|
||||
|
||||
כתבתי שהמילים הרבה יותר דומיננטיות מהלחן, אבל זה לא מה שרציתי לכתוב. הרי כל המופתיות של השיר היא בכך ששניהם דומיננטיים מאוד. מה שהתכוונתי הוא שאם שרים את המנגינה ללא המילים, היא מוזרה בקטע לא טוב. לפחות החלוקה המקצבית של ההברות/תווים לא טובה, בעיקר בבית, וקשה לי להאמין שהולחנה כך לפני המילים. מפתח להבנת העניין נותן לוי עצמו בכתבה של שלו שקישרתי לה: "כשקיבלתי את המילים אהבתי אותן מאוד, אבל היה דבר אחד שהפריע לי. השורה הראשונה כללה ארבע מילים, 'מה לך בחוץ ילדה', וחשבתי שזה לא מתאים לפראזה המלודית, שהיא מתמשכת. חשבתי שצריכה להיות שם מילה אחת, או מקסימום שתיים. אז התקשרתי לדליה רביקוביץ ושאלתי אותה בדחילו ורחימו אם היא תסכים לשנות את הפתיחה. היא היתה מאוד נחמדה והזמינה אותי אליה. ישבנו במטבח שלה, שתינו קפה, והיא ניסתה לנסח אחרת את המשפט הראשון, אבל היא לא הצליחה. בסוף נשאר מה שהיה, וטוב שזה נשאר כך". אז עשיתי תרגיל בראש של עצמי - אני חושב שהלחן נשמע הרבה יותר טבעי אם מקצצים באכזריות הברות. משהו כמו מה לך דה מה נו לך1 פור פצועה רי אלי ו שו תך. בפזמון צריך לחתוך פחות: סהר חצות בו-הו-ה אור על ענפי לן תני לליבתך מו-הו-ע ז-ה-מר טן. ניסיתי לנגן את זה בפסנתר (רק את גרסת הבית). יצא זוועה. אני לא יודע אם זה בגלל שניגנתי רק את הקו המלודי בלי ההרמוניות (זה הרבה מעל ליכולתי), או מה שיותר סביר, שכרגיל המוזיקליות שלי היא הרבה פחות ממה שאני מספר (או שר) לעצמי. אם מישהו יכול ורוצה לנסות עם האקורדים, אשמח להקלטה (אני יכול לשלוח תווים שקניתי מ"תו ישראלי", ומתחייב לקנות שוב כדי לפצות על הגניבה. זהירות, לוי אמר לשלו בהזדמנות קודמת שהאינטרנט מלא באקורדים לשירים שלו שאינם מדויקים, בלשון המעטה.) 1 אני רוצה גם לדחוף שם את הדו הגבוה של "לא", אבל לא יודע איך לשלב אותו מקצבית, ואולי גם צריך עוד תו בינו לבין הפה של "לך" כדי שזה יעבוד מלודית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |