|
לא נשים בצד שום דבר ולא נטען שמדובר בעניין שבו האמת והנכון פשוט וברור. ברצוני להעלות כמה נקודות. אך ורק נקודות הנוגעות ממש לגופו של עניין. א. לא קל לי לענות לך. ג. שמעון הזכיר את הביטוי "פני הדור כפני הכלב". בהיות נבחרי הציבור ומנהיגי המדינה מי שהם, איני יכול להזדהות באופן חד משמעי עם ישראל אפילו כאשר מדובר מול החמאס. ביני לביני אני תוהה האם לא מעטים מן האנשים העומדים בראשינו הם יותר מנוולים או יותר אידיוטים. לתמוך בהפעלת כח קטלני ע"י הקאקיסטוקרטיה (Kakistocracy [Wikipedia]) הזו, בקלות דעת, אין בכוונתי. ב. והסתייגות נוספת חשובה: אנו נמצאים במקרה ברור בו ככל שהמדיה מוסיפה חומר ופרטים, אנו פחות ופחות בטוחים שאנו יודעים מה קורה. ג. כולי עלמא יודעים כי אותם ערסים ו"צדיקים" המגיחים משולי החברה העבריינית כדי להושיע את הפלשתינאים או היהודים לא הגיעו מן החלל. הם נמצאים כאן ביומיום ובימי שגרה הם נדחקים אל השוליים הנידחים של יומנאי המשטרה וחדשות הפלילים. בימי שגרה, החברה מצליחה לדחוק אותם אל שולי התודעה. המשטרה היא אותו סרט כחול דק המפריד בין חברה שומרת חוק לבין שלטון אנשי הזרוע וחברה ללא דין וללא דיין. את מה שקרה בימים האחרונים, צריך לתאר כביוב המציף את הביבים או להיפך. ד. אלא שלאותה משטרה יש מגבלה שממנה רבים מקפידים להתעלם. יש גבול לכמות המשאבים שהחברה מוכנה להקצות למשטרה ואני די בטוח שאתה תהיה בין האחרונים הרוצים בהפיכת החברה שלנו לחברת משטרה. הדרישה שאותה משטרה תפתור בדרכים נסתרות את כל הבעיות שאפאחד אחר לא מצליח לפתור היא אבסורדית. ה. על כל אלו מתווסף עקרון שהחברה שלנו החליטה לקדש והוא קדושת חיי אדם. בעקבות עיקרון זה דורשים מן המשטרה לשמור גם על חייהם של עבריינים ופורעים למעט במקרים של סכנה ברורה ומיידית. אלא שעיקרון זה הוא שריד לימים עשירים ושקטים יותר. סיפורם של ימים אלו הוא שהפורעים ועוזריהם נפלטים מן הביבים אל הרחובות, בעשרות, במאות ובאלפים. אתה באמת חושב שיש לך את אלפי השוטרים הדרושים כדי ליצור יתרון כוח הדרוש כדי לטפל בפורעים באופן תקני וסובלני ואת המשאבים הדרושים כדי להקים מחנות מעצר לעשרות אלפי נערי גבעות ורחובות? ו. כלל לא היה בכוונתי לקרוא להוצאה להורג של חפים מפשע. אלא שזהו עניינו של העוצר שנועד להפריד בין הפורעים לעומדים מן הצד. אם אינך מפעיל את העוצר בצורתו המוחלטת שבה אין איש ברחובות, העוצר אינו אלא צורה אוילית ביותר של ענישה קולקטיבית. הטלת עוצר, משמעותה שמי שנמצא ברחוב אינו חף מפשע. ה. אאל"ט לא בדיוק הוכרז עוצר ושוטרים שוטטו להם בבטלה בין מגוייסי הפלנגות מן ההתנחלויות. אני כאמור לא בדיוק יודע מה קרה בלוד. המתיישבים הדתיים בלוד מתארים לנו שחייהם הופקרו. פורעים ערביים התפרעו ברחובות ובין הבתים והמשטרה לא נראתה. ויג'ילנטים מן ההתנחלויות נטלו את הנשק שחולק להם כדי להגן על עצמם מפני הילידים והתייצבו להגן על תושבי לוד היהודים. התרשמותי היא כי המתנחלים לא יפסיקו לשחק בגפרורים עד שהם יציתו את האש בין ישראל לבין הפלשתינאים. מצד שני, אני לא יודע מה בדיוק קרה בלוד ומי אני שאקבע מה נכון ומה לו. הטלת העוצר היתה אמורה לפתור זאת. יש עוצר. אין פורעים ברחובות. כל אדם שמסתובב ברחובות, נקרא לעצור. נשקו מוחרם. הוא נרשם ובבוא הזמן יקבל זימון למשפט על הפרת העוצר. אם הוא לא מציית להוראות השוטרים יש נוהל פתיחה באש. ו. למרבה הצער, ברגע שהעוצר נאכף, זוהי שעתם של המפגרים, החרשים והפיסחים שעשויים לשלם בחייהם את מחיר הסגר. מאחר והאנשים אלו משלמים ראשונים את מחיר הפרעות גם ללא עוצר, הרג של חפים מפשע לא בהכרח קשור בהחלת העוצר. ז. בנוגע לכך שהחלת העוצר וירי במפריו עשוייה להתברר כחרב פיפיות ולגרום להסלמת האלימות במקום לדכא אותה, אתה צודק. זהו אכן סיכון שאתה חייב לקחת. למעשה, הממשלה עשתה מה שרצית. היא הציפה את הרחובות בשוטרים, הסתחבקה עם פלנגות יהודיות והזכירה לכולנו שאנו חיים כאן על פתחו של הר געש ומשטרת ישראל היא משענת קצה רצוץ. הכנופיות כבר מתחממות להזדמנות הבאה. בפעם הבאה היא תהיה חזקה ומסוכנת יותר.
|
|