בתשובה לאריק, 03/09/22 17:49
קניאס צדק! 751994
עדיין לא הבנתי את הטענה. כמו שפוליטיקאי שמואשם בשחיתות יגיד ״טוב כמעט כל פוליטיקאי הואשם במשהו מתישהו לא?״ מה זה אומר בדיוק, איך זו טענה? זה שכולם הואשמו לא אומר שכולם הואשמו בצדק.

- בוא לא נהפוך את זה לדיון על תתי ז׳אנרים במוזיקה כי זה באמת לא העניין... מה שאני אומר הוא שלעגו לפיק כי במופעים הראשונים שלו הוא באמת היה קצת נלעג, בדומה למקובל בהרבה גלאם (לא משנה אם רוק או פופ אני מדבר מהות, לא ז׳אנר) הוא הציג יותר עטיפה וגימיק מאשר תוכן מוזיקלי. הוא זכור לטובה לא בזכות הגימיקים אלא בזכות ההיבטים הבוגרים והרציניים יותר של המוזיקה שלו.
קניאס צדק! 751996
למעריצים הרבים של פיק (לא הייתי ביניהם) הוא בכלל לא היה נלעג. להיפך.
ה"באמת" שלך מנסה להשען על בסיס אובייקטיבי שאיננו. ביקורת אמנות היא תמיד סובייקטיבית.

בעיני גפן הבן פלצן, אבל לא בעיני מעריציו הרבים. אני לא טוען שאני מחזיק באמת מידה אובייקטיבית, אלא שמנקודת המבט הסובייקטיבית שלי הוא פלצן.

בהתחלה הממסד לא הצליח לבלוע את פיק, והוא אכן זכה ללעג כי בעיני הממסד הוא היה נלעג. אבל פיק רצה בהכרת הממסד. לקח זמן והממסד זז קצת לכוונו ב"נאסף תשרי"‏1, אבל את החיבוק הממסדי קיבל בזכות דנה אינטרנשיונל, ומאז הוא נהיה "המאסטרו". זה לא הוא זז, זה הקונצנזוס הממוסד.

__________
1 את "שושנת פלאים" של טשרניחובסקי (שיר ענק לדעתי, מהטובים שלו) הוא הלחין והגיש ב 73' לערב שירי משוררים של גל"צ ונדחה. נדחה! את "נאסף תשרי" הלחין אחרי שזכה בתואר "זמר השנה" של רשת ג' (הפופית) לשנת 1977. ארבע וחצי שנים אחר כך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים