|
||||
|
||||
אבל למה להקל? מה החכמה בחיקוק הקלות כשהמטרה היא עינוי?? אני בשוק שאף אחד לא קולט את מידת האבסורד כאן. בגלל קבוצת אנשים שלא רוצה לאכול מטעמים מצפוניים במשך יום בשנה צריכה כל המדינה להזיז את השעון? אם כבר ליישר קו אז לעשות את זה עם שאר העולם ולא עם האהבלים שחושבים שהם מצליחים לעבוד על אלוהים עם הזזה אינפנטילית של השעון. זה מדהים. מזזים את *השעון*! אתם מבינים? השעון. הזמן עצמו הוא זניח ובטל לעומת הצרכים הרגעיים של חובשי הכיפות ביום אחד בשנה. אולי נשנה גם את השיטה המטרית?? זה יעשה את המרחק לבית הכנסת קצר יותר. "פחות עינוי". |
|
||||
|
||||
אכן, קורא יקר, אם מישהו באמת חושב שהוא מצליח לעבוד על אלוהים הוא באמת אהבל. לא ברור לי למה הערתך באה כתגובה על מה שכתבתי, אלא אם כן אתה משייך אותי לאותם אהבלים. "קבוצת אנשים" - יותר מחצי מדינה. "הצרכים הרגעיים של חובשי הכיפות" - הצרכים הרגעיים של יותר מחצי מדינה, גם כאלה שלא מתכוונים לחבוש כיפה בחיים. אין כאן שום חכמה. המטרה היא פשוט להקל קצת - ממש קצת, לדעתי כמעט אין הבדל - ביום הצום. הצום הוא אותו צום, נמשך אותו זמן, ואף אחד לא מנסה לעבוד על אלוהים. אם יש לך בעיה אם זה שמזיזים את השעון לפני שאר העולם, תביא טיעון נורמלי (כמו זה של noga למשל, היא ממש צודקת), ואל תתנהג כאילו זה קונספירציה של הדתיים נגד העולם החילוני. |
|
||||
|
||||
אם אני לא טועה, הזזת השעון תקפה גם כלפי ערביי ישראל והשטחים. והנה פתאום יש לנו הרבה פחות מחצי מדינה שצמה (לפי החישוב שלי זה יורד לבערך רבע). |
|
||||
|
||||
ברש''פ לא נוהגים מועדי תחילת שעון-הקיץ וסיומו כמו בישראל. נדמה לי שהנוהג שם הוא לפי שעון ירדן, אך אולי זה רק בגדה. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שלפני שנה או שנתיים איזה מחבל עלה השמימה לאחר שמטען התפוצץ שעה מוקדם מדי בגלל הפרשי השעות של שעון הקיץ. |
|
||||
|
||||
מה בדבר ההצעה להקל ע"י קיצור אותו (חצי-)יום עבודה בשעה? לא נראית לך עדיפה? |
|
||||
|
||||
מיץ פטל ונוגה יקרים, האם הבנתם איכשהו שאני תומכת נלהבת של הזזת השעון כמה שיותר מהר ובאופן יותר חורפי? אמנם, כששמעתי שמזיזים את השעון יותר מוקדם, המחשבה הראשונה היתה : "יש!! יש!! לא צמים עד שבע, רק עד שש!!". אבל ת'כלס, אם יש כל כך הרבה אנשים שכל כך חשוב להם שלא יזיזו את השעון מוקדם יותר - מבחינתי, יכולים להזיז אותו עוד שעה קדימה. אפילו שעתיים. אנחנו נסתדר עם הצום, זה לא כזאת טרגדיה. בשיא הרצינות : לרוב האנשים הצמים שאני מכירה באמת לא כל כך קריטי אם יזיזו להם את השעון או לא. noga - גם רבע מדינה עדיין לא ראויה להיקרא "קבוצה של אנשים". לפחות לקרוא לה "קבוצה גדולה של אנשים". |
|
||||
|
||||
עוד משהו - מיץ פטל, לא הבנתי את ההצעה שלך. מה יעזור אם נקצר את יום העבודה בשעה?! |
|
||||
|
||||
יהיה יותר זמן לגלוש ב''אייל הקורא''. |
|
||||
|
||||
(-: |
|
||||
|
||||
זה יאפשר לצמים לדמות1 שעון-חורף באותו יום, כלומר - לקום שעה מאוחר יותר ולהגיע לעבודה שעה מאוחר יותר (זו השעה שהצעתי לקצר). ואני מיץטער אם לא הבנתי אותך קודם. 1 לעשות סימולציה |
|
||||
|
||||
טוב, לקום שעה יותר זה תמיד נחמד. אבל סימולציות עוזרות רק בפסיכומטרי. לא פרקטי. ויש לך את השם הכי נחמד באתר הזה. |
|
||||
|
||||
מדוע? זה בדיוק מה שיקרה אם שעון-הקיץ יסתיים לילה קודם לערב יום כיפור, כהצעת ש"ס (אם אינני טועה. אולי עוד כמה לילות לפני). אפשר לנסח את הצעתי "קיום שעון-חורף רק בערב יום כיפור וביום כיפור". ותודה. |
|
||||
|
||||
תשמע (או שמא תשמעי?), חזרתי אחורה בדיון, קראתי את הצעתך שוב ועדיין לא קלטתי אותה. מיץטערת על הטרחה, אשמח אם תפרט אותה לאנשים גמורים מעייפות. כמוני , למשל. |
|
||||
|
||||
("תשמע" זה בסדר). "הצעתי" היא להחיל שעון-חורף בערב יום כיפור וביום כיפור, ולחזור לשעון קיץ למחרת, למשך אותם 3 שבועות שנותרו. בפועל, יכול להיות שיעיל יותר לעשות זאת מבלי באמת "להזיז את מחוגי השעון", אלא ליישם את השינויים הנדרשים באותם יומיים בתחום שעות-העבודה ובסדרי-העבודה של התחבורה הציבורית (שממילא יש לה לוח זמנים יחודי ליומיים אלה). התועלת או ההקלה, מבחינת מי שצם, אמורה להיות זהה לזו שבהצעת ש"ס. אפשרות אחרת, יותר פשוטה, יותר מקלה אך מעט יותר יקרה, היא לבטל את חצי-יום-העבודה בערב יום כיפור, במקומות הספורים בהם הוא בכלל קיים. ואם זה לא ברור, נסי לקרוא את זה שוב כשתהיי פחות עייפה, ואם גם אז זה לא יהיה ברור, כתבי ואנסה להסביר שוב. |
|
||||
|
||||
הי, זה ממש טוב!! הערת אותי לגמרי!! זה אפשרי? למה לא, בעצם? אולי תציע את זה לאנשים "בעלי השפעה" כדי ששנה הבאה הם פשוט יישמו את זה במקום לריב כמו תינוקות בגן? |
|
||||
|
||||
מיץ מוביל חקיקה: (רושם - אולי מיצפטל הוא מאיר שטרית או אלי ישי) |
|
||||
|
||||
אלי ישי הוא לא, אלא אם כן אתה באמת מאמין, שאלי ישי כותב באייל בשבת בבוקר. (ולפעמים גם בשישי בלילה) מצד שני, האפשרות שמדובר בכבוד השר בכבודו ובעצמו שווה בדיקה. (לא שיש לי רעיון איך לבדוק את זה) |
|
||||
|
||||
אגב כבוד השר: אתמול בערוץ 2 שאלה הכתבת (רינה מצליח? לא זוכר) את שטרית אם זה פרקטי להפעיל שעון-יום-כיפור שכזה. הוא אמר: "אנחנו צריכים לבדוק אם זה אפשרי מבחינה טכנית, אבל - אני יכול לנסות!" אוי, אוי... |
|
||||
|
||||
סיכם כבוד השר את השיחה, באומרו ש''הוא יכול לנסות''. |
|
||||
|
||||
אני מהמר שמיץ הוא לא שטרית. ההשכלה של שטרית היא (נדמה לי) בתחום הכימיה. ואילו למיצנו יש דווקא משיכה לא מוסברת לענייני חוק. |
|
||||
|
||||
האם שמת לב פעם איזה מחשב מונח על שולחנו של שר המשפטים? |
|
||||
|
||||
לפי מדריך הכנסת והממשלה לכנסת ה-15, שטרית הוא דוקטורנט למדעי המדינה (הידד!). לא מצויין שם שום דבר על כימיה. הוא דוקטורנט תוך כדי שהוא חבר כנסת? הממ... אני תוהה על מה התיזה שלו. אולי "השפעת סאטירה פוליטית על הפוליטיקה הישראלית". (: |
|
||||
|
||||
יש סאטירה פוליטית בישראל? |
|
||||
|
||||
בטח שיש. תסתכל בערוץ 33. |
|
||||
|
||||
מישל קישקה בקריקטורה באחת מתוכניות הבוקר, וגם מישהו מבאיו הקבועים של האתר, כבר טען כי ערוץ 33 זה לא סאטירה, זה פורנוגרפיה. |
|
||||
|
||||
הייתה. (החרצופים, זהו-זה בתקופות מסוימות, זו ארצנו. לפעמים גם רק בישראל עשו קצת סאטירה (המערכון על ריפעת טורק). בעצם, גם בלילה גוב, במונולוג, יש בדרך כלל סאטירה פוליטית מסויימת, ושני העיתונים הגדולים מריצים מדור סאטירה במוספי סוף השבוע שלהם) |
|
||||
|
||||
ה"עבודה על אלוהים" היא לא בקיצור הצום אלא בעצם רעיון ההקלה. מדוע לא לדחות את הצום לעונה עם מזג אויר נחמד יותר? מדוע לא להזיז את השעון ב12 שעות ואז לצום בלילה?? כי זה הכל מטופש. את צודקת, אין כאן שום חכמה. אותם האנשים שמתיימרים לקיים את החוקים העתיקים של הדת היהודית מנסים לעגל פינות ביום שהוא לפי הבנתי הכי חשוב בשנה. פאתטי. כן, יש לי בעיה שמזיזים את השעון אבל טיעונים נורמליים צריכים להביא אלו שרוצים להזיז אותו ולא אלו שרוצים לשמור על סדר והגיון. וזו אכן לא קונסיפרציה - זהו פשוט טמטום המוני מהסוג השכיח ביותר. |
|
||||
|
||||
קורא יקר, ההבנה שלי בפוליטיקה שואפת לאפס, אבל כמדומני שש"ס הם אלה שהחליטו שהם פשוט חייבים להזיז את השעון אחורה. הטמטום שלהם לא מייצג את הטמטום של כולנו. כבר ציינתי, שרוב האנשים הצמים שאני מכירה - דתיים, חילוניים, העיקר "כאלה שצמים!!" - לא ממש יזיז להם אם יזיזו את השעון או לא. זה לא עד כדי כך מקל, וזה לא כזה משנה. לפיכך, "אותם אנשים שמתיימרים לקיים את החוקים העתיקים של הדת היהודית" לאו דווקא מנסים לעגל פינות. הם יקבלו את הצום כמו שהוא (כמובן שאני אתבכיין על זה שבוע, אבל אני אגואיסטית).האנשים שמחשיבים את עצמם למעלה, ונלחמים על הזזת השעון אחד עם השני, אפילו הם לא מנסים לעגל פינות. לעניות דעתי - הם מנסים למצא סיבה לוויכוח. |
|
||||
|
||||
למה כולם מדברים על הזזת השעון בהקשר של צום יום כ. כשבעצם צריכים לדבר על הזזת המקרר ??? |
|
||||
|
||||
להזיז ת'מקרר?! לאן?! ומה נעשה בלילה כשאף אחד לא רואה?! |
|
||||
|
||||
להזיז קרוב למיטה-אם לתחמן אז עד הסוף.. ולאן אתה חשבת?! |
|
||||
|
||||
קודם כל אני את ולא אתה (אפילו שהייתי מתה להיות "אתה"). ולא כדאי להזיז ת'מקרר קרוב למיטה, כי אז נישאר במיטה והרי יש אוכל גם בארונות במטבח! אז עדיף לרכז הכל במקום אחד. |
|
||||
|
||||
בסוגריים?! בלי שלוש סימני קריאה?! ההודעה היתה צריכה להראות ככה: קודם כל אני את ולא אתה!!! ********************************** * אפילו שהייתי מתה ליהיות אתה * ********************************** נ"ב לא כדאי להזיז את המקרר קרוב למיטה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |