|
||||
|
||||
לאורך מאמרך בצבה בי הרגשה שאתה מתעלם מכך שהיהדות אמנם נשארת מונוליטית בתפיסתה מאז חורבן העולם שלפני חורבן בית שני אך מאידך משנה עצמה לעיתים מזומנות. אכן העולם שלפני חורבן בית שני היה כנראה כר פורה לזרמים רבים ביהדות אותם קשה עלינו לזהות עקב בעיית מקורות.אולם העולם של יהדות חז''ל איננו עולמו של הרמב''ם. אתה אומר שכל פילוסופיה שנכנסת ליהדות צריכה להתאים עצמה אולם במידה מסוימת אף הרמב''ם התאים עצמו לפילוסופיה האריסטוטלית. בתמצות היהדות אכן מונוליטית בתפיסת עולמה אבל תפיסה זו לא בטוח נשארת קפואה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |