בתשובה לאבי גוזולצני, 03/06/02 0:58
שנים עשר שבטיא 72453
ספרטה.
שיט! הלכו הנקודות! : )

קצת מפליא אותי שכללת בנשימה אחת רחמים מלאכותיים, וגידול רקמות אנושיות על בעלי חיים, בזמן שהאחרון הוא דבר אפשרי והראשון הוא רחוק מאפשרי כרגע.

ניתן לטעון שהרפואה פועלת כנגד האנושות בכך שהיא מקיימת את מי שלא היה שורד סלקציה בטבע.
הנדסה גנטית יכולה לתקן עוול זה, מעין תחליף מושכל לסלקציה טבעית.
אבל, צריך להזהר כי אם תסנן יותר מדי תפגע בשונות האנושית, וכאן אני חולק על דעתך.
מקור כוחנו ואוננו כאנושות היא במגוון הגנטי, מפני שבו טמונות הפתרונות לבעיות שאתה אפילו לא יכול להעלות על דעתך (כי עוד לא פגשנו בהן).
חשוב אם כן להמנע מיצירת הומוגניות אנושית, ולא רק כי זה משעמם בעין.

גם על קיומו של טוב בלי רע, ויפה בלי מכוער יש לי מחלוקת איתך, אני מאמין שתכונות הפוכות קשורות מפני שעצם הגדרתם היא יחסית, והם מושווים זה לזה.
גם בעולם שכולו גאונים יהיו לך טיפשים וטמבלים שיזכו לבוז כי הם יודעים לפתור בע"פ רק משוואות מסדר שני, ולא מסר רביעי וחמישי - נראה לך לעניין?
שנים עשר שבטיא 72908
כמו הרבה דברים, גם הניקוד שלי הוא דבר מוחלט. זאת אומרת - לא הלכו לך הנקודות, כי הן מעולם לא ניתנו לך. היה לך הניקוד שהיה לך, והוא נשאר שלך.

גם רחמים מלאכותיים וגם גידול רקמות על בע"ח הם טכנולוגיות בדרך. ההיכרות שלי עם עולם מדעי החי היא שטחית ומטה כך שלא אתווכח על כמה כל אחת מהן ישימה או קרובה. עד כמה שזכור לי יש איזה רחם מלאכותי שהחזיק עז למשך שבוע (או שבועיים?) כך שזה רחוק - אבל מחכה באופק. כמו גם השתלות - שניתן לעשות אבל רק על עכברים (ושאר צורות נחותות אבולוציונית) כי בע"ח מורכבים יותר (שדווקא עליהם חלקנו היו שמחים לגדל רקמות) בד"כ דוחים את הרקמות. (באופן כללי כל הניסויים האלה די מבחילים, גם בלי להכנס לדילמות מוסריות עמוקות).

בעניין "התחליף המושכל לסלקציה הטבעית" דעותינו אינן חלוקות. ברור שאי אפשר לקחת איזו בריכה גנטית ולהגיד שכל מוטציה מחוץ לבריכה אסור וכל מה שבפנים מותר. זה הרי מתנגד לכל העקרון האבולוציוני שאנו מנסים לחקות.

ובאשר לעניין הטוב והרע ומה שבאמצע - לא נראה לי שנוכל להפגש בעמק השווה. אנשים לקחו את אינשטיין יותר מדי ברצינות. לא ה כ ל יחסי. ונסגר המעגל עם תחילת התגובה...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים