|
||||
|
||||
מכיוון שקודם כתבתי בזכות ביטול הבגרות במקצועות ההומניים וגם ביטול עבודות חובה, אני רואה צורך להבהיר שאני גם בעד ביטול לימודי מתמטיקה כחובה, או כמשהו שבפני עצמו נותן יתרון בקבלה לאוניברסיטה. אפילו הייתי מתחיל מזה, לפני הטיפול בהומניים; כשהבגרות תאבד מכוחה המאיים, גם תרד התחרות שמאיימת לצמצם את הלימודים ההומניים בפועל בהיעדר בגרות. יפעילו האוניברסיטאות כלי מיון שלהן, ויפסיקו להחריב את החינוך. בכיתות הנמוכות קריטי ללמד את מיומנויות היסוד בחשבון, אבל אני לא רואה ערך רב במה שלמדתי לבגרות חמש יחידות במתמטיקה, באופן שבו למדתי אותו. במערכת חינוך טובה יותר הלימודים ההומניים חשובים יותר ממתמטיקה. (יחד עם מתמטיקה, גם פיזיקה, באופן שבו לומדים אותה היום בתיכון. אבל מדעים באופן כללי הייתי מאוד רוצה שיקבלו דגש, כמובן עם דגש על המתודה ופחות על הפרטים הטכניים.) |
|
||||
|
||||
אני בעד מינימליזציה של הבגרויות והוספת בחירה. גם אני לא חושב שמתמטיקה צריכה להיות חובה. אני חושב שזה לא שקול כי בלי בסיס של מתמטיקה, כל מקצועות ה STEM וכנראה גם רבים אחרים חסומים. אני מעריך שעניין הקבלה לאוניברסיטה יהפוך פחות משמעותי עם הזמן. יש היום הרבה מוסדות לימוד והיכולת ללמד מרחוק הופכת את מגבלת גודל הכיתה לפחות משמעותית. כאן אני חוזר למיומנויות הנרכשות. האוניברסיטה הפתוחה, בעולם ובישראל, מקבלת סטודנטים בלי להתחשב בציוני הבגרות. עדיין, אחוז גבוה מאד לא צולח את הקורס הראשון, שלא לומר את התואר. משרד החינוך יכול לוותר על כל הבגרויות. אם התלמידים לא יקבלו את הכישורים הנדרשים, זו מעילה בתפקידו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |