|
||||
|
||||
זו אחת הסיבות לכך שיהיה צורך ברגולציה שתתמוך במהלך הזה (אם כי האופטימיים טוענים שהיתרון הכלכלי יהיה כזה שלאדם רגיל לא תהיה כלל שאלה). בכל מקרה, אני מניח שיושקע מאמץ לתת לך תחושת בית: אתה תכנס לפוד שלך, הוא יזכור את תנוחת הישיבה שלך בלי צורך בכוונון. המוסיקה שלך תישמע מהרמקולים והמסך של הטלפון או המחשב שלך יוצג (או הספר שאתה קורא). אולי יוצעו לך פודקאסטים מומלצים (pun intended) - כל דבר שישפר את חווית השימוש. נכון שלא תוכל לסחוב בבגאז' שאיננו ערימות של ג'אנק, אבל למען האמת כמה אתה משתמש בג'אנק הזה בפועל? עבור הנסיעה היומיומית לעבודה זו תהיה חוויה נוחה יותר מאשר כל תח"צ שקיימת היום (ובזכות ביטול הנהיגה - גם מנהיגה עצמאית). יתכן שלחופשה משפחתית אתה תשכור רכב שיהיה בלעדי לשימושך במהלך החופשה ושתוכל לנסוע ולעצור בו להנאתך ללא תכנון מוקדם. |
|
||||
|
||||
לדעתי עוד כמה עשורים יצומצם מאוד הצורך ליציאה מהבית לצורך עבודה. במקום פתרונות תחבורתיים מסובכים רוב העבודה תתקיים מהבית (או מרכזי תיקשורת שכונתיים) באמצעות רשת תיקשורת חזקה מאוד, כמו כן חלק מהמטלות הפיזיות יבוצעו באמצעות מיכון אוטומטי (שמפוקח מרחוק). יציאה מהבית תהיה בעיקר לצורך עבודות שאין להן עדיין פתרונות לעבודה מרחוק. כמו כן, רחפנים ודומיהם יוכלו לתת פתרונות תחבורה זולים שאינם כבולים לתשתית סלולה יקרה. הרחקת אנשים ממקומות עבודה יוזילו הרבה הוצאות שאינן קשורות לתחבורה. למשל: 1) שימוש בקרקע זולה לבניה בפרברים, 2) בניה נמוכה משולבת באנרגיה סולרית לצרכים ביתיים. |
|
||||
|
||||
אני תמיד חשבתי שהבנייה המעורבת, קרי: מגורים/מסחר/שירותים בבניין אחד יצמצמו את השימוש ברכבים באופן משמעותי. אני מתכוון לבניינים מעל 100 קומות, כאשר כל הקומות משרתות את קומות המגורים. קומת טיפת חלב קומת גן ילדים קומת בית ספר קומת מרפאות, לרבות עזרה ראשונה קומות מסחר לטובת המגורים. קומת מגרשים ופארקים קומת קולנוע, ויתר הבילויים. 7 בבוקר יורדים לקומה 23 לרכוש מוצרי בוקר ואז ב8 שמים את הילדים בקומות 34 ו35 לגנים בתי ספר וכו'. ב9 אני יורד לקומה 54 לעבוד ואישתי. בקומה 64. ב 4 אני קופץ לקומה 12 לבית מרקחת וב7 אני עולה לקומה 76 לבריכה ואם אני בדיכאון אני עולה לקומה 120 וקופץ. בקיצור - המעליות יהיו הרכבים. |
|
||||
|
||||
הא, ושכחתי גם קומת הפגנות. |
|
||||
|
||||
כל זה נחמד; אני חשבתי יותר על הרתיעה שאני חושב שיש לאנשים רבים (אני לא אחד מהם) מזה שמי יודע מי ישב לפניך על אותו מושב והזיע. אבל אני מסכים שכשזה יהיה החיסרון היחידי, אז מעטים מאוד האנשים שעבורם הוא יכריע (או יגרום בכלל להתלבטות). |
|
||||
|
||||
אנשים נוסעים במוניות, אוטובוסים, רכבות ומטוסים, יושבים בחדרי המתנה ובמסעדות ומספרות ומה לא... אנחנו פחות איסטניסים מכפי שאנחנו מדמיינים. אפשר להניח שבין נוסעים החלל של הכלי ירוסס בחומר אנטי-בקטריאלי ויישטף בקרינת UV חזקה, שמערכת המיזוג תהיה מצוידת במסננים פעילים וכו'. |
|
||||
|
||||
יש לי בראש אנשים מסוימים שלא נוסעים באוטובוסים, וחשבתי תמיד שבמידה רבה מהסיבה הזו בדיוק, אבל אתה צודק שהם כן נוסעים ויושבים בשמחה בשאר הדוגאמות שלך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |