|
||||
|
||||
וגם ההרחבה מישיבות לתמיכה בכל ענייני מעאכת החינוך החרדית היא טריוויאלית - בייחוד כשזו מערכת שלא עומדת בלימודי ליבה ומקבלת תמיכה נפרדת משלה. אם מרחיבים אין לזה סוף, וזה הופך למשחק פינג פונג מול מטרה שזזה כל הזמן לנוחות הטוען. ומסתבר שכשנוח לצמצם במקום להרחיב - כמו שאתה עושה עם "כל האקדמיה" - זה גם מזיז את המטרה. זה לא נכון שישיבות פתוחות לחילוניים כמו אוניברסיטה לחרדים. באוניברסיטה לומדים סוציולוגיה, פסיכולוגיה, כלכלה, עריכת דין, ראיית חשבון, רפואה, ועוד שלל תחומים שרלבנטיים לגמרי גם לחברה החרדית. בניגוד גמור לישיבה שרלבנטיותה לחיים של חילוני הם אפס, והוא גם לא יתקבל אליה (אני מחכה לחילוני אמיץ שבגיל 18 יאמר שהוא צוכן ללכת לשנתיים לישיבה במקום לצה"ל - מה דעתך, יקבל פטור מגיוס?). ואחרי כל זה, נתון הצמצום מאד יחליש את הטיעון שלך - הפקולטות למדעי הרוח בלבד, הן חלק קטן מאד מהאוניברסיטה, וניחוש סביר יהיה שהן גם זולות מאד פר בן אדם. כידוע, כל מה שפילוסוף זקוק לו זה מחברת ועיפרון, ואפשר אפילו לוותר על פח הניירות. במעבדות לפיזיקה שאני הכרתי כל לייזר עלה מאה אלף דולר, ומובטחני שבמעבדות הביולוגיה והכימיה יש ציודים יקרים לא פחות. לא אתפלא אם סטודנט במדעי הרוח מחזיר את ההשקעה בו בשכר הלימוד. ואחרון חביב - 95 אחוז מהסטודנטים מבלים באוניברסיטה 3 שנים ואז הולכים להשתכר ולשלם מיסים. חרדי יכול להיות בישיבה חמישים שנה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |