|
||||
|
||||
מה שמעלה אצלי את השאלה אם עושים גם מבחני פיזה למ̲ו̲ר̲ו̲ת̲, ואם לא, למה; ייתכן שהרבה נסיונות פדגוגיים משונים, כמו למשל רעיון הבדידים זצ"ל1, היו נחסכים אם היה מתגלה מתאם טוב בין הישגי המורות לאלה של תלמידיהן, כפי שהאינטואיציה שלי אומרת, ואמור להיות קל יותר לטפל בציבור המורים הקטן יחסית מאשר בתלמידים כולם. במחשבה שניה זאת אמירה מטומטמת. לתלמידים אין איגוד מקצועי. ובכל זאת, אולי יתגלה שכדאי להפחית את מספר השעות בהן המורה מלמדת לטובת שעות בהן היא לומדת. לא שטויות כמו "העשרה" ושאר בלבולי המוח, אלא ממש לומדת את החומר אותו היא אמורה ללמד, בשתיים או שלוש רמות מעל מה שנדרש מתלמידיה, וגם נבחנת עליו, כך שמי שאינה שולטת בחומר תרד כיתה, ומי שאינה מתגברת גם על הנדרש מתלמידי כיתה א' תתכבד לעשות את מה שמצופה ממדריכי תיירים. אינני מתכוון לשום דבר שידרוש תוספת תקציב לגיוס עוד מורות בשל הקטנת היקף משרת הלימוד, הרעיון הוא שמורה טובה תוכל ללמד יותר חומר בפחות שעות, וכך כולם, כולל התלמידים, ייצאו מורווחים. נראה לי שזה לכל הפחות שווה בדיקה. _____________ 1- צרה, לא צדיק. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |