|
||||
|
||||
הארץ מגלה באיחור רב (ומביך למדי, בהתחשב של משלח ידם של עובדי העיתון), שכבר שנים רבות אין ימין ושמאל בישראל חוץ מאשר בתור ססמאות בחירות חלולות שנועדו לסמא את עיני ההמונים. |
|
||||
|
||||
בוא ונהיה פרקטיים מר הפונז היקר , אתה חותם על ההסכם הבא ? מדינת פלסטין איחוד - 67 מלא מלא ואף לא שעל פחות. מדינת ערביי פלסטין מאוחד - ערביי ישראל לשעבר באזור הצפון 1 מדינת ערביי פלסטין א' - שטח רמלה ולוד כולל תושבי יפו שהוגלו מתל אביב 2 מדינת ערביי פלסטין ב' - לשעבר בדואי הנגב 3 מדינת חרדיסתן/יהודה/ישראל המקורית /ישראל מאוחד/וכו' - פינוי בני ברק לטובת ירושלים עד בית שמש 4 מדינת ישראל - ערי החוף מחיפה ועד אשקלון 5 ------------------ 1 במסגרת הסכמי ישראל - סוריה העתיידים הגולן יוחזר ולכן מדינת ערביי הצפון לא תוותר על האדמות והיא תדרוש זאת, יש להם תימוכין די מבוססים על הקמת מדינה לערביי הצפון. מכאן אני מסיק שמדינת חוף ישראל לא תהיה יותר בצפון למעט נקודות התראה כלשהן -שגם הן יהיו תחת אש כמו בלבנון - הן משיקולים מוסרים והן משיקולים פרגמטים ואחרים. 2 אני לא רואה ברירה אחרת . אני מניח שגם מדינת חוף ישראל לא תתנגד לתל אביב בלי יפו 3 פתוח למו"מ 4 נשמע הוגן לטובת כולם. שטח בני ברק שווה אלף פעם ירושלים 5 שדרות תפונה לטובת אזור חיץ מעזה ועד מאשקלון. הדת תופרד מהמדינה באופן ברור ומוחלט - למי שלא מתאים מוזמן ללכת לחרדיסטן - עם חוקה ובית משפט עליון חזק שכולם מכבדים את פסיקותיו בבחינת זה ראה וקדש ליברליזם והומינזם כערכי יסוד מוחלטים וכו' |
|
||||
|
||||
מה שווה החתימה שלי? ערכו של הסכם שווה בדיוק כמו כוונת כל הצדדים לקיים אותו. מה שמטריד אותי בתסריט שלך, זה שיש כל כך הרבה צדדים שיכולים לפרק אותו, שהסיכוי שאף אחד מהם לא יפרק אותו קטנטן באופן מעריכי במספר המשתתפים. |
|
||||
|
||||
יש 2 קבוצות שיכולות לבוא ולבקש מתי שהוא - לדעתי בטווח של עשרות שנים - מדינה/אוטונומיה: ערביי ישראל והיהודים החרדים. זה לא סוד שהחרדים והחברה הישראלית ליברלית לא מסתדרים. כולנו מסכימים שאין אפשרות לדו קיום אמיתי ובהתאמה ערביי ישראל לא יוכלו לעמוד מנגד ותמיד תזעק מליבם הזעקה שהם פלסטינאים והתרבות הישראלית הליברלית זרה/מנוכרת להם ויבקשו בשלב מסוים גם מדינה בשם אחר - פלסטין ב' או מאוחד - או איחוד עם מדינת פלסטין הנוכחית וכבר יש לנו בשטח ארץ ישראל 4 יישויות מדיניות שמחייבות גבולות וגדרות |
|
||||
|
||||
על מה אתה מדבר, החרדים מסתדרים מצוין עם החברה הישראלית הליברלית - היא גם מממנת אותם ואת התשתיות סביבם ומאפשרת להם להמשיך באורח חייהם הלא יצרני, וגם מעניקה להם אוטונומיה דה פקטו ממה שלא בא להם לעשות. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות להם זה להתנתק מהחברה הזו. |
|
||||
|
||||
אז למה החברה הישראלית ליברלית לא מתנתקת מהחרדים ? יש לי ניחוש פרוע לכבוד החג - אולי בגלל שהחברה הישראלית הליברלית יכולה להתנחם רק ברגל הקרושה של החרדים גם כשהיא מנגבת חומוס אצל הערבי כל השנה ? |
|
||||
|
||||
אני מדמיין את מאיר אריאל שר - ' בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית , יושב חרדי עם שטריימל ורגל קרושה..' |
|
||||
|
||||
למה לדעתך צריך להתנחם על ניגוב חומוס אצל ערבי? |
|
||||
|
||||
בזכרון ילדותי ניגוב חומוס אצל ערבי בעכו היה יותר ישראלי מלקנות חצי דג מלוח במכולת אצל קלרה השמנה. הניחום הוא כמובן בהתאם לחזונו של רבנו מרן אריאל זצ''ל על קצה הנרגילה והבה נגילה ויתר הטרגדיות היהודיות הבאות עלינו שלא לטובה. |
|
||||
|
||||
(אולי, שיעול שיעול, רוב החברה הישראלית לא כל כך ליברלית?) וחוץ מזה אתנן קואליציוני פוליטי הוא מהתמריצים החזקים ביקום. |
|
||||
|
||||
למה היא לא מתנתקת? כי יש להם כח פוליטי ו(לרוב) מי שרוצה להיות ראש ממשלה צריך את תמיכתם. |
|
||||
|
||||
זה לא ההסבר היחידי לדעתי, שכן הערבים ככוח אלקטורלי שיותר חזק מהחרדים לא מצליח (לרוב) להשפיע על יתר חברי הקואליציה. אם הסיבה היא שהיהודים הליברלים בלבושם הישראלי הנוכחי מגלים סולידריות עם אחיהם החרדים,הרי שזאת המשך החלוקה הקלאסית האופיינית למאות הקודמות. ואולי מורשתו של דב''ג לשלוט על האורתודקסיה בכל מחיר המושרשת באליטות הישנות מתחילה להסדק בדמות האליטות החדשות שטוענות ובצדק שגם לאהבה יש גבולות. אני רואה את המדינה החילונית הליברלית המודרנית מעין קהילת החברים בפייסבוק ששומרת על הכללים בהתאם לרוח הליברליזם וההומינזם וכל סטייה ניכרת מכללים אלו מרחיקה את המשתמש עד כדי חסימתו. כאשר מדובר בקבוצת חברים גדולה שמורדת בכללים,הרי שאין מנוס מלהקים קבוצה אחרת. |
|
||||
|
||||
בכל זאת - זאת התשובה לעניות דעתי : הליברליזם ככלל - והחברה הישראלית הליברלית בפרט - רואה את המיעוטים החיים בקרבה בבחינת קודש הקודשים. האליטות האוחזות בחיל ורעדה בליברליזם בהומניזם והרציונליזם, יודעות היטב שמהות תורתם נבחנת,נמדדת ומקבלת את ערכיה הבסיסים דרך זכויות המיעוטים, זאת אמת המידה החברתית מהמעלה הראשונה שניצבת תמיד כאשר מבקשים לזהות את הצדדים הפוליטים. הנושא הזה כבר נבחן היטב בגרמניה בתקופת הרייך השני ,כאשר היהודים הליברלים החופשיים עמדו לימין התנועות הליברליות ואפילו תמכו בפירוש ובעוז (כולל סאטירה מכוערת) ברדיפת האולטרה-קתולים בתקופת מלחמת התרבות בגרמניה. למרות שהם תמכו ברדיפת המיעוטים, הם הביטו למשוואה הטבעית של 'מי לנו ומי לצרנו' כלומר - מי שבעד זכויות המיעוטים (כל עוד היהודים נכללים במיעוטים המוגנים ? ) גם אם הוא רודף מיעוטים אחרים(קתולים) הוא איתנו , ומי שלא - לצרנו. לתמיכה הזאת היו השלכות קשות בהמשך. 1 בינואר 20 , סגן ראש עיריית חיפה מטעם "ישראל ביתנו" כותב בפייסבוק כי "90% מהחילונים משרתים בצבא, בעוד שדתיים זוללים, שותים ואונסים את הקטינים בחסות של אלוהים". "איגוד רבני קהילות" פנה לפרקליט המדינה בדרישה לפתוח נגדו בחקירה פלילית, ונדחה: "דתיים הם לא גזע". להבין את נימוקי הפרקליטות אפשר להבין רק דרך התנהגות היהודים לפני 150 שנה. הקתולים והפרוטסטנטים הם חלק מהנצרות: אם פרוטסטנטי ליבלרי תוקף קתולי (חרדי) חשוך ומכנה אותו מוצץ דם וטפיל , זאת לא הסתה כי כולם נוצרים. אם הנוצרי תוקף את היהודי זה לא טוב. אם היהודי יקלל ערבי זה לא טוב , אם היהודי הליברלי יכנה את היהודי חרדי במשך עשרות בשנים בכינויים בהמיים ויבצע בו דמוניזציה מכוערת בחסות ובתמיכה לא מסוייגת ולו למראית העין של האקדמיה ,התרבות, הסאטירה ,מערכות המשפט ובמילים אחרות ' מדינת ישראל' - זה בסדר. זאת ישראל הליבלרית והנאורה בשנת 2020 2 ולעצם השאלה, למה ? ככל שהזמן עובד החרדים נתפסים כבני ערובה של החברה הישראלית וזאת כדי לרצות את האליטות בבואם לבחון מה חשוך ומה לא, מה יפה ומה לא והכי חשוב מה טוב ומה רע. רק זה חסר להם שהם יתנתקו מהחרדים ,שכן הם יהפכו למיעוט שכולם יצטרכו לכרוע לו ברך. מספיק יש להם את המיעוט (20%)הערבי העדין והאצילי שאסור לכנות אותם כ'זוללים, שותים ואונסים את הקטינים בחסות של אלוהים'. שוחחתי פעם עם בכיר מהמהגזר החרדי והוא ענה לי שיש תמיד מחשבות לבחון את המשך החיבור הזה עם מדינת ישראל . זה לא מופרך שיום יבוא והקהילות החרדיות הגדולות בארה"ב ובאירופה, יבקשו את הגנת המדינות הליברליות האמיתיות על רדיפת אחיהם החרדים כאן במדינת ישראל 3 והם יקבלו אותה כאשר השיקולים המקומיים יגברו על השיקולים של הילת כוכע הטמבל הנצחי. לעניות דעתי, הקבוצות הפוליטיות של החרדים האשכנזים בישראל אמורות לשחרר את המהלכים השקטים באמצעות הלובי הפוליטי שלהם בחו"ל כדי לקבל הכרה של המדינות הליברליות בייחודם,בקניינם,בכבודם,ובזכויותהם לרבות פיצויים והטלת סנקציות כבדות על מדינת ישראל על ההפרות הקשות שהן מבצעות במיעוט החרדי. ---------------------- 1 על הדילמה הזאת עמד ליאו שטראוס והסביר היטב למה הליברליזם לא יכול להגן על היהודים כאשר קלף המיעוט ישלף ולא יגן עליהם ביום פקודה 2 במשפט דיבה של הליברלךים היהודים נגד הקותים , שכו היהודים במשפט . תשובת הקתולים ליהודים הייתה כמדומני - אולי נצחתם במשפט אבל הפסדתם בעיקרון של הגנת המיעוטים 3 בניגוד לציבור הישראלי שאין לו אבא ואמא בשום מקום בעולם, כאן הוא נולד וכאן הוא ימות בין אם ירצה ובין אם לאוו. את סיפורי הסבתא של מר קליין אפשר להמשיך לספר בין הערביים. |
|
||||
|
||||
2 צ"ל - במשפט דיבה שניהלו הליברלים היהודים נגד הקתולים, זכו היהודים במשפט הדיבה. |
|
||||
|
||||
הניסוח הנכון: 'במשפט זה נגד נוצרים נצחתם כיהודים,אך נוצחתם כליבראלים,שכן בעל כורחכם הפגנתם שאין חירות דתית אלא בעזרת כח המדינה' מצוטט אצל אוריאל טל , יהדות ונצרות ב'רייך השני' עמ' 60 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |