|
||||
|
||||
האינטרנט מספר לי: "לבסון היו 51 הרשעות קודמות ב-55 השנים מאז עלה על הכביש. אחת ההרשעות האחרונות של בסון הייתה ב-2017, על נהיגה באור אדום. בין הרשעות העבר שלו גם שבע הרשעות על מהירות מופרזת, האחרונה שבהן לפני 20 שנה." 20 שנה של ימי עבודה על הכביש, ו-0 דו"חות על מהירות בעשרים השנים האחרונות? ממה שידוע לי בינתיים (לא יותר מהפרטים המופיעים בדיון הנוכחי), סביר יותר שהוא ראוי לצל"ש מאשר לשלילה. |
|
||||
|
||||
מקום אחר באינטרנט1 מפרט לגבי 27 מהעבירות: 6 עבירות חניה אסורה, 5 עבירות אי חגורת בטיחות, 10 עבירות פנס לא תקין, דוח מהירות מופרזת ב-2001, 2 דוחות עקיפה אסורה (האחרון משנת 89), אי ציות לתמרור עצור, אי שמירה על נתיב ימני ב-77 וחצית צומת ברמזור אדום ב2017. |
|
||||
|
||||
לאור הפירוט הזה אני מסכים שהוא לא נראה לי חריג או מחשיד בעבריינות סדרתית מסוכנת. |
|
||||
|
||||
גם אני באסכולה האומרת ש-50 עבירות ב-50 שנה ע"י נהג מקצועי נראים לי יותר קרובים ל"נהג זהיר" מאשר לנהג מסוכן. הבעיה שלגיליון ההרשאות שלו הצטרפה עדות על התנהגותו במקרה מסויים שמעידה שאולי לא היה צריך לאפשר את המשך הקריירה המקצועית שלו. במקום להטיף לעונשים דרקוניים דוקא כלפי מבצעי עבירות לא מתוכננות מראש, אני חושב שעדיף כיוון אחר. נהגים מקצועיים אמורים לעבור בחינות הכשרה והשתלמויות שאמורות גם לסנן מתוכם את הבלתי מתאימים. אני הייתי בודק אם הפילטר הזה עובד. |
|
||||
|
||||
אולי אתם צודקים בקשר למר בסון, אבל אני רוצה לנטפק ולהדגיש שוב את מה שכולנו יודעים: לא 50 עברות אלא 50 הרשעות, שלפי שער החליפין שלי הוא 5000 עברות לפחות. |
|
||||
|
||||
לא מסכים. ברגע ששילמת את קנס החנייה למשטרה או ברגע ששלמת על כל אחת מאותן עבירות רבות שהן בבחינת ברירת קנס ,הודית והורשעת לכל צורך שהוא. הדיעה שלי נקבעה בגלל חוויה אישית. נתפסתי על עבירת תנועה כלשהי כאשר מלאו 5 שנים לקבלת רישיון הנהיגה שלי. במרבית התקופה לא היה לי רכב, כך שלא נהגתי יותר מדי. בביה"מ לתעבורה כאשר טענתי לנסיבות להקלת העונש, ציינתי את היותי נהג חדש והרישום הנקי שלי. כעבור רגע פלט מכשיר הפקס על שולחן השופט רצץ של כ-15 דפי מחשב עם כ-20 עבירות שבצעתי, כולל כל עבירת חנייה שעשיתי בתקופה הקצרה בה היה לי רכב. בעניין אחר, עניין הניסיון של נהג מקצועי. ב-20 השנים האחרונות נתפסתי אולי פעם אחת בעבירת תנועה ואני נוהג (לא הרבה). נדמה לי שדבר אחד שניסיון של נהג מקצועי בודאות אמור לתת, זה קצת יותר זהירות בנהיגה והרבה ידע איך להימנע מביצוע עבירות שקל לתפוס. |
|
||||
|
||||
אם אני מבין נכון את השוטה, כוונתו היא שברוב המקרים שנהגים מבצעים עברות, הם לא נתפסים. קנס ללא ערעור הוא, כדבריך, הרשעה. |
|
||||
|
||||
נכון ולכן עצם העובדה שהעבירה מופיעה בגליון ההרשעות שלך אינה מעידה שהמדובר בעבירה חריגה או חמורה. |
|
||||
|
||||
נו, ולפי החישוב של השוטה שוקי עבר בערך 2000 עברות. |
|
||||
|
||||
למה 2000? הוא דיווח על פעם אחת שנתפס, כך שההערכה (לא ממש חישוב, כמובן) שלי היא שהוא עבר עוד 999 ולא נתפס. אגב, אני לא יודע איך לספור נהיגה במהירות מופרזת, שכן פורמלית כל 43-^10 שנ' אפשר לספור עברה חדשה... |
|
||||
|
||||
זאת שאלה אמפירית שבעקרון ניתנת לבדיקה, אבל אני מסופק אם משרד התחבורה יספק את הנתונים לגבי התפלגות מס' ההרשעות של נהגים בכלל ונהגים מקצועיים בפרט. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |