|
||||
|
||||
אני מסכים איתך שזו הפתעה מאד קטנה. אגב, היה עוד ניסוי בסקלות קטנות וגם גדולות כמדומני בלתת לאנשים את צרכיהם שלא לפי עבודתם, כמדומני. קראו לזה קומוניזם. התוצאות שלו היו דומות. ועם עוד כמה תופעות לוואי. |
|
||||
|
||||
וגרועות מזה התוצאות של הניסוי שנקרא "כנסת ישראל". לא קראתי את המאמר (גם אני לא ממש משקיע בלימודים בזמני הפנוי) ולכן אני שואל את מי שכן קרא: האם בדקו ומצאו מתאם בין גיל הנבדק לנטייתו להשקיע חלק מהזמן שהתפנה בלימודים? ההיגיון שלי מנבא שצעירים ייטו יותר לכיוון הזה, וצעירים ללא ילדים עוד יותר, כי התשואה גדולה יותר ככל שאתה בתחילת הדרך. ובאותו עניין: מישהו מכיר מחקר שבדק אם נכונות הורים לסכן את חייהם כדי להציל את ילדיהם במקרי חירום (טביעה, שריפה, ז' באוקטובר וכד') היא תלויית גיל (של ההורה ושל הילד) ומספר הילדים של אותו הורה? שיקולים אבולוציניים מראים, אולי, את כיוון המתאם המנובא. אם וכאשר o1 תהיה זמינה לציבור העני ותעבור את מהמורת התרנגולות המטילות, אשאל אותה מה יש לה להגיד בנדון1. |
|
||||
|
||||
בבריטניה המדינה נותנת לאזרחים הלוואה ללימודים, הלוואה שמוחזרת בעזרת הורדה מהמשכורת. זה יוצר למעשה מצב שבו פנסיונרים (או אנשים לפני פנסיה) מקבלים לימודים חינם. בעקבות זה יש בבריטניה הרבה סטודנטים מבוגרים. נראה לי שזה מלמד שאנשים לא לומדים רק בגלל התשואה אלא גם בגלל סקרנות. |
|
||||
|
||||
זה די מיותר, שכן ההשכלה האקדמית די זולה, ומה שבאמת משלמים עליו הוא הדיפלומה. הרי כל אחד יכול להכנס לשיעורים ''שומע חופשי'', לשמוע מרצים ולהרחיב דעותיו. מאידך, אם אתה רוצה שתהיה תעודה שאומרת שעשית זאת, אתה צריך לפתוח את הארנק. |
|
||||
|
||||
לימודים אקדמים הם לא רק הרצאות (הרבה מהם אפשר למצוא היום ביו טיוב) - גישה למעבדות, גישה לספריות, פידבק ממתרגלים, גישה לסמנריונים, הנחיה של חוקרים מובילים בתחומם (נראה לי שרובם עושים דוקטורט). זה לא זול. |
|
||||
|
||||
ועוד שני דברים שיכולים להיות משמעותיים: 1. המון תוכנות ושרותים אינטרנטיים שחברות מציעות בחינם, חלקם רלוונטיים ישירות ללימודים וחלקם טובים להרחבת אופקים. 2. מסגרת, דדליינים והאפשרות להכשל. גם אם לא צריכים את הדיפלומה, רוב האנשים יצליחו ללמוד הרבה יותר טוב אם הם יעמידו פנים שכן, והרשמה פורמלית מביאה איתה מבחנים קבועים, הגשות פרוייקטים, גליונות ציונים ואפילו פגישות נזיפה מהמזכירות האקדמית להבערת הישבן. |
|
||||
|
||||
מסכים, בגלל שהוספת את המילים ''רק'' ו''גם''. זה אומר שהמתאם ייפגם, אבל לא בהכרח ייעלם - בעיקר בהתיחס לנושא המאמר. |
|
||||
|
||||
תיקון הניסוח: זה אומר שהמתאם - אם הוא קיים בהתאם לספקולציה שלי - ייפגם |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |