|
||||
|
||||
מי אומר שהיסטוריונים בני זמנו של נירון היו אובייקטיבים ? הרי ההיסטוריונים הרומיים כמו עוד בעלי משרות "תרבות" היו סמוכים לשולחן של ספונסרים. יעבץ כתב שיוספוס פלביוס שיכתב את כתבי ההיסטוריה שלו כדי שתומכיו מבית פלאביוס לא יכעסו עליו. אולי דווקא הם היסטוריונים בני זמנו של נירון היו כפופים ללחצים מהשלטון ? הסיפורים על נגינה בכינור וכולי אולי לא מייצגים עובדות מתועדות אבל מייצגות דעה רווחת בציבור הרומאי. הדעות כשלעצמן מלמדות שנירון היה טיפוס נרקיסיסטי ולא רחשו לו אימון רב. לא זוכר מי סילק אותו אבל באותה תקופה היה חוסר אימון ציבורי נירחב במוסד הקיסרות בכלל, לא רק בו. |
|
||||
|
||||
כנראה שלא במוסד. השנה בה סילקו אותו ידועה כשנת ארבעת הקיסרים (עד שעלה אספסיאנוס, מפקד הכוחות ביהודה). כנראה שמאוד אהבו קיסרים ברומא באותה שנה. |
|
||||
|
||||
מי שאהב את המוסד של קיסרות היו האליטות, הצבא בין השאר. היו מאבקי כוח על כיבוש הקיסרות כאשר השושלת הקודמת, היוליאנית, נחלשה מאוד. כנראה מי שירש את נירון היו אספסיאנוס ובנו טיטוס, לא יודע מי היו הממשיכים לאחר טיטוס (יתכן מישהם מהצבא או מהמשמר הלאומי). בזמנו קראתי פרשנות לגבי המרד היהודי הגדול שאמרה לגבי מועד המרד : המועד ניבחר בשל התרופפות מוסד הקיסרות, מה שאמור היה לאפשר הצלחת המרד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |