|
||||
|
||||
ואם נעשה Zoom out לשאר העולם, נגיע אל הדוגמה של אנשי הדו-חושב החביבים שלא מאמינים לתאור של ישראל לגבי מה שקרה ב-7 באוקטובר, אבל באותו הזמן גם צורחים בהפגנות ״Gas the jews!״. בהתחשב בכך וכדי למצוא פתרון לדיסונאנס, אני חושב שצריך לפרש את ההפגנות שלהם כהפגנות מחאה על אוזלת ידם של הפלסטינים. |
|
||||
|
||||
אני יכול רק להודות על מזלי הטוב לחיות בזמנים המעניינים האלה. |
|
||||
|
||||
תודה לשכ"ג על הסקר המעניין! את הפרטים המלאים מצאתי בתחתית דף זה. המסקנה המתבקשת מדבריך היא שעלילת ז' באוקטובר כנגד הפלסטינים, היא שהביאה את תת הקבוצה שתיארת לתמוך בהשמדת עמם של המעלילים. זה אולי לא ישיב לפלסטינים את שמם הטוב, אבל יחזיר את אמונם באדם. עוד תובנה איכותית: עפ"י הסקר שמוזכר כאן, אמריקאים רבים סוברים כי לרצח העם, פרקטיקה שלא תמיד התקבלה בסבר פנים יפות במהלך המאה ה-20, נעשה עוול, ועתה אולי הגיע זמנה לזרוח. עוד בנושא זה (וברצינות), אחרי ש"גזענות", "פשיזם", "אימפריאליזם" ו"הסתה"1 רוקנו מתוכן בתרבות המערבית, נראה שבדין הבינ"ל עושה "רצח עם" את אותו המסלול, שאותו מתאר פרופ' דני אורבך. לבסוף הוא מסכם: "המושג "רצח עם" עלול לעבור פיחות ערך. אם כל מלחמה עצימה שנפגעים בה אזרחי אויב רבים, ומנהיגי הצדדים לא מדברים בה בנימוס הנדרש, תהפוך להיות רצח עם, צדדים לוחמים יהפכו להיות אדישים לעצם ההאשמה. בסופו של דבר, בית הדין יהפוך לזירת שוורים של התגוששות ללא תוכן משפטי ממשי, תופעה שאנחנו מתחילים לראות גם עכשיו. למרבה האימה, צדדים רצחניים עלולים לנצל את הפיחות הזה כדי לבצע רצח עם של ממש, להסוות אותו כמלחמה לגיטימית ולקבל יחס סלחני בגלל התרחבות היתר של ההגדרה." 1 הייתי גם מוסיף "ליברליזם" ו"דמוקרטיה", אבל לא אטבול עתה את רגלי במדמנה. |
|
||||
|
||||
ישבו 15 שופטים בטריבונל הבינלאומי בהאג, ביניהם שופטים מארה"ב, צרפת, גרמניה ואוסטרליה וכולם (למעט השופטת מאוגנדה הנאורה) חתמו על צווים המטילים צל כבד על פעולת ישראל בעזה ויושב אפופידס במרום מושבו המוסרי ומפטיר בזלזול תגובות על הצביעות המוסרית של תנועת הפרוגרס בעולם. מי ששרים במדינתו מטיפים להפציץ ולהרעיב אוכלוסיה אזרחית, מתארים מחנות מעצר של טרוריסטים כבתי הבראה ושר המשטרה שלו רואה לחובתו למנוע מן העצורים אכילת פיתות, אולי כדאי לו שירד מן הפדסטל האולימפי שבנה לעצמו ויתחיל להתיחס ברצינות לשאלות של אתיקה ומוסר. אם אתה מצדד במוסר של אדם לאדם זאב, אולי לפחות תמנע מהאשמת כל העולם ואשתו בצביעות. לא חסרה צביעות ברחבי העולם. המלחמה בצביעות הזו אינה מצדיקה הלבנת כל חזירות ותועבה בשדה הקרב. אי אפשר לדבר בקול עשיו ולהעמיד פני תם כמו יעקב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |