|
||||
|
||||
אנסה לשכנע אותך בלי החרדים. רוב הציבור מתגייס לצבא, מהם הרוב עושה מילואים, ומהם מיעוט קטן ממשיך להתנדב. כאשר מתוך אותו מיעוט קטן יש אנשים (לא יודע את האחוזים) שקצה נפשם בהתנדבות בגלל סיטואציה שהוציאה להם את הרוח מהמפרשים, האם הם מוציאים את עצמם מהכלל? לי נראה שהם יצאו מהכלל כשהתנדבו, וכשהם מפסיקים להתנדב הם חוזרים ומצטרפים לכלל. אני אקצין כדי לחדד את הנקודה- בחברה מסוימת יש סוציומטים, שלא תורמים בכלל, את הרוב שתורמים את חלקם על כרחם, ואת האלטרואיסטים שתורמים יותר מחלקם. ואז אם נמאס למי מהאלטרואיסטים לתרום יותר מחלקם, כי הסוציומטים, אחרי שלא תרמו את חלקם, גם משתתפים בהנהגה ומשנים את החוקים לטובתם, אז אתה מאשים אותם בהרס החברה? ומעבר לשאלה מי אשם, שהיא שאלה שמסתכלת לאחור ולכן חביבה על ימניים (שמרנים), בוא נעשה את המעשה השמאלני (הליברלי) ונסתכל קדימה- איך החברה יכולה לתקן את המצב הזה? האשמת האלטרואיסטים בסרבנות לא תגרום להם לחזור לתרום. לי נראה שעדיף לחברה לטפל במה שגרם לאלטרואיסטים להפסיק לתרום, קרי- לטפל בסוציומטים. מה דעתך? |
|
||||
|
||||
אתה יודע מה יפה במדינה שלנו? שההכללות שציינת לא באמת מתקיימות. הימנים לא באמת שמרנים השמאלנים לא כאלו ליברלים ובשני הצדדים יש הרבה שתורמים המון למדינה, ולא מעט משתמטים, אחדות אמיתית בשבילי, במקום לבדוק אם אתה ימני או שמאלני, שאלוהים בכלל יודע מה זה אומר היום, ואולי גם הוא לא.. פשוט לעזור לכמה שיותר אנשים לתרום יותר. את הפתרון שלי אתה אולי לא תאהב, והוא גם לא כל כך משנה, רק הממשלה הלא מתפקדת שלנו יכולה להחליט עליו, וכרגע היא לא מסוגלת להחליט על כלום. אם בכל זאת הייתה לי השפעה הייתי רוצה שמתוך אחריות אישית של האזרחים יהיו הפגנות ללא חסימת כבישים ומדורות ,הצהרה שאי ההתנדבות לא תחזור, רגולציה טובה על החינוך במגזר הערבי והחרדי כך שיגדלו להיות אזרחים טובים והתמקדות בהקמת מספר ועדות חקירה לשביעי באוקטובר. נראה לי שזה יעזור לממשלה לתפקד ולהרבה יותר אחדות מהיום. |
|
||||
|
||||
נו, יפה. אף אחד מהצעות הפתרון שלך לא כוללת הפניית אצבע מאשימה כלפי המתנדבים שנמאס להם להתנדב. אבל מה זאת ההצהרה שאתה מדבר עליה? הצהרה קולקטיבית שתחייב את כל המתנדבים? הצהרה אישית של כל מתנדב? אני מניח שאתה מבין את הבעייתיות שבכל אחת מאלה. לעניין ההסתכלות קדימה ואחורה, אני מתנצל. לא נתתי לך את הרקע לדברי. כתבתי כאן פעם על זה ששמרנים מתעסקים בסיבות (מסתכלים לאחור) וליברלים מתעסקים בתוצאות (מסתכלים קדימה). שמרנים מדברים על משום ש... וליברלים על כדי ש... לדוגמה- ארץ ישראל שייכת לעם ישראל משום ש... הוא משפט שמרני. מדינת ישראל קמה כדי ש... הוא משפט ליברלי. |
|
||||
|
||||
לדעתי ההבחנה הזאת לא רלוונטית לבחינת המציאות. כל מי שרוצה לנהל מדיניות והחלטות צריך גם את המשום ש.. וגם את הכדי ש.. כהגדרתך. אתה צודק שאי אפשר לנהל מדיניות רק בהסתכלות אחורה למה הביא אותנו לכאן בלי להסתכל קדימה. בנוסף לזה, כדאי מאוד שלא תנהל החלטות קדימה בלי להבין את המשום ש.. מה הוביל אותך למצב שאתה נמצא בו. בקיצור אין מקום להפרדה, הם תמיד צריכים לבוא ביחד. מדינת ישראל קיימת משום שאנשים טובים התאגדו יחד תחת ערכים משותפים ותחושת סולידריות כדי לקיים מדינה חופשית לכל אזרחיה. |
|
||||
|
||||
בקשר להצהרה שדיברתי עליה אני לא רואה שום בעייתיות, היא יכולה להתבטא במציאות בכמה צורות, קודם כל לא כהצהרה ממש אלא בהגעה למילואים וקידום שיח ביננו שלא מעודד אי הגעה למילואים גם במצב הנוכחי. כמובן שאם ביחידת המילואים שלך הוציאו מכתב שלא יגיעו לאימונים אפשר שיוציאו מכתב שזאת היתה טעות שלא תחזור וקוראים גם לכל האחרים להמשיך להגיע למילואים. מאוד פשוט, לצערי כרגע אנחנו בסרט רע, אני כן רואה אנשים שמתחילים להבין את זה, אבל לא מספיק מהר לדעתי. |
|
||||
|
||||
ההצעה שלך היום מצחיקה קצת, כי גם אם תמשיך ההזנחה של החינוך החרדי והערבי (והיא ממשיכה), ואפילו אם תמשיך ותתגבר ההפיכה המשטרית (והיא נמשכת), הטייסים ימשיכו להתנדב, כי מלחמה. אבל בוא נדמין שאנחנו שנה ומשהו קודם, אין מלחמה. צריך הרבה פחות מצד הממשלה כדי שהטייסים יחזרו להתנדב: רק להפסיק את הרפורמהפכה המשטרית. היא היתה יכולה להמשיך להיות ממשלה חרא וחסרת תפקוד כמו שהיא, רק לעזוב לנפשה את שיטת המשטר. |
|
||||
|
||||
הגישה שלי לנסות להימנע מהתחשבנות בין המגזרים. ואני מנסה להתייחס למה אנחנו צריכים בעתיד. מה שהיום צריך להיות קיצון שלא יחזור בשביל שנשרוד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |