|
||||
|
||||
החיסון הסיני, כנראה, לא באמת מחסן. |
|
||||
|
||||
תודה על הקישור. עולה ממנו שיעילות החיסונים הסינים הקיימים1 היא בין 50-79%, וזה שווה- "Globally, public health experts have said that any vaccine that is 50% effective would be useful, and many governments have been eager to use Chinese vaccines as rich countries around the world have snapped up shots from Pfizer and Moderna." אם כל ממשלה תוכל לקנות בזול כמות בלתי מוגבלת של חיסונים שיורידו את מקדם ההדבקה בחצי זה מצויין.__________ 1 שילוב שלהם עשוי להגדיל את היעילות, ויש גם חיסון mRNA בדרך. |
|
||||
|
||||
הוא לא כל כך זול, הוא לא עבר ביקורת עמיתים, הוא לא כל כך יעיל ואנחנו (עדיין) לא יודעים מה כמה הוא מסוכן. גם אם נתעלם מהפוליטיקה, הוא לא מציאה גדולה. עדיף מכלום, אבל יש לנו חלופות טובות יותר. |
|
||||
|
||||
ברור שלנו יש חלופות טובות יותר. חשבתי על הודו, מלזיה וכו', אבל מאוד הופתעתי לרעה מהמחיר. ציפיתי שהחיסון הסיני יהיה זול מזה של אסטרה זנקה. |
|
||||
|
||||
(לנו - בהקשר הזה - למין האנושי) |
|
||||
|
||||
אאל"ט ואם מודדים % אפקטיביות באותה שיטה שמדדו עבור ה-mRNA, יעילות של 50% משמעותה אין חיסון (מספר נדבקים זהה לקבוצת הביקורת). אגב, ראיתי ב-SKY שבצרפת סגרו בשבוע שעבר את בתי הספר היסודיים כדי לבלום את המגיפה. ובצרפת אין 40 ילדים בכיתה. מוסכם שוירוס הקורונה מתקשה להתרבות בילדים. מצד שני, כל הילדים שנוכחים בבתי ספר ללא קפסולות ובידוד הם מפיצי על. בתי ספר יכולים בנסיבות מסויימות להיות צמתים של הפצת הוירוס ויכולים גם לא. זה כנראה תלוי באמצעים שננקטים במוסדות. החזרה על כך שילדים אינם מפיצים אינה מועילה ולדעתי גם נגועה בהטייה פוליטית. |
|
||||
|
||||
הראיות מצביעות על כך שילדים אינם מפיצי על. הם מידבקים, כן, אבל משמעותית פחות ממבוגרים מבחינה אפידמיולוגית בעיקר בגלל שיש ביניהם מעט מאוד מפיצי על. הנסיבות שבהן בתי ספר הופכים למוקדי הפצה הן בעיקר מורים לא מחוסנים. בצרפת המורים כנראה לא מחוסנים, אז אפשר להבין. ראינו מה קרה כשהחזירו גנים וכיתות א'-ד' באוקטובר- כלום. ובעניין הטיה- הקטנה שלי בכיתה י' ואני הבעתי את דעתי בעקביות לא להחזיר את החטיבה העליונה ללימודים למרות שהיא תסבול מזה. ואם כבר הטיה פוליטית, אז בתגובה 728676 היא פועלת בכוון ההפוך1. ________ 1 ופספסתי לגמרי בהערכות שבפסקה האחרונה שם. 180 מעלות. לא נעים, אבל אני צריך להסתכל לזה בעיניים ולקבל קצת ענווה. |
|
||||
|
||||
בהטייה פוליטית התכוונתי שרוצים להוסיף את הסגירה המתמשכת של בתי הספר לרשימת המחדלים של הממשלה. אני זוכר שגלנט טען כל הזמן שצריך לפתוח את בתי הספר. כנראה שהוא לא שכנע את אנשי משרד הבריאות ובשלב מסויים ירד מן העץ הזה (לדעתי בגלל שרשרת של התפרצויות בבתי הספר). אני לא טוען שזה מוכיח את טעת WHO שבתי ספר הם מוקד מרכזי של הפצת הוירוס. אבל זה מוכיח שהנושא עדיין שנוי במחלוקת. בינתיים יש שינוי בצד ההפוך להדבקה. גם בישראל, בפרסום של הדו"ח היומי של משהב"ר, נכתב שבערך שליש מן הנדבקים היום הם ילדים. למרות שרובם סובלים רק מסימםטומים קלים, בכל זאת מתברר שיש כמות משמעותית שסובלים מנזקים ארוכי טווח של הקורונה. בפרט יש חשש בלתי מאומת שוריאנטים חדשים (כמו ההודי והניו-יורקי) מדבקים יותר בגילאים הצעירים. כלומר, גם אם אינך משתכנע מסכנת ההפצה בבתי הספר, כדאי לך להביא בחשבון גם את הסכנה לילדים עצמם. אגב, בצרפת, הגיעו עכשיו ל-6.7% חיסון מלא, כך שמן הסתם רוב המורים עדיין אינם מחוסנים. בכל אופן, אני לא חושב שיש קונצנסוס שהמורים מדביקים את הילדים ולא להיפך. באופן פראקטי אני לא רואה סיבה לא לפתוח את בתי הספר כאשר רוב האוכלוסיה מחוסנת וסכנת התמוטטות בתי החולים אינה באופק. בתי ספר פתוחים מאפשרים בקרה טובה יותר של אזורי התפרצות ועדיף שבתי ספר יתמודדו עם התפרצויות כאשר הם פתוחים. אני לא מאמין ביכולת הישראלית להתארגן ולהכין את בתי הספר כאשר הם סגורים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |