|
גם אני לא אבדוק, אבל אני זוכר שכבר יצאו כתבות שדיווחו על שיעורי נשירה של 30% ומעלה של תלמידים מלימודי הזום. אני לא זוכר שיעורי נשירה כאלה בלימודים פרונטליים, ואני סמוך ובטוח שהתקופה האחרונה תהווה כר נרחב למחקרים ודוקטורטים שינתחו אותה מכל כיוון - לימודי, חברתי, סוציולוגי ופסיכולוגי. אין בסביבה שלי - כולל עשרות ילדים ממשפחה וחברים, וקבוצות וואטסאפ של כיתות בבית הספר - אפילו אחד שלא מתלונן על קריסת הלימוד בשנה הזו. וכידוע, בין הדברים הראשיים שבית הספר מלמד (מזכיר את הגילאים שציינתי) נמצאות אינטראקציה חברתית, אינטליגנציה רגשית ותקשורת בין-אישית, דברים שאין זום בעולם שיכול ללמד אותם.
ועל השאלה המאד אנקדוטלית שלך בהתחלה - הייתי פעם תלמיד בעצמי, הרבה מאד שנים, ואני יכול להעיד שעבורי לימוד פרונטלי היה מצוין, ונהניתי ללכת לבית הספר. גם תוצאות הלימוד היו סבבה, תודה.
|
|