|
||||
|
||||
כן. פספסת את הארועים בהם נורו טילים על ירושליים, ת''א וחיפה ועדיין ישראל לא הטילה פצצת אטום על אפאחד. גם אני הייתי שמח לגור בארסוף, הרצליה פיתוח או איזה פנטהאוז ביפו, אבל אני לא מבלה את חיי במדידת המטראז' שם. תושבי העוטף אינם מתגוררים שם כדי להגן על תושבי סביון ותושבי ההתנחלויות אינם שם כדי להגן על תושבי צהלה. מדינת ישראל מנסה להגן על כל תושביה. אפשר להפסיק למדוד על מי היא מגינה יותר ומגינה פחות. וגם הנהי והבכי על ''הפקירו אותנו, בגדו בנו'' הם לא רק חסרי שחר, הם גם מגונים. מי שמסתכל על מדינת ישראל כחברת ביטוח, עשה עסקה רעה. |
|
||||
|
||||
בפועל - כל ממשלות ישראל טענו שיו״ש מגן על המרכז. אז מהי אותה ׳הגנה׳ ? זה לאוו דווקא ביו״ש זה תקף לגבי כל חלק במפה. אולי המחשבה שיש חלקים שיספגו את המכה הראשונה עד שהחילוץ יגיע זאת הטעות העיקרית. |
|
||||
|
||||
תשמע, אני מציע לצאת מן הערוץ הזה. החברה האנושית אינה שיוויונית וזו טעות לחיות את החיים מתוך השוואות בלתי פוסקות בין אזרח א לאזרח ב. רק לידיעתך כל האיסטרטגיה ההגנתית של צה"ל מאז 1948 בנוייה על כוחות הסדיר שיספגו את המכה ראשונה, עד שיגיעו המילואים ויהפכו את הגלגל. החברה החרדית היא באוברדראפט עצום ביחסיה עם החברה הישראלית ודומה שרבים בה, מתחילים להכיר בכך כעת. זה פשוט לא אנושי להקשיב לחרדים המתגוללים על חילוניי ת"א המשתמטים וחמוצים וכו'. ובמאמץ לצאת סופסוף מן התסביך החרדי של הישראלים, אומר לך שגם הנהי ההתמסכנות וההתקרבנות של תושבי עוטף עזה הם מעבר לכל פרופורציה. באותה מידה יכלו הטרוריסטים של הנוח'בה לעלות על סירות ולנחות בחוף אשקלון, אשדוד, בת ים או רח' הירקון ולעשות טבח שם. מי שגר על גבולות המדינה מסתכן יותר והוא מנהל את חשבון היתרון והחיסרון שלו מול המדינה. אפאחד לא מחזיק מישהו בכוח הזרוע על גבולות המדינה. היה כאן מחדל ותוצאתו אסון. מי שלא קרה לו אסון אינו אשם באסון של מי שאתרע גורלו. יש לנו ממשלה שמפלה לטוב, אנשים חובשי כיפה בכל דרך ובכל אמצעי שיש בידה. הממשלה הזו יצאה לכבוש את עזה לא בגלל שנקף מצפונה על אנשי כרם שלום וכפר עזה, אלא משום שקונצנזוס של אזרחי ישראל הסכים ברגע זה שזה מה שצריך לעשות. הלוואי שעוד אנשים במחנה הימין ובכלל, יבינו טוב יותר את תפקידו של הקונצנזוס בחברה הדמוקרטית המודרנית. |
|
||||
|
||||
1. אני מבין שהמדינה לא חתמה עם אף אזרח על הסכם שבו הוא מתחייבת להעניק לו בטחון ב100% . גם לגור בשכונת פשע זה שיקול שהתושב לוקח בחשבון שיתכן ומישהו ירצח אותו. אבל עדיין אנחנו מדברים על רמה אישית. אבל כאשר מדובר על יישוב שלם, גם אם נכונה היא העובדה שאין התחייבות כזאת, עדיין בתודעה שלנו האישית - הקבוצתית הייתה שהמדינה כן התחייבה להגן על כל היישוב/קיבוץ/כפר. 2. כמו שציינת, החברה החרדית במינוס חברתי עם החברה הישראלית. הם יצטרכו להתמודד עם המציאות החדשה לאחר המלחמה. הם יצטרכו לצאת מגדרם על מנת לרצות את החברה החילונית כדי לנסות לייצר דו שיח כלשהו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |