|
||||
|
||||
1. היכן טענתי שאני ו'הציבור הפאסיבי' - שזה שוב אני - נזקקים לחימי כדי להבין שההפגנות היו והינן נגד 'פירוק הדמוקרטיה' ובמיוחד נגד נתניהו? אני יכול להסכים שמבחינה עניינית הצדק עימך שכן מה משנה מהי זהותו של הדובר או לפחות זה שהוצג כמנהיג ההתנגדות ל'רפורמת לוין' 1. אלא שההפגנות לא זוהו וגם לא יזוהו - רק כמחאות נגד הרפורמה בלבד. גם לשיטתך ההפגנות היו גם נגד ראש הממשלה נתניהו, אז מראש המחאה נצבעת בגוון פוליטי. 2. 'בניגוד לדבריך אנשי ימין קשה אכן יוצאים להפגין נגד התוכנית הזו' - מהי ההגדרה של 'ימין קשה' ומכל מקום, אתה טוען דבר שטרם הוברר. 3. אני לא חושב שדעתי השתנתה בשנים וזאת בנוגע לתמיכתי הנלהבת בחוקה ליברלית וחילונית. וככל שאני מבין גם פורום קהלת בעד חוקה שכזאת וכל מי שעיניו בראשו וחפץ חיים. ומכאן גם תבין שאני גם בעד ביקורת שיפוטית לרבות פסילת חוקים שנוגדים את החוקה. אני מאמין שזאת העת וההזדמנות לדרוש חוקה כתנאי לרפורמה ולא משנה מהי שמה ומהותה. לדעתי לו המחאה תתמקד אך ורק בדבר הזה, יש סיכוי גדול שבהתקיים מספר תנאים מרצים של החלקים השונים בחברה הישראלית תהיה אפשרות להגיע לחוקה כזאת ובכך לפתור את אחת ממחלת הילדות הרציניות של החברה הישראלית. ------------- 1 וכל מינוח אחר שתואם את עמדתו של מאן דהוא לרבות פירוק הדמוקרטיה, שינוי משטר וכיוצא בזה. |
|
||||
|
||||
כנראה שאנחנו חלוקים על עניינים לא גדולים במיוחד. בכ"ז כמה נקודות: 1. גם מחאת הקוטג' כללה חרם על תנובה. כדי להפריד בין ה"רפורמה" לבין ביבי צריך להיות גנדי, ולא כולנו כאלה. וביננו, שוחרי הפייסבוק הביביסטיים היו מאשימים גם אותו בשמאלניות. אני מציע לוותר מראש על כל אלו שבודקים מה לפיד חושב כדי לחשוב הפוך. 3. אתה ראוי לשבח על הצעתך היפה. 2. הבאתי לכך ראיות וידאו. לא מאמין? צא להפגנה בי-ם והיווכח בעצמך. |
|
||||
|
||||
1. מחאת הקוטג הייתה מחאה לא פוליטית שהצליחה לכופף מנופול דורסני כמו תנובה ומכאן גם עוצמתה באי תלותה הפוליטית. 3. אני חושב שגם עו"ד שרגא מהתנועה העלה את זה באחד מנאומיו או מאמריו שחוקה היא תנאי לרפורמה. |
|
||||
|
||||
מי שמונע כבר 73 שנים קבלת חוקה ליברלית לישראל הם החרדים, כיוון שמעולם לא הסכימו להכניס אליה (ולחוקי יסוד) את ערך השוויון, שנוגד את אמונתם. |
|
||||
|
||||
כמדומני - לא בטוח - שהתנגדותם בעבר נאחזה בנימוקים כללים שאין חוקה לישראל מלבד תורת ישראל ופחות התעסקות במשמעות ערכי השוויון. כיום המניעים להתנגדות הם יותר פרטיקולרים ומכאן גם יכולה לצמוח האופציה לשינוי במחשבתם. |
|
||||
|
||||
<קישור chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.idi.org.il/media/4569/constitution-by-con... חוקה בהסכמה> - הצעת המכון הישראלי לדמוקרטיה. 2005 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |