|
||||
|
||||
אבל אם אני לא טועה כל השימושים האלה תלויים אך ורק בתחתית ובגבולות של הבור שאינם חלק מהבור, ונמצאים, פוטנציאלית, בבעלות אחרת. אם יש לך בור ללא גבולות מה בעצם יש לך? מונופול על שימוש במה? מצד שני, אם יש לך אדמה ללא בור, כל מה שאתה צריך על מנת להשיג את היכולת שימושים האלה הוא לחפור בור באדמה שלך. אז, כן, יכול להיות שהחפירה בבור תעלה את ערך האדמה, אבל גם חרישה של האדמה יכולה להעלות את הערך שלה, ובכל זאת, אני מאד אופתע לראות יותר מידי חוקים שדנים בבעלות על תלם. אם נצא מנקודת הנחה שלא היו לבור יותר מידי שימושים שלא תלויים באדמה, תבין למה זה רלוונטי (או שיש כאן שני דיונים שונים)? |
|
||||
|
||||
אזכיר לך שבספר שמות בנ''י היו עדיין נוודים. אז בעלות על קרקע לא היתה (חוץ מאתר הקבורה המפורסם), ואם מישהו חפר בור הוא מן הסתם חפר אותו ברשות הרבים. |
|
||||
|
||||
למיטב הבנתי, אלה הפרקים בהם אלוהים מסביר להם איך להפוך מנוודים ליושבי קבע ("... ושש שנים תזרע את ארצך ואספת את תבואתה... ואכלו אביני עמך ויתרם תאכל חית השדה כן תעשה לכרמך לזיתך...") |
|
||||
|
||||
בתורה יש קובצי חוקים שונים וכולם משקפים אורח חיים של חקלאים ולא של נוודים. (ושכחת שלפי התורה הייתה גם בעלות על חלקת הקבר בשכם) |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שהרבה אנשים יערערו על כך שכל השימושים האלה הם ''שימושים בבור'', ואפילו אם כן - ממילא (כמו בכל העניינים מהסוג הזה) קל להסכים על קונבצניות לגבי מה נכלל בהגדרה ומה לא, ולתת לעורכי-הדין לריב ביניהם על מה שנותר בתחום האפור. בכל מקרה, כבר מזמן השארנו את השאלה הלשונית מאחור. |
|
||||
|
||||
הנה, ערערתי. אני חושב שזה קשור לשאלה הלשונית בגלל שנראה לי שהדיון הזה שכנע אותי ש"בעלות" במקור היא לא ownership אלא משהו שקרוב יותר ל-responsibility (וחיזק אותי בדעתי שהתורה היא תוצר אנושי). |
|
||||
|
||||
רגע רגע רגע. ואם זה בור פוטנציאל? (הכנס קישור לויקיפדיה) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |