|
||||
|
||||
נכון, אבל כשמדובר בקבוצה אנושית גדולה ולא ביחידים, היחס לכך בזירה הבינ''ל, כולל בדין הבינ''ל, הוא אחר, ואז יש להגדרות הללו משקל. |
|
||||
|
||||
עוד משהו שלמדנו בצורה כואבת ב-7 באוקטובר ומאז, זה כמה אנחנו תלויים בקהילה הבינלאומית, מנושאות המטוסים של ביידן ועד זה שכבר חודש ומשהו המלחמה ירדה לעצימות של 20 אחוז בגלל הלחץ על ישראל. אז אחרי כל זה, נראה לך שמישהו יאפשר לנו לעשות טרנספר, גם אם תקרא לזה במילים יפות? ברצינות? כל המטרה של זריקת המילים האלה באויר זה לעשות רעש דל "בן גביר וסמוטריץ' שולתתתים!" בשביל הבייס. פוליטיקה קטנה ועלובה ותו לא. |
|
||||
|
||||
אבל היי,לבן גביר יש הישגים אמיתיים בשטח: הוא הצליח להביא עלייה של 350% בפיגועי טרור ב-2023. וזה בלי לספור את ה-7 באוקטובר. היידה בן-גביר! |
|
||||
|
||||
תגובותיי אינן בהכרח מבטאות את עמדתי הפרטית ביחס להיותם של הפלסטינים עם, וגם לא באשר לפתרון המצב הנוכחי. התייחסתי רק לשאלתך ''למה תפיסת העולם הזו עוזרת דוקא לטיעון נגד הפלסטינים''. |
|
||||
|
||||
אני מבין, והטענה העיקרית שניסיתי להסביר (אולי לא בהצלחה), זה שב-2024, הצגת תפיסת העולם הזו מועילה באופן זניח לחלוטין. ייתכן ואפילו שהיא מזיקה, כי היא נתפסת כביטול מזלזל לזכויותיהם ושאיפותיהם של מיליוני אנשים. אתה חושב שזה ישנה את דעתו של מישהו ממיליוני המפגינים נגד ישראל בעולם? והמנהיגים המושפעים מהם? |
|
||||
|
||||
אני חושב שזה משפיע. אני כבר רואה זאת בסביבתי השמאלנית. אבל אולי אתה צודק ובחו''ל זה הפוך. |
|
||||
|
||||
לא יודע, בסביבתי (וודאי באיל) כל דיון/טיעון העם הפלסטיני המומצא כבר נטחן עד דק לפני עשור או שניים, כולל הכיוון הפילוסופי/היסטורי לפיו כל עם הוא מומצא ברמה כזו או אחרת1, ועד ליבוביץ עם זכותו של העם השוודי שחי כל יום *את התודעה* ששוודיה היא מולדתו. 1 אז מה? |
|
||||
|
||||
אם מתמקדים בקבוצת האנשים שיש להם עניין אינהרנטי בהיסטוריה (להבדיל ממלקטי הדובדבנים הסורקים את ההיסטוריה כדי למצוא חיזוקים לדעותיהם הקודמות), נראה שלפלשתינאים עצמם יש חלק ביצירת השיח הזה. היסטוריונים פלשתינאים ניסו לנטוע את שורשי הלאומיות הפלשתינאית עמוק בתוך ההיסטוריה של האימפריה העותמנית ויצרו לא מעט נאראטיבים שנויים במחלוקת של הלאומיות הזו. למעשה, נראה לי שהקמת ישראל היא נקודת בוחן טובה לשאלה הזו, שכן לפני כן קשה לטעון שהעם הפלשתינאי הומצא כמכשיר לניגוח ישראל. ב-1948 אינספק שלאומיות פלשתינאית היתה קיימת סביב המוסד של הועד הערבי העליון בראשות המופתי אל חוסייני. זה אירוני איך דמותו של המופתי שהימין כל כך אוהב לדשדש בה כדי לחזק את המשוואה הערבים הם נאצים, בהיבט אחר, מפריכה את התזה הישנה מימי גולדה מאיר המכחישה את קיום העם הפלשתיני. אמנם נכון שלמופתי היו אג'נדות איסלמיות וערביות-לאומיות (כמו לחמאס היום), אבל קשה למצוא ערבים לא פלשתינאים שקיבלו את מנהיגותו של המופתי של ירושליים. רק הלאומיות הפלשתינאית נבנתה סביב העימות בין חסידיו לבין יריביו של אל חוסייני. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |