|
||||
|
||||
בדיוק. אכן עשבים שולטים. ההצגה של מה שקרה בתל אביב כמיעוט יהודי נרדף שבוצע בו כמעין פוגרום זה קשקוש ולא יאמן עד כמה אנשים מרשים לעצמם לעוות את המציאות. ממש מתפללים שנרדפים על ידי קלגסים אכזרים רק בשל אמונתם. מסכנים. פסדר. אפשר להסכים או לא להסכים עם המוחאים בכיפור, אבל... התנועה הפוליטית שאירגנה בתל אביב את התפילה זה לא תנועה של מיעוט נרדף בארץ זרה. האנשים האלה הם חלק מהתנועה הפוליטית ששולטת במדינה, במשטרה, בצבא, בממשלה ובכנסת ישראל. המתפללים הללו מיצגים את ההגמוניה ואת מי שמחזיק היום בכוח הפוליטי שמניע את המדינה (אמנם ברברס, אבל מניע). המפגינים התל אביבים שבאו למחות על ההפרדה המגדרית וההדתה של המרחב הציבורי ברחובות עירם הם המיעוט שבא להיאבק על זכויותיו ועל היכולת לעצב את אופי המקום בו הוא גר. הם הציבור חסר היצוג הפוליטי שבאו למחות על פגיעה בצביון העיר ובערכים של תושבי תל אביב. ההצגה הזאת של יהודים נרדפים ותיאורים שגובלים בתיאורי ליל בדולח בשחור לבן, זה פשוט עולם הפוך. |
|
||||
|
||||
׳הם הציבור חסר היצוג הפוליטי׳ - אתה מתכוון למצביעי מרץ ? |
|
||||
|
||||
חסרי יצוג פוליטי *בשלטון*. בכנסת יש יצוג פוליטי למצביעי העבודה, יש עתיד וגנציהו, אבל היצוג הזה הוא מיעוט בכנסת והיום חסר השפעה שלטונית. לתל אביבים רבים שהם מצביעי מרצ אפילו בבית המחוקקים אין יצוג (אפילו לא אדם אחד שיתן להם יצוג). ההגמוניה והשליטה היא בידי העשבים השולטים. זאת עובדה יבשה ולא איזה סקופ. |
|
||||
|
||||
1. יצוג פוליטי עם השפעה על השלטון 2. ייצוג פוליטי ללא השפעה על השלטון 1 3. ללא ייצוג פוליטי, עם השפעה על השלטון 2 4. ללא ייצוג פוליטי, ללא השפעה על השלטון —— 1 יש קבוצות חרדיות שאין להן השפעה על השלטון, הגם שהחרדים כן יכולים להשפיע על השלטון וזאת בדומה לטענות כשרע״מ השתתפו בשלטון. 2 מרץ בכנסת הנוכחית ללא ייצוג פוליטי, אבל כן יכולה להשפיע על השלטון באמצעות מפלגות אחיות. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין מה אתה רוצה או מנסה להגיד. |
|
||||
|
||||
"כנגד ארבעה בנים דיברה תורה"1 אבל זה בפסח, ולכן קוזמו דיבר על ארבעה שילובים אפשריים של שני משתנים בינאריים ברוח ארבעת המינים, כיאה לחג הסוכות. ואנצל את ההזדמנות למחזר רעיון שהעליתי במקום אחר ומשום מה לא זכה להצלחה כבירה: חג הסוכות צריך להיות חגה של הקהילה הלהט"בית ואת מצעד הגאווה כדאי לערוך בחול המועד2. ארבעת המינים (ל.ה.ט.ב.) תפורים בול על האידיאולוגיה שלהם. _____________ 1- למה לא "התורה"? בטח יש הררי הרים של דרש נאה שמסבירים זאת, אלא שהם נסתרים מעיני תינוק שנשב"ז כמוני. שאלתי שאלת רב את הרשכ"ג, אך הוא מילא פיו מים, ואז התחיל להשתעל ולהשתנק, וכששבה אליו רוחו נפנה לעסוק בסוגיות חשובות יותר, כמו השאלה אם מותר לירוק על כמרים בשבת (ותשובתו: חלילה. את הרוק יש לאגור בלחיים ולזכור את מה שכל טירון יודע: לכל שבת יש מוצ"ש). 2- עם מרכאות במקום הנכון זאת יכולה להיות סיסמת הנוסעים לאומן. |
|
||||
|
||||
חול מועד ונופל. |
|
||||
|
||||
ובאמת לא מזמן הוזכר כאן מאיר אריאל (אבל הקונץ הזה היה מוכר ליודעי סוד מימים אבידר-טשרנוביץ). |
|
||||
|
||||
׳מאיר אריאל הוא אבן יסוד של תרבות לא פחות מאלתרמן או עגנון׳ |
|
||||
|
||||
על עגנון אין לי מה להעיר מלבד שהוא אינו כוס העראק שלי, אבל עם כל הכבוד למאיר אריאל, לדעתי הבלתי מלומדת הוא אינו בליגה של הגדולים באמת כמו אלתרמן, שלונסקי או פן. ביאליק, כמובן, הרבה מעל כולם. |
|
||||
|
||||
הראה לי אחד מאותם אישים שמנית שיכול היה לכתוב משהו שדומה אפילו ל - ׳להצגות שלי, היא לא קהל׳. |
|
||||
|
||||
''ארבעת המינים (ל.ה.ט.ב.) תפורים בול'' אבל זה להטב''ק, וההצעה שלך מדירה מאוד את הק'-ים. |
|
||||
|
||||
גם הסטרייטים אינם נכללים בה. יש גבול לליברליזם שלי! |
|
||||
|
||||
בצעירותינו אותה הלצה עבדה על 'גבר, אישה, הומו, לסבית' וזה התאים למודל. מאז הטבלה המחזורית עברה כמה עדכונים ותוספות. |
|
||||
|
||||
הקולות של מרץ בדומה לקולות של עוצמה יהודית ומפלגות ימין שלא עברו את אחוז החסימה, הן קולות שיש מאחוריהם ׳גב-פוליטי׳׳ שכן יכול להביע את עמדתם ואפילו להשפיע על השלטון. קול של בן גביר שלא עבר את אחוז החסימה, יקבל גיבוי מהליכוד או מהחרדים. קול של מרץ שלא עבר את אחוז החסימה יקבל גיבוי ממפלגת יש עתיד והעבודה וכו׳. יש קולות שגם לא זכו לקבל ייצוג פוליטי וגם אין להם גב פוליטי. כל זה נכתב בהקשר של ייצוג פוליטי ללא ייצוג פוליטי. מקווה שהסברתי את עצמי כראוי. |
|
||||
|
||||
כבר הוספתי את התיקון שמסביר את כוונתי בתגובה המקורית - שאין להם יצוג *בשלטון*. כלומר - האנשים שהכוח הפוליטי שמיצג אותם נמצא באופוזיציה ולא בשלטון. כנסת ישראל זה לא השלטון אלא בית המחוקקים. אפשר להתעקש ולטעון שכוחות האופוזיציה בעלי השפעה מסוימת על השלטון, אבל זה מחמיץ לחלוטין את כל הפואנטה והקונטקסט של מה שכתבתי (או לפחות התכוונתי אליו) למעלה - התאור בו מתארים את האירוע בכיפור כ״רדיפה של יהודים״ עם כל מיני אזכורים של יהודים בגלות כמיעוט קטן ונרדף בתוך ים של גויים זה לא פחות מאשר קשקוש מקושקש. קבוצת המתפללים והתנועה שהניעה את כל האירוע הזה אלה האנשים ששולטים היום במדינת ישראל ובידיהם העוצמה הפוליטית ולא איזה מיעוט נרדף. |
|
||||
|
||||
ברור לי שאלו הן טענות לא מגובות שאין כאן ׳פוגרום דיזינגוף תשפ״ד׳ או ׳עקידת כיפור תשפ״ד׳ או ׳ טבח (במובן הרוחני) דיזינגוף 2023’ או ׳ליל הבדולח התל אביבי׳ או ׳שריפת כל נדרי׳ או ׳פשעי יום הכיפורים׳ וכו׳. אבל אני - הוא לא הקופירייטרים של מפלגות השלטון. הם רק צריכים לשים מוזיקה עצובה בנוסח שואתי והרי לך 2 מנדטים מעריצי טלנובלות שישקלו בשנית את המעבר בין הגושים. |
|
||||
|
||||
שישקלו. מקווה שיחליטו נכון - הם לא עובדים אצלנו ואנחנו לא עובדים אצלהם. אי אפשר להתנהל כל הזמן כאילו אנחנו איזה פוליטיקאי-גנצואידי-צלופחי-חסר-עמוד-שידרה שכל החלטה מוסרית שלו מתחילה ונגמרת בשאלה ״כמה מנדטים זה נותן/לוקח לי?״. |
|
||||
|
||||
1. נקודת המבט הייתה פוליטית ומכאן השיקולים האלקטורליים. 2. ומכאן גם הנקודה הפוליטית של גנץ והשינוי בחוות דעתו אודות האירועים ביו״כ. לא אתפלא אם הוא יתקוף את המחאה בשלב מסוים, ואולי אפילו חלק מהמוסמכות החילוניות. הוא זיהה את החוליות החלשות בליכוד והוא הולך לנגוס בהם בכל מחיר. יתכן והוא גורס - בין בתאום ובין שלא - שבלאוו הכי מי שלא יהיה מרוצה ממנו ישאב לגוש השני ובכך הוא - גנץ - תמיד יהיה הקלף המנצח, הן מימין והן משמאל. בתחילת הסקרים הייתי ספקני בכוחו לשאוב קולות מהליכוד, כיום אני פחות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |