|
א. המסקנות שלי מהשנה הזו הן שהבעייה בזום אינם הקשיים הטכניים אלא הפורמט המובנה עצמו. על הקשיים הטכניים התגברו אחרי כמה שיעורים, על השאר פחות. וברור שבבית הספר התהליך לא חף מהפרעות, אבל בקנה מידה אחר. אפילו לגבי - עם קצם יותר נסיון מתלמיד יסודי - אני מוצא שבישיבות עבודה בזום (טימס אצלנו) הרבה יותר קשה להתמקד ולפקס את הדיון ואת הבנת הנושא, וקל מאד לברוח לחלונות עבודה אחרים2. ב. לגבי לימוד עצמי מול חומרי לימוד אינטראקטיביים -קרי למשל הרצאות ביוטיוב וסיכומי שיעור אונליין - פה דוקא יש לי נסיון עצמי מהשנים האחרונות ואני אכן מודה שלאדם הבוגר זה כר נרחב ונפלא להתפתחות ולימוד, הרבה מעבר למה שהיה קיים כשאני הייתי באוניברסיטה או בתיכון. ואני לגמרי מסכים שזה אחד מהכלים העיקריים שבוגרי מערכת החינוך אמורים להכיר היטב. אבל לדעתי - שוב, לגילאים נמוכים, נאמר יסודי - זה יכול להוות תחליף חלקי מאד ובמשורה ללימוד בכיתה עם מורה. בעצם זה לא יכול להיות תחליף, אלא תוסף רצוי ומומלץ.
1 ועדיין יש מה לשפר כמובן, הבלגן שדורש מתלמיד שרוצה לראות את כל המטלות (והוריו) לאסוף אותם מהזום, הטימס, האימייל וקבוצות הוואטסאפ עם המורה הוא אכן קוץ בישבן. 2 וכמובן לא וויינט או האייל, מה פתאום, never happened.
|
|