|
||||
|
||||
עדי, אכן ברת-מזל את. אינני יודעת היכן את חיה. אני חיה כאן, בארץ הזו ומה שאני רואה איננו קל בעיניי. חולייה של מערכת החינוך הן חולייה של החברה כולה, והחברה שבה אנחנו חיים היא חברה כוחנית, אלימה וגסה. הצצה בישיבות כנסת-ישראל, בה יושבים נבחר יינו נותנת לנו תמונה מאלפת: צעקות, התלהמות, תגרנות ואלימות פיזית ממש. אז איפה מצאת לך בית ספר נהדר כזה, עדי? את בטוחה שאינך מפנטזת? מה שעיניי רואות תקצור היריעה מלהכיל, בכ"ז כמה נקודות למחשבה: א. מספר גדול מאוד של מבנים, הנקראים בתי ספר ברחבי הארץ לא יצרכו לשום שינוי ארכיטקטוני, במקרה הגרוע החלפת שתי אותיות בשלט הכניסה את ה "פ" ב- "וה" והם בתי סוהר לתפארת. כך למשל, יש חצרות פנימיות בבתי הספר מרוצפת בבטון אפור ומכוער, אין עץ ושיח לצל ולנשמה (על פרח כבר לא נדבר) ואם הסתובבת בחצר בהפסקה שמת נפשך בכפך, האלימות משתוללת ממש! ב. לא אחת ראיתי תלמידים, מורים ואפילו מנהלים שתלמיד אלים אחד והוריו מפילים חיתתם על בית ספר שלם וקצרה היד מלהושיע. ג. שום הורה לא ירשה לבנו לחרוץ את שמו ותרשימיו על שלחנות, כסאות וקירות בבית, אבל נצטרך להתאמץ כדי למצוא בית ספר איזשהו שהשולחנות, הכיסאות והקירות בו לא עמוסים בתחריטים "אומנותיים" למזכרת… ד. למורים רבים אין את הכלים, היכולויות והתנאים לנהל לימודים באווירה נינוחה של רצון לקנות ולהקנות דעת. הלחץ לגמוע חומר, להגיע לבחינה עם כמות גדולה בבית הבליעה, גורם לכך שככל שדחסנו יותר ובפרק זמן קצר יותר כך גם נקיא הכל מהר יותר. ואחרי שלעסנו בלענו והקאנו האם זה עשה אותנו לאנשים טובים ומועילים יותר לחברה? ה. בית-הספר הוא מקום חשוב, הכי חשוב! שם מעוצבת דמותה של החברה ובמתכונת הקיימת זו קטסטרופה אמיתית! ולכן יש לבער את בתי הספר (במובן הפילוסופי) ולבנות אותם מחדש, כי במתכונת הקיימת עבר זמנם מזמן. בסיומן של 12 שנות לימוד למדנו קרוא וכתוב, פעולות חשבון בסיסיות פרק בתנ"ך וקצת היסטוריה, האם הבזבוז הזה תקין? ו. הצצה בדו שיח למעלה דיי מדהימה אותי אם משהו מדמה לו זנות כעיסוק מתוך תענוג. איזה שובנסטים אטומים גידלה מערכת החינוך החילונית? ז. מזלנו שהאונברסיטאות ראויות הן, שהמרחב והמראה, שהאווירה והמורים בחלקם הגדול מענגים ורחוקים מלהזכיר את המוסדות נושא דיונינו. ח. ולעניין ש"ס, יש, ועוד איך יש מה ללמוד מהם, צר לי מאוד שאנשים רכים וחלשים נופלים ברשתם של הפונדמנטליסטים האלה, אבל הם הצליחו לשאוב אליהם ילדי-שוליים שאילולי נשאבו אל המעיין היו נשאבים לחורים שחורים ולא רצויים. המורים בבתי הספר של ש"ס רואים בעבודתם, שליחות, מצווה, יעוד, עבודתם אינה מוגבלת בשעות ובימים. כמה מורים כאלה יש ברשת החילונית ממלכתית? ט. למרות שרשרת העסקנים שמתפרנסת לא רע מהמערכת, הכסף בדמות,יום לימודים ארוך, כיתות קטנות וארוחה חמה מגיע לתלמידים. נורא מרגיז שמקור הכסף הוא הנושא למאבקם, הוא "החמור עליו יבוא המשיח" לשיטתם. |
|
||||
|
||||
א. יצא לי לבקר בכמה בתי ספר במהלך חיי. אני חושב שאת מאוד מגזימה בתיאור הכיעור. ו. אף אחד לא התייחס לזנות מתוך תענוג (אלא כדבר שאינו קיים) ההתייחסות הייתה לזכותה של אישה לבחור לעסוק בזנות, והאחריות שלה כלפי עצמה ותוצאות הבחירה שלה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |