|
||||
|
||||
אי-אז, כשבין החוק היבש למציאות היתה שכבה עבה ובשרנית שנתקראה "נורמות", השכבה הזו היתה מספיקה כדי לדמיין שהחוק לא יבוזה ביובשו כשהוא משליך כל נורמה ראויה מהחלון. אם כבר, מה שהוכיחה התקופה האחרונה זה שלרשות השופטת1 יש כוח מועט מדי מול המחוקקים - מה שמונע ממנה לאסור על מעשים בלתי מוסריים, לא נורמטיביים, ונזקים עצומים לה עצמה ולשלטון החוק במדינה כולה. מה שנדרש הוא חיזוק הרשות השופטת, אם זוהי רמת הנבחרים ומעשיהם. 1 בניגוד למה שאפילו אתה רומז, כאילו איש יחיד - היועץ המשפטי - יכול לבדו להביא כתב אישום שכזה לידי מיצוי, כשבעצם יש מאחורי כתב האישום עשרות ומאות אנשים שעשו את עבודתם כדי לבצעו. |
|
||||
|
||||
1 הרבה אנשים עשו הרבה עבודה, אבל ההחלטה הסופית היא בידי היועץ. ברצוני להבהיר שאני לא חושב שהחשש הזה מוצדק. |
|
||||
|
||||
אבל שים לב שזה לא סימטרי - אם היועץ לבדו רוצה *לא* להגיש כתב אישום (שגובש על ידי מערכת שלמה) - הוא יכול. אבל אם הוא *כן* רוצה להגיש כתב אישום - זה רק בתנאי שכל המערכת גיבשה אותו. ז"א - במקרה שבו *יש* השפעה אקטיבית על מעמדו של ראש ממשלה, *תמיד* זו תוצאה של עבודה של מערכת שלמה, ולא של איש אחד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |