|
||||
|
||||
בעבודה הקודמת שלי המוטו היה: “תניחו תמיד שמי שיבדוק את הקוד שלכם אחריכם זה הלקוח”. |
|
||||
|
||||
אכן, נתקלתי בגישה הזו כמה פעמים, תמיד זה הסתיים בכשלון מהדהד. גם כל מי שעיניו בראשו צריך להבין שמוטו כזה לא יכול לעבוד. אולי כשרובוטים מושלמים וחסרי הטיות אישיות יבדקו את הקוד של עצמם. גם אז לא בטוח. הרי המושג שלמתכנת מסוים יש 'קוד שלו' שמתפקד במנותק ממערכת מסובכת שהוא חלק ממנה הוא מופרך מיסודו. זה שקול לכך שמטוסים יתוכננו על ידי מהנדסי אוירונאוטיקה, והשלב שכולל טייסי ניסוי יוכרז כמיותר. |
|
||||
|
||||
לאיכות יש מחיר (אותו משלם הלקוח) שלא בכל המוצרים כדאי להשקיע באותה רמה. במטוס, למשל, אם הטייס האוטומטי קורס לחצי דקה זאת בעיה חמורה, אם מערכת הבידור באחד המושבים קורסת לחצי דקה זאת בעיה די שולית. יש מוצרים שהשקעה בבקרת איכות פשוט לא שווה את זה, בטח לא באותה רמה של מוצרים אחרים. אני לא חושב שמי שהמציאו את 2048 או wordle השקיעו יותר מידי בבקרת איכות. |
|
||||
|
||||
בדוגמאות האכן ספורות שאני מכיר - באחת מהן המוצר היה מכונה שנמכרת בכמה מיליוני דולרים ללקוחות בסדר גודל של סמסונג (כולל). אני לא מכיר מנהל או מנכ"ל שמרוצה כשמנהל חטיבה בסמגונג1 מתקשר אליו בצעקות על מוצרים שמעכבים לו את קו הייצור. בשנייה המוצר היה סורק לענף הרפואה. עוד מקום שאתה ממש לא רוצה לייצר בו ארטיפקטים לרופא המטפל. חבר בגוגל סיפר לי פעם כמה עולה להם ליום באג בשחרור גרסה. אולי אני פשוט לא בתחום הנכון. 1 טעות הקלדה, אבל הקישור האסוציאטיבי לדמוגורגון לא בלתי מוצדק. |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר את הפרטים, אבל: 1. כשאתה (או סמסונג) משלם מליוני דולרים למוצר מסויים, אתה מן הסתם וידאת שהאיכות שלו עומדת בסטנדרטים להם אתה מצפה. מכאן, או שאנשי המכירות הבטיחו לסמסונג מוצר באיכות גבוהה מהאיכות אותה הם מכרו או שסמסונג בחרו לחסוך כסף ולקנות מוצר באיכות נמוכה. 2. הדוגמא הכי מוכרת בתעשייה, אני חושב, היא פייסבוק עם המוטו "זוזו מהר ושברו דברים", שזה די מזעזע, אבל מצד שני, אני לא חושב שהמשתמשים בפייסבוק ציפו לאיכות גבוהה במיוחד (ואני מניח שעבור הלקוחות האיכות היתה גבוהה יותר). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |