בתשובה לkozmo, 01/08/24 12:57
אני לא חוגג ניצחון 770524
לא הבנתי את השאלה.
אני לא חוגג ניצחון 770526
אתה מניח שעונש מוות הוא מעשה ברברי ואתה מבקש לקבל זאת כהנחה. אחרי כן אתה מבהיר כי לאור העובדה שאתה והפונז לא תתדיינו על הנושא - שהוא עונש מוות - (כי אין בניכם הסכמה), אתה מבקש להתדיין בשאלות אחרות כמו : אונס נשים או אכילת ילדים על ידי המדינה על פי-חוק. אם אין דיון על עונש מוות, מה הוא טיבו של הדיון על אכילת קורקבני ילדים ואיך הוא מחדד את הדיון שלא נדון?
אני לא חוגג ניצחון 770528
אני טוען שעונש מוות הוא מעשה ברבר, הפונז לא רוצה להתדיין על זה, אז אני מבקש ממנו לצורך העניין לקבל את זה כהנחה על מנת שאוכל להסביר לו למה אני בהחלט אפצה פה ולא אשמח אם וכשהמדינה תחליט להוציא להורג מחבלים, למה אני בכלל לא בטוח שהמציאות הנוכחית לא עדיפה ולמה אני חושב שכל אדם מוסרי צריך להחזיק בדעה דומה בנוגע לשתי השאלות. יותר ברור?
אני לא חוגג ניצחון 770531
ברור. ז"א שאתה סבור ש'עדיף' שמעשה ברברי כדוגמת עונש מוות יתבצע על ידי הפרט ולא ע"י המדינה, כי המדינה מייצגת אותך, ואתה לא מעוניין שהברבריזציה הממוסדת תקבל ממך כל סוג של הסכמה. אם כן, מה בנוגע למלחמות? שם זאת המדינה, יש ברבריות, יש הרוגים, יש חפים מפשע. איך אתה מתנער מסמכות המדינה להשתתף במלחמה בעת שאתה אולי אפילו חלק מאותה מערכת צבאית. מה ההבדל בין הברבריות של עונש מוות לברבריות המלחמתית? אולי הקמאיות מהתלייה הפרימיטיבית (שמוציאה להורג אדם אחד) הרבה יותר מפחידה את האדם 'המודרני' מסתם אותה פצצה מודרנית שמפרקת לאיברי אברים עשרות בני אדם.
אני לא חוגג ניצחון 770541
זה לא רק שהמדינה מייצגת אותי, אלא גם שהיא הרבה יותר יעילה.

כשמלחמה היא מלחמת ברירה, אין הבדל, ולכן אני מצפצף ומאד לא שמח כשהמדינה מנהלת אותה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים