|
||||
|
||||
בימי ירבעם השני רק התחילה להתפתח הכתיבה ועדיין לא נוצרו רשימות היסטוריוגרפיות מורכבות. ירבעם הראשון מוצג בצורה שלילית והמסורה הזו באה מאותם כוהנים שהתייחסו על פולחן שילה והתנגדו מאוד לפולחן בית אל שהנהיג ירבעם. (הגישה הזאת קיימת גם בספר שופטים.) זה אותו חוג שגם תמך ביאשיהו ויצר את המקור הדויטרונומיסטי של התורה וההיסטוריוגרפיה של נביאים ראשונים (פרטים אצל יגאל בן-נון). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |