|
||||
|
||||
חלה התקדמות גדולה בנושא הפרדת הרשויות. הקואליציה היתה הצד הבוגר, שינתה את עמדתה והציעה דרך מתונה בהרבה להתגברות. אם הצעה הזו תתקבל ופסקת התגברות תעבור ברוב של 90 חברי כנסת, כמו שהקואליציה הציעה לגבי הרשות המבצעת, נראה שיהיה איזון סביר. למעשה, מכיוון שניתן להפיל את כל הממשלה ברוב של 61 ח"כים, אפשר לשקול רוב מתון יותר כמו 10 ח"כים מעל חברי הקואליציה. |
|
||||
|
||||
מעט מאד יתנגדו לפיסקת התנגדות ברוב של 90 ח"כים, ובתנאי שלא יקימו במקביל את אותה דלת אחורית שנקראת "חוק יסוד" שאסור אפילו לדון בו, מה שהופך את כל העסק לבדיחה תפלה (ע"ע חוק דרעי 2). |
|
||||
|
||||
מכיוון שאני ממילא שוגה בהגיגים אופטימיים במיוחד, יש לי רעיון. חוקה מתאימה למדינות מסודרות. מכיוון שלא הצלחנו לכתוב אחת עד עכשיו, אני בספק אם זה יקרה. מצד שני, חוקה בעצם מצהירה על מחויבות לקונצנסוס ומסורת ויש מנגנון שאפשר לישם אצלנו. אפשר להצביע על חוק יסוד והוא יתקבל בכנסת ויהיה תקף בקדנציה שלה כחוק רגיל. כאשר הכנסת הבאה תכונן היא תוכל לאשר אותו ואז יהפוך לחוק יסוד. ברגע זה כל כנסת תוכל לאשר אותו שוב. כדי לבטל אותו צריך יהיה להגיע למספר כנסות גבוה יותר ששוללות אותו. ככה יהיו חוקי יסוד "עם ותק" וחוקי שנויים במחלוקת לא יגיעו אליו. אני כבר הולך לשכנע 90 ח"כים ברעיון. |
|
||||
|
||||
קל מאוד למכור את הרעיון הזה. תלחש לרוטמן באוזן שזה הופך כמעט אוטומטית את תקנות יו״ש לחוק יסוד. |
|
||||
|
||||
אני חושב שגם חלקים מהחוק הטורקי עדיין בתוקף ועם ותק מרשים. אולי ותק זה לא בדיוק מה שצריך לכוון אליו. |
|
||||
|
||||
במסגרת "רעיונות חוקתיים למדינה שאינה ישראל" - הועדה לבחירת שופטים ומספר הנציגים לקואליציה והאופוזיציה. ההצעה - אפס נציגים. הפוליטיקאים מצדיקים את השם הרע שלהם. שיבחרו נציגים שאינם פוליטיקאים מכהנים או בדימוס ושהם יבחרו את השופטים. תוספת "אם כבר לא יתקבל ממילא": הנציגים יבחרו לחמש שנים, כל שנה חמישית, כדי שאף כנסת לא תוכל לקבוע את כל הרכב הועדה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |