|
||||
|
||||
איזה מן דבר זה שאם הדוד בן פורת הזה כותב באיצטלה דתית וקורא לחילוניים בהמות זה בסדר ? אבל כשמעיזים לענות לו באותה צורה אז וועדת ההגליות לא אוהבת את זה? תגובה 72698 |
|
||||
|
||||
הנה, המספריים היו שלי (וזזה עוד אחרי שאמרו עלי שאני קר מזג ובעל חוש הומור...). מודה. מי שהגיב ו''הוגלה לאי-השדים'' (זה מצחיק אותי, השם הזה) שכח שאחד הכללים הוא שדיונים על הסרה מתקיימים רק תחת מאמר זה, וזו הסיבה שהוא הוגלה. |
|
||||
|
||||
ע"ב יקר! יפה שאתה מדגים אחריות אישית. אך האם לא הגלית עקב השימוש בשפה בוטה?(יאיר התחיל,אגב). והכללים הם רק אמתלה טכנית. |
|
||||
|
||||
לא, בגלל ההתיחסות גרידא. שכשמישהו מתחיל במשהו גבולי (כמו יאיר), זה נראה לי לא הוגן "להפעיל מספריים" כל עוד הצד שכנגד לא חורג מגבולות הסביר. האמתלה הטכנית היא דווקא קרדינלית במקרה הזה - סיכמנו (סיכמנו? הנחנו!) שכל הדיונים בעניין הסרה יתקיימו כאן, ולא יזהמו את הדיונים האמיתיים. רוצה דוגמה נוספת? הנה אני כאן, בארץ הצבי, בתפקיד "הצבי ישראל" דן קצת עם יובל ואלכס לגבי מדיניות העריכה שלהם (ששונה, אגב, ממדיניות העריכה של האייל). ומדיניות העריכה של "ארץ הצבי": |
|
||||
|
||||
"ולא יזהמו את הדיונים האמיתיים". והדיון הזה מה? דימיוני? |
|
||||
|
||||
הדיון כאן הוא באיזשהו מובן ''מטא דיון''. כן, גם הוא אמיתי. בחירת מילים לא מוצלחת שלי. |
|
||||
|
||||
עדיין לא הורדת את תגובת הבן פורת שקרא לחילוניים בהמות. אני רוצה לדעת ממך בצורה מפורשת - מותר להשתמש בשפה כזו אם אתה דתי ומצטט ספרים מתים? אם התשובה חיובית אז האם יהיה לי מותר לצטט ספרים מתים אחרים באותה צורה? אם התשובה שלילית אז יאללה לגזור גם אותו. אם התשובה באמצע אז תתן חנינה לתגובה המוגלת. עוד דבר, יש לא מעט חוצפה בזה שקראת לתגובה שזרקת "זיהום של דיון", זה היפוך מעוות של מסית לקורבן ומותקף למזהם. |
|
||||
|
||||
אוף-אוף-אוף. זה בדיוק לא סוג הדיונים שרציתי להיגרר אליו. לענייננו, דוד העיד על עצמו שהוא מגיב בפעם הראשונה. התגובה שלו כללה "קצת יותר" מלקרוא לחילונים בהמות, והיא לא כללה התקפה אישית על אף אחד. זה היה דימוי שנמצא איכשהו בגבול הצדדי מאוד-מאוד של מסגרת המקובל, ועובדה היא שאנשים (או חייכנים) ענו לו לעניין. לכן, התגובה שלו נראית (ונראתה גם כשראיתי אותה לראשונה) "פרודוקטיבית-פוזיטיבית" - כלומר, תוביל לדיון רלוונטי וענייני. סובייקטיבי? כן, מה לעשות. אם זה לא היה מובן עד עכשיו, אז כל עניין חיתוכי התגובות הוא אעפס סובייקטיבי משהו. בלתי אפשרי להגדיר קריטריונים אובייקטיביים כיוון שכל אחד מהעורכים הוא אדם בעל דעות שונות, ואתה יודע מה? אולי מישהו אחר מהעורכים יראה אחר כך את התגובה של דוד וימחוק אותה, ואני לא רואה בעיה עם זה. אתה חושב שקל לנו עם זה? אני יכול להעיד על עצמי שלי זה לא קל - "לסתום" למישהו את הפה. בכל מקרה, תגובת הנגד עברה על קריטריון חד-משמעי שאין בו עניין לפרשנות ודעות - לא לדבר על הסרת תגובות אלא בדיון זה, ולכן הוסרה. לעניין הזיהום. נו, כבר אמרתי שזו בחירה לא מוצלחת של מילים, לא? התכוונתי ל"זיהום" במשמעות של "הכנסת נושא לא קשור, שביקשנו במיוחד שלא לדבר עליו במקומות אחרים" וכל פרשנות אחרת היא על דעת המפרשן בלבד ולא על דעתי. מקובל? שאני אתרום גם כמה שקלים ל"תנו לבהמות לחיות" ונסגור את העסק? |
|
||||
|
||||
אבל הדיון העקרוני שצריך לעלות מתוך השטויות (במובן של טריוויה) של הגלייה וכו' זה על החרות שדתיים לוקחים לעצמם להשתמש בגסויות הסתה השמצה התנשאות זלזול, כל זה בשמו של אליל חסר פרצוף. אבל אם חילונית תשתמש באותה טרמינולוגיה, אוי וי, הוא תוגלה לאי השדים ותזכה לנזיפה. |
|
||||
|
||||
בבקשה - שיעלה הדיון. אני לא רואה סיבה שמישהו יתנגד. אם את (מתוך הנחה שטעיתי קודם - ''חילונית תשתמש'') רוצה להעלות את הטיעון הזה שם - אין בעיה, ואני גם לא רואה סיבה שמישהו ינזוף במישהו. כמו שכבר חזרתי וציינתי, התגובה הנ''ל הוגלתה אך ורק משום שהתייחסה לעניין הסרת תגובות. רק אנא עמדי בכללים שקבענו - אין מזכירין את ''ההגליה אי השדים'' אלא בדיון זה, ואין מפטירין לאחר הפסח אפיקומן (או משהו כזה...). |
|
||||
|
||||
אז למה לא מחקת גם את מה שרשם ערל הלב בן פורת? אני יגיד לך למה. כי זה נכתב בקונטקס של הגות דתית או של מחזיר בתשובה. מצחיק איך כל נושא מחיקת ההודעות פתח קופת שרצים כפולה. וגם מה פתאום אסור לדבר על השדיים בשמוקום אחר? |
|
||||
|
||||
ההגבלה לפיה דיונים על הסרת תגובות צריכים להתקיים כאן בלבד מופיעה בהודעת המערכת (בעמוד זה). |
|
||||
|
||||
אה... פשוט לא. אגב, כדור-הבדולח הזה שלך, שקורא את המחשבות שלי, מקולקל, תשלחי אותו לתיקון. מה אני צריך לעשות כדי לשכנע שההסרה הייתה רק בגלל איזכור נושא הסרת תגובות? להוכיח שאין לי אחות? |
|
||||
|
||||
מה שיוצא מכל ההתכתבות כאן הוא שבאופן שרירותי (ודי טפשי, אם תשאל אותי) כל איזכור של נושא הסרת תגובות שייעשה אי שם יגרום הסרת התגובה. בשביל מה צריכים ליצור מיני טאבו מלאכותיים כאלה? למה לא תניחו לקוראי האייל להחליט בעצמם לאן הם רוצים לנווט את הדיונים? ולמה לא תשנו את שם האתר ל"פראבדה" וגמרנו? |
|
||||
|
||||
אם היינו רוצים לאפשר לקוראי האייל לנווט את הדיונים לגמרי לאן שהם רוצים, אולי היינו הופכים לפורום ומאפשרים לכל אחד לשים סיפורים וחדשות וסקרים, אבל אנחנו לא. ביקשנו במפורש (שם למעלה, בגוף הידיעה) לא לדון בנושאי הסרה בשום מקום פרט לדיון הזה כדי שהדיונים יהיו איכשהו ממוקדים בנושאי המאמר/ידיעה/סקר או בנושאים שעלו בעקבות התגובות למאמר, וזה נראה *לי* לגיטמי. אנחנו לא אוסרים לדון על הסרת תגובות, אנחנו בסך הכל רוצים למנוע קצת את הבאלגן שהשתרר כאן בחודשים האחרונים, שמספר קוראים העירו עליו ושגם הפריע לנו. אני גם חושב שלהשוות את המדיניות שלנו ל"פראבדה" (שאותו, אגב, מעולם לא קראתי) זה אעפס לא הוגן משהו, במיוחד לאור קיומו של "אי השדים" שעדיין מאפשר לראות תגובות שהוסרו. אנחנו גם לא שינינו ממנהגנו להיות מאד ליברליים בקשר לתכני התגובות, וראה (או ראי?) את הדו-שיח שמעלי. |
|
||||
|
||||
השימוש במילה "ביקשנו" מצחיק, כאשר לבקשה הזאת מתלווה צו גירוש לאלה שלא ייענו לה. הצעה שאי אפשר לסרב לה, הה? התופעה של ענפים שמסתעפים לכל הכיוונים בלי קשר ברור לסיפור המקורי הרי מקובלת כאן (כמו בכל פורום אחר שאני מכיר), כך שה"בקשה" שלכם עצמה תמוהה. למה מותר לי לדבר על מוסר, רצון חופשי, ניסויים בבע"ח וכל נושא אחר תחת השמש ומעליה בכל מקום באייל, ולעומת זאת על מדיניות הסרת התגובות אך ורק כאן? דוקא בגלל המדיניות הליברלית שלכם אני מעלה את ההשגות שלי. |
|
||||
|
||||
טוב, נשבר לי לחזור על עצמי ואני חושב שעניתי כל מה שיכולתי בתגובות הקודמות ואין לי יותר מה להוסיף לדיון הזה. לדעתי-שלא-תפורש-יותר הקורא הסביר או "הטוב"1 מבין שהבקשה לקיים את הדיון על הסרת תגובות במקום הזה בלבד היא הגיונית וסבירה. לי, בניגוד לעורכנו הראשי, יש נטיה להיות קצת פחות חמום מוח2 לכן אני לא מגרש אף אחד. תודה ושלום. 1 כפי שהגדיר זאת ירדן תגובה 72500 2 כמו שטענו כאן: תגובה 72570 |
|
||||
|
||||
לא לקרוא לדובי חמום מוח. אסרטיבי, זאת המילה. |
|
||||
|
||||
מערכת האייל היקרה, החל מן הפעם הבאה בה מאזכר ע''ב (הידוע גם בכינויו ע''ב) את משפטי, ממנו עשוי להשתמע כי הנ''ל ניחן בקור רוח כמו גם בחוש הומור, אבקשכם להעביר לי תמלוגים כמקובל. בברכה, המקורי ה. |
|
||||
|
||||
באמת שכבר נמאס לי מהתלונות האלה. האייל נראה לך כמו פראבדה? לך (או לכי) מפה. אף אחד לא מכריח אותך לקרוא. די. נמאס. יש לנו זכות מלאה לקבוע מדיניות. יש לנו זכות מלאה להגביל את התגובות - במיוחד כשאנחנו מבהירים שנושא מסוים אינו לדיון במקומות מסוימים (כלומר, לא פה). האייל הוא עדיין אחד המקומות היותר חופשיים שעדיין אפשר לנהל בו דיון רציני, ואנחנו רוצים לשמור אותו כזה. לא מתאים לך? היה נעים להכיר. |
|
||||
|
||||
נו מה? יש לכם, כמובן, כל הזכויות שמנית, ועוד כמה וכמה. אני לא מערער עליהן, אבל לי יש זכות להביע את דעתי על השימוש שאתם עושים באותן זכויות. הזכות האולטימטיבית היא בידיכם, אתם יכולים לחסום כל הודעה שמגיעה ממני (יש לי כתובת קבועה) או למחוק כל מה שלא מוצא חן בעיניכם. מטבע הדברים, על זה לא יכול להיות שום ויכוח. |
|
||||
|
||||
זכות יש לך. אני תוהה למה אתה רוצה להשתמש בה. מעצבנת אותי הנטייה שלך ושל אחרים לזנק ישר לאנלוגיות הקיצוניות ביותר. פראבדה, לא פחות. אתה הרי יודע שפראבדה זה לא, כי אחרת לא היית טורח לכתוב את זה כאן (פראבדה לא היה מאפשר להשוואה כזו להשאר באתר). אז אם אתה יודע שזה לא ככה, למה אתה בכוונה מעצבן ומעליב? הבעיה היא שאתם לא מציעים דרכים לפתור את הבעיות (הקיימות, אי אפשר להגיד שהן לא קיימות). אתם רק באים וזועקים צנזורה צנזורה, פראבדה פראבדה. יופי. לנו כמערכת זה לא עוזר. הביקורת שלכם, אם להגיד את זה בבוטות, לא שווה את הבייטים שהיא תופסת. |
|
||||
|
||||
באמת שכבר נמאס לי מהתלונות האלה. האייל נראה לך שונה מפראבדה? תעיף (או תעיפי) אותי מפה. אף אחד לא מכריח אותך לקרוא/לפרסם. די. נמאס. יש לנו זכות מלאה לערער/להרהר בקשר לקביעת המדיניות. יש לנו זכות מלאה להתמרמר על הגבלת תגובות - במיוחד כשאנחנו מבהירים שלא מקובל עלינו שנושא מסוים אינו לדיון במקומות מסוימים (כלומר, לא פה). האייל הוא עדיין אחד המקומות היותר חופשיים שעדיין אפשר לנהל בו דיון רציני, ואנחנו רוצים לשמור אותו כזה. לא מתאים לך? מחק! (וגם: שתה כוס מים, תרגע, אף אחד לא מערער על זכותך לעשות באייל ככל העולה על דעתך). |
|
||||
|
||||
"אתם לא מציעים דרכים לפתור את הבעיות..." עכשיו קצת מאוחר מדי בשביל זה. אני מקבל, מכבד ולא מערער על "באנו כדי להנות" וגם (אם יש בכלל צורך להזכיר זאת) על זכותם המלאה של עורכי האייל לעשות בו ככל העולה על רוחם (ועל זכותם המלאה של בעלי האייל לעשות בעורכיו ככל העולה על רוחם :-). ההחלטה על המדיניות החדשה התקבלה, כאמור, וכראוי, ע"י המערכת. הדיון שהביא להחלטה - למרות שהאתר נועד ל"הנאת מקימיו, קוראיו וציבור המשתתפים בדיונים" - התקיים בפורום מצומצם יותר (אם כי מעט רחב יותר מהמערכת לבדה). זאת למרות שדיון, ואולי אפילו סקר, לפני קבלת ההחלטה, וכמובן מבלי שיהיה להם מעמד מחייב כלשהו, היו יכולים רק להועיל, הן בעיצוב ההחלטה הסופית והן בשיווקה לציבור האיילים. |
|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי, המדיניות החדשה אינה כתובה בחוקה החדשה והבלתי הפיכה של האתר. שיציעו לנו משהו יותר טוב - ואנחנו נשמח מאוד לוותר על העול המעצבן הזה. |
|
||||
|
||||
מנגנון שמוחק אוטומטית תגובות ששם המגיב בהן הוא דוביכורדי,ו/או שמופיע בתוכנן הצירוף D9 יחסוך 90% מעבודת הצנזורה. |
|
||||
|
||||
ואז דוביכורדי יתחכם ויעבור לדובילאכורדי? לא נראה לי שאי-פעם תהיה מחיקה אוטומטית של תגובות באייל, טוף, לפחות עד שהחברה האלו מבינה מלאכותית יתקדמו קצת הרבה בטכנולוגיות שלהם. |
|
||||
|
||||
ייתכן והמהירות נובעת משעת פרסום התגובה.יתכן וזו בדיוק שעת תורנות המספריים. |
|
||||
|
||||
איפה הוא קרא לחילונים בהמות? כאן? - "יהודי שמתנהג כמו גוי רגיל הוא כמו אדם שלא מדבר ומתנהג כמו בהמה"? להבין את זה כ"קריאה לחילונים בהמות" זו קריאה בלתי סבירה בעליל, שטחית וקנטרנית. הוא עושה כאן אנלוגיה, לגיטימית לחלוטין בעיני (ממש כשם שהיא מטופשת, כמובן): חילוני לעומת דתי, אנלוגי לאדם שמתנהג כבהמה. אתה יודע מה, אפילו האנלוגיה כאן היא לאדם, ולא לבהמה... |
|
||||
|
||||
מעניין שהנעלב נהייה קנטרן והעולב איש הגות לגיטמי וסביר בעליל. ממש הפוך יוצרות |
|
||||
|
||||
חושבני שירדן צריך להסכים שטקסט שלך,למשל, הכולל משפט כמו: "מי שחינוכו הדתי הוביל אותו לשמירת מצוות,הוא אדם המתנהג ככלב שעבר התניה פבלובית",(משפט טפשי כמובן!),ובכן שטקסט כזה יתקבל אם תפרסמו, כלגיטימי. |
|
||||
|
||||
זה באמת יהיה לגיטימי לחלוטין. אפילו לקרוא למישהו קרציה זה בסדר. חוששני שפספסתם לחלוטין את מטרת המדיניות החדשה: הרעיון אינו להפעיל צנזורה על האייל. אנחנו לא גננת ואנחנו לא משטרת העלבונות. אם מישהו אמר דבר-מה כללי ומישהו אחר נעלב, זו לא אחריותנו. המספריים שלנו גוזרים שני דברים (מעבר למה שהיה בעבר): דיונים שאינם רלוונטיים לשום דבר והם לא יותר מאשר סתם שיחה בטלה מקרית, ודיונים על המדיניות החדשה. דיונים שיתדרדרו למתקפות אישיות נחותות במיוחד יועלמו בהתאם למדיניות הישנה (שגם היא עדיין תקפה) של איסור על שימוש בקללות למיניהן (שלא למטרה סבירה) ואיסור על הוצאת דיבה. יום טוב. |
|
||||
|
||||
לבקשת העורך שיניתי את הקונקטס. אז עדיין לא הסברתם למה מה שבן פורת רשם זה לא קללה, או שאם זה קללה זה למטרה סבירה והתגובה שלי לא הייתה סבירה, בקונטקס של תגובה להסתה שלו. גם כן למה מה שבןפורת רשם זה לא הוצאת דיבה אלא סתם שיח בגלימה דתית מכובדת כאילו, וזה גם כזה סביר כמו שירדן ניסה להתחכם? האם זה שלא הגלתם או לפחות הגבתם על השחצנות הפוגעת שיוצאת ממה שהוא פיזר ברחבי האיל לא מראה על הסכמה בשתיקה או לפחות הרכנת ראש לפני כל מי שמדבר בשם הדת? מה רק בגלל ששלחתי אותו לאמא שלו ולא בהכללה כמו שהוא כתב מצדיק את העיוות שבו המסית חלקלק הלשון הופך לקדוש מעונה והמתגוננת בצורה של התקפת נגד מואשמת באי ציות למדיניות שלכם? מבחינתי אין לי יותר מה להוסיף אבל יש לי זכות לרשום תגובה לכל פסוקי נבלה בשם התורה. אפילו למען האיל לא אחשה. |
|
||||
|
||||
פעם היה פה באייל אחד, שחר נתניהו. אותו שחר היה גזען לא קטן, והוא הוכיח באותות ובמופתים שגזעים מסוימים פשוט נחותים יותר מאחרים. למיטב זכרוני, הוא לא הטיף לשום אלימות כלפיהם. דבריו לא נמחקו, וגם תחת הכללים הנוכחיים הם לא ימחקו. מה שבן-פורת כתב זה לא קללה (קללה זה "יא בן-זונה". אני לא בטוח לגבי "אמך נפקנית", אבל אני מאמין שגם זה יפול תחת ההגדרה הזו), זו עמדה. עמדה נתעבת, שצריך להתנגד לה ושים לב - להעמת איתה. למחוק אותה זה פשוט לא הפתרון הנכון. גם לקלל את בעל העמדה אינה צורת התנהגות נאותה, לדעתי. הדרך היא להוכיח שמה שאומר בעל הדעה הזו זה שטויות, ולהראות לו למה הוא טועה. זו הסיבה שתגובתך נמחקה (לחלוטין, לא סתם גורשה), ואילו של בן-פורת דווקא לא. הניסיון שלך לטפול עלי את הטענה שאני מרכין את ראשי בפני הדת מראה, לפחות, שאתה לא מכיר אותי בגרוש. תרשום מה שבא לך, אבל אל תבוא בתלונות כשאנחנו מסירים תגובות לא נאותות (אפילו לפי המדיניות המקורית!). לעומת זאת, אם היית בוחר להגיב בצורה ראויה ולסתור את דברי ההבל של אותו אדון, היית זוכה להרבה יותר הערכה מאשר בתגובתך המתלהמת והוולגרית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |