|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי אתה טועה בעניין הנחיתות (מלבד יוצאים מן הכלל כמו נחיתה בתנאי ראות גרועים ביותר). "הסיכוי לפספוס" הוא לא משהו שעושה רושם רב מדי על לקוח טיפוסי שמשפחתו נהרגה בגלל טעות מחשב, וכך גם על המדיה שתעשה מזה צימעס. בדומה, הסיכוי לתאונת דרכים צריך להיות קטן *באופן ניכר ביותר* מהסיכוי של נהג בן אנוש לתאונה, לפני שהרגולטורים יאשרו מכונית אוטונומית לחלוטין. |
|
||||
|
||||
והא ראיה- תאונה של מכונית אוטונומית עושה כותרות מסביב לעולם, אבל תאונות של מטומטמים על ההגה קורות באלפיהן וזוכות לכל היותר לסרטון ביוטיוב. |
|
||||
|
||||
ובכל זאת כמעט כל הטיסה במטוס נוסעים (למעט ההמראה לפחות עד לפני כמה שנים) מתנהלת על ידי טייס אוטומטי ולא שמעתי על שום טענות או תביעות בעניין הזה. |
|
||||
|
||||
כל תאונת מטוס מקבלת כותרות, אבל התאונות בגלל ה MCAS קיבלו פי עשר. |
|
||||
|
||||
זה נכון, אבל הטייס האנושי מוכן לקחת פיקוד במידת הצורך (אלא אם הוא גאון שנותן לילד שלו לשחק עם ההגאים). לו הטייסים היו הולכים לישון והמטוס היה מתרסק בגלל בעיית מחשב היית שומע טרוניה או שתיים ממשפחות הנוסעים. |
|
||||
|
||||
זה נכון, והאמת היא שחשבתי על כך קודם. ברור שאם ניתן לבן אנוש ''לפקח'' על פעולת הפיענוח, לא נחסוך זמן, והעניין יהפוך למיותר. לכן, באמת, ההשוואה עם טיסה אוטומטית היא השוואה לא מוצלחת. |
|
||||
|
||||
זה לא לגמרי נכון, כפי שהעיר צפריר; הדעת נותנת שיש מקרים פשוטים בהם הסיכוי לטעות מחשב נמוך עד כדי כך שאפשר לתת תשובה בלי להטריד את הפתולוג האנושי בכלל. אני לא יודע מה הכמות של מקרים בהם אין (כמעט) שום חשש לפתולוגיה בין אלה שנבדקים, אבל אני מוכן לנחש שהיא אינה זניחה. |
|
||||
|
||||
ישנו פרוייקט של חברת מדטרוניק שמיצרת מצלמה זעירה שנבלעת על ידי הפציאנט ומשדרת תמונות במהלך סיורה בתוך מערכת העיכול. יש שם תכנה שאמורה לבחור מתוך כל התמונות את אלה שימסרו למפענח האנושי. אבל במקרה הזה פשוט אי אפשר אחרת כי מדובר במספר עצום של תמונות. |
|
||||
|
||||
מנסיוני בתחום דומה - רוב רובן של התמונות מסוננות במקרים כאלה כי הן ממש דומות לתמונות שנלקחו לפניהן. ובשביל זה לא צריך רשת חכמה מדי (או רשת בכלל). |
|
||||
|
||||
אל תזכיר לי את המצלמה הארורה הזאת! |
|
||||
|
||||
? |
|
||||
|
||||
כשיש פתולוגיה רצינית, לפעמים היא נתקעת לה באיזו לולאת מעי מיותר למרות שהגלולה שניתנת לפני כן לוודא שזה לא יקרה (ומתמוססת בלי נזק אם כן נתקעת) עברה בהצלחה את מסלול המכשולים. זה גורר ניתוח. |
|
||||
|
||||
טוב לדעת. |
|
||||
|
||||
נזכרתי במה שאמר "אלוף ההפלות" של חייל האוויר - אפשטיין, שבתכנית טלוויזיה שנעשתה עליו תיאר את עבודתו בקברניט באל על1 כעבודה שהוא לא היה קורא לה עבודה: "לשבת ולהשגיח על המחשב. . ." 1 כתבתי בהתחלה "קברניט באייל", ותקנתי כשראיתי זאת ב"תצוגה מקדימה". מנפלאות המוח האנושי. . . |
|
||||
|
||||
בעקבות מה שכתבת על נחיתה אוטומטית קראתי קצת על הנושא ולמדתי שהטייסים טוענים שיותר קל להם להנחית את המטוס ידנית מאשר לפקח על הטייס האוטומטי מבצע את הנחיתה. |
|
||||
|
||||
אני שמעתי לפני שנים רבות מטייס באל על (קרוב משפחה של אשתי, אבל לא אותו טייס מהתגובה הקודמת), שבאל על מכריחים אותם להשתמש בשרותיו של הטייס האוטומטי1 כדי שיתרגלו לצורת הטסה כזאת. 1 אבל איני זוכר בשיחה ההיא התייחסות להמראה או נחיתה, אם כי מאד ייתכן שדובר גם על כך. |
|
||||
|
||||
בחומר שקראת, האם כתוב איך בדרך כלל מתבצעת הנחיתה? ידנית או אוטומטית? |
|
||||
|
||||
ידנית, לכן כתבתי לך שלמיטב ידיעתי אתה טועה. |
|
||||
|
||||
סקוט אהרונסון חושב כמוני בעניין זה: "Unfortunately, it’s become clear that, even after self-driving cars become safer than humans, regulatory and psychological barriers will slow their adoption or maybe even prevent it entirely. A huge part of the reason is that, even if self-driving cars can soon cause (say) 10x fewer fatalities per mile than human drivers do, when they do cause fatalities, it will be salient and scary and weird—the AI mistaking a pedestrian’s shirt pattern for a green light or whatever."
|
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |