|
||||
|
||||
המסלול קצר מדי להמראות של מטוסי סילון בעלי קיבולת סבירה. מתוך נמל התעופה חיפה [ויקיפדיה]: אורך המסלול הפעיל הוא 1,326 מטר (3,280 רגל). זהו מסלול קצר המאפשר המראות ונחיתות של מטוסי נוסעים קטנים בלבד המכילים כ-70 נוסעים, לטיסות קצרות ליעדים קרובים במזרח הים התיכון ולאילת. החברה הקפריסאית שהפעילה טיסות לקפריסין הפסיקה ב 2017 את טיסותיה לחיפה בגלל השעות המוגבלות בהן פעל השדה (עד שמונה בערב). החברה הפעילה שני מטוסי טורבו-פרופ SAAB 2000 שמסלול ההמראה הנדרש עבורם הוא בדיוק כאורכו הנוכחי של המסלול בחיפה וטווח הטיסה שלהם עם 50 נוסעים קטן מ 2000 ק"מ (יכול להגיע לאתונה ובוקרשט אבל לא לרומא). |
|
||||
|
||||
אני חשבתי בעיקר על הטיסות לאילת. אני חזרתי מאילת בטיסה. השדה נראה די נטוש והנוסעים שהגיעו איתי, או שמישהו בא לקחת אותם או שהזמינו מונית. לא ראיתי שם קו תחבורה סדיר שתומך בשדה ואאז''ן היו רק טיסה אחת או שתיים ליום. אני מתקשה להבין מדוע מישהו שגר בצפון ירצה לנסוע לת''א כדי לטוס משם לאילת. בקצה השני, שה''ת של אילת שהיה אז במרכז העיר נראה די שוקק חיים ושוב למיטב זכרוני, גם אורך המסלול שלו לא היה ארוך. |
|
||||
|
||||
אורך המסלול באילת היה 1900 מטר. זה איפשר המראה של מטוסי סילון צרי גוף לאירופה בחורף (בקיץ הטמפ. באילת מגיעה ל 40 מעלות, דבר שמאריך מאוד את המסלול הנדרש להמראה). אורך המסלול בנמל התעופה רמון הוא 3600 מטר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |