|
שיטת החינוך העצמי משמשת לא רק לצורך גידורן הערכי של תשובות המודל, אלא גם לצורך השבחתן העובדתית. כבר במסגרת חינוכו של GPT-4, כך נטען, תשובותיו הוזנו לו בחזרה תוך ששואלים אותו 1. "האם המידע נכון?", 2. "האם המידע עובדתי?", 3. "האם המידע רלוונטי?". בהתאם לכך הן צויננו. כך שגם כאן ניתן לבקש מן המערכת לבחון ללא משוא פנים את מה שהיא הרגע טענה. לכאורה זה מנוגד למצופה מבינה מודעת לעצמה. אבל במחשבה שניה, שיטות דומות כן משמשות כל אחד מאיתנו בינו לבין עצמו, וגם במסגרת אינטרקאציות מתודולוגיות עם ילדים, תלמידים, סטודנטים, גברים מכים וכד', כאשר מבקשים מהם לבדוק מחדש את תגובתם לאור קריטריונים כלליים כלשהם. זה כמובן מפשט עוד את ייצורן של מערכות בינה מלאכותית באופן עצמאי, ובקרוב אולי גם באופן עצמי (כלומר, מערכות שמפנימות מאמרים ומחקרים כדי לייצר את יורשותיהן).
|
|