|
||||
|
||||
למה אתה ממהר לקפוץ למסקנה שכישלון של רמטכ"לים בפוליטיקה הוא אות קלון לרמטכ"לים, ולא למערכת הפוליטית? |
|
||||
|
||||
איפה כתבתי את זה? כל הפתיל דן במתאם בין מקצוע קודם לפוטנציאל התרומה הפוליטי, ואני הצבעתי על מתאם (שלילי) כזה. מערכות כידוע הרבה (אקספוננציאלית) יותר קשה לתקן מאשר לשנות קריטריוני גיוס לאנשים שמתאימים או לא לתפקידם באותה מערכת. |
|
||||
|
||||
כשמדובר בכל כך הרבה מקרים (לא רק הרמטכ''לים, גם שאר הקצינים הבכירים, ואפשר להוסיף להם את יוצאי השב''כ) נראה לי די ברור שהסיכוי שזה כשלון שלהם (של כל אחד ואחד מהם) הוא די אפסי. או שזה כשלון של המערכת הפוליטית שלא מסוגלת לנצל את הכישורים של יוצאי המערכת הצבאית, או שזה כשלון של המערכת הצבאית שלא השכילה להכשיר את מפקדיה הבכירים באופן שיוכלו לתרום למערכת הפוליטית, או כשלון של המערכת הצבאית שלא הצליחה לקדם לתפקידים בכירים את האנשים בעלי הכשרון לתרום למערכת הפוליטית, או שזה כשלון של ציבור הבוחרים שלא משכילים לשלוח את יוצאי מערכת הביטחון לתפקידים בהם הם לא יכשלו. |
|
||||
|
||||
לדעתך אחד מתפקידיה של המערכת הצבאית הוא להכשיר פוליטיקאים? היית רוצה שהשיקולים לבחירת רמטכ"ל יכללו גם את התאמתו האפשרית למערכת הפוליטית בעתיד? אותי הרעיונות האלה מפחידים. |
|
||||
|
||||
לגמרי. אם נסתכל על מדינות אחרות בעולם המערבי נגלה שהן מסתדרות מצוין בלי גנרלים במשרת ראש ממשלה. |
|
||||
|
||||
יפה, לא חשבתי על זה ככה. ניסיתי להצביע על הסיבות האפשריות לתופעה ולא על האם מדובר בבעיה שצריך לפתור. אבל - א. בהתחשב בעובדה שכמעט כל הרמטכ"לים מוצאים את עצמם במקומות גבוהים במערכת הפוליטית, ושהנזק של פוליטיקאי גרוע במקום גבוה במערת הפוליטית הוא גדול, לא הייתי פוסל את זה על הסף. ב. יכול להיות שהכשרה של מפקד בצבא לתפקוד במערכות אזרחיות (לא רק המערכת הפוליטית) תשפר את התפקוד שלהם גם כקצינים1. 1 אם אני זוכר נכון, לג'פרסון היה רעיון דומה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |