|
בניגוד למה שאמר שוקי שמאלי lenr הוא תחום מחקרי מכובד שניתמך על ידי גופים מכובדים כולל ממשלת ארצות הברית, ממשלת סין, ממשלת יפן, חברות תחבורה גדולות כמו בוינג,טויוטה, מיציבושי ועוד כ- 10 חברות מסחריות גדולות. לא מדובר באיזה ממציא קטן, נוכל או מטורף, שיושב במרתף ביתי שלו ומפיץ לעולם כל מיני סיפורי סבתא.
אשר לכור ההיתוך של לוקהיד. זה לא משהו מתחום lenr אלא כור "היתוך חם" סטנדטי בגודל קומפקטי (גודל משאית נאמר). lockheed טענו בשנת 2014 בערך שהם בונים אב טיפוס לכור שלהם שבנייתו תסתיים בערך תוך 5 שנים. נדמה ששם הפרוייקט שלהם היה spark או שם דומה. לוקהיד ציפו כנראה שתמורת התחזיות שלהם הם יקבלו תקציב פדרלי נדיב. כנראה שהם לא בנו שום אב טיפוס עד שנת 2019 (תום 5 שנים) ועל כן כנראה שהם תקועים בהבטחה שלהם.
המצב כרגע הוא שאף אחד מבין מפתחי lenr לא הציג לציבור מוצג שעובד. היחיד שמוכן להציג לציבור מוצר שעובד הוא יצרן כור זעיר מסוג ecat אבל הוא מתנה מכירה מסחרית לכל דיכפין של המוצר רק אם יקבל צבר של קדם-הזמנות בכמות של 1000000 יחידות. מכיוון שאין לו כרגע צבר הזמנות בגודל הזה הוא לא מוכן למכור כלום (הוא טוען שמכירת כמות קטנה יותר של כורים מתוצרתו היא סיכון כלכלי עבורו, יפשוט רגל, כי המוצר יועתק בדרך של הינדוס לאחור). הערכה אישית שלי היא: המכירה שהוא מציע תקועה עמוק וכנראה לא תבוצע בעתיד הקרוב, אם בכלל.
|
|