|
זו קצת דמגוגיה. לישראל, עקב מצבה הבטחוני במילניום הנוכחי, יש ארגונים, מוסדות ומערכות נרחבות (שעולות מן הסתם מיליארדים) שנבנו במיוחד למצבי חירום לאומיים שכוללים טיפול אינטנסיבי באלפי נפגעים באוכלוסיה, בשרשראות אספקה של מזון, אמצעים חיוניים ואפילו פינוי ולינה למקרים שרובם מוטי- מלחמה1, אבל בהגדרות אפילו הרשמיות כוללים גם אסונות טבע ומגפות. כולל פיקוד העורף וכדוגמת הדגל הרשות חירום לאומית.
במדינה מתוקנת, מגיפה בסדר גודל לאומי וודאי גלובלי היתה *מחייבת* הפעלה של המנגנונים האלה באופן כמעט אוטומטי. לא להפעיל אותם שקול כמעט ללא לגייס מילואים כשיש מלחמה. זה שהם נמצאים תחת משרד הבטחון - זו עובדה, אבל אם זו היתה נראית בעייה, היה צריך לטפל בה מזמן.
אז זה לא משטר צבאי,לא רעיון מזעזע עם אנימציה ולא משחק מחשב - אלה נהלי ההתנהלות *התקינים* של המדינה בשעת משבר, רובם רשומים בחוק, מנוהלים ומתוקצבים. גם לתקצב רשתות בטחון במיליארדים וגם לא להפעיל אותם כשצריך2, זה גרוע מטפשות, זו רשעות.
1 אק"א הפגזה מאסיבית על העורף. 2 "האמצעים המיוחדים", מצלצל מוכר למישהו?
|
|