|
||||
|
||||
- יש הרבה יותר דלתות רכבת משערי מעבר עם סורקים. - כשהדלת פתוחה פשוט נכנסים בעוד הסורקים האידיוטיים נכשלים ל-1 מתוך מספר חד סיפרתי של נוסעים ויוצרים פקקים וצפיפות. |
|
||||
|
||||
הכניסה לרכבת מתבצעת תוך דקה או שתיים וכן הנכנסים מצטופפים עם היצאים, המעבר דרך השערים מתפרס על הרבה יותר זמן והוא חד כיווני. דווקא הכניסה (והיציאה) מהרכבת היא החלק הצפוף ביותר, לפחות מהניסיון שלי עם הנושא. |
|
||||
|
||||
זה נכון שעולים ויורדים מהרכבת כמות אנשים של תפוסה של 100% או יותר. ההנחה של הפתיל היא הצעה של קרונות בתפוסה מצומצמת (נגיד מקסימום 50%) ורק על ידי רכישה מראש של מקומות שמורים. |
|
||||
|
||||
אם מספר הנוסעים הוא רק 50% מהרגיל אז גם כמות העוברים בשערים תהיה נמוכה ב-50%. כך או כך, הצפיפות בשערים היא לא משמעותית ולא מהווה בעיה, בטח ביחס לצפיפות (אם יש כזאת) בכניסה לקרונות וביציאה מהם. |
|
||||
|
||||
קירבה מיותרת וצפיפות בשערים מתרחשת גם כשאין עומס כלל ואפילו כאשר ניגשים מספר קטן של אנשים אל השערים (אפילו כשיש שערים פנויים למעבר). הסיבה לכך היא מה שכבר התיחסתי אליו קודם: הסורקים בשערים הללו בלתי אמינים בעליל ואנשים מעבירים את הרב קו שלהם, פעמים רבות מידי, שוב ושוב עד שהכרטיס נקלט והם יכולים לעבור (או שזה לא מצליח ואז קוראים לסדרן ונוצר צוואר בקבוק לא יעיל אפילו אם יש שער פנוי או שניים). אנשים לא חושבים על דברים כאלה מראש ולא מתפזרים באופן הכי יעיל על כל השערים (או מגיבים מהר לתקלה/פקק שנוצר על ידי מעבר מידי לשער פנוי). בדלת פתוחה אפשר פשוט לעבור ב-100% מהמקרים. |
|
||||
|
||||
הניסיון שלי שונה לחלוטין. לא זכור לי שאי פעם עמדתי בשער (כניסה או יציאה) יותר משניות ספורות או שנתקלתי בקושי להעביר בו את הרב-קו. לעומת זה בכניסה וביציאה מרכבת נתקלתי בצפיפות קשה פעמים רבות. |
|
||||
|
||||
עוד טיעון: בקוראי הכרטיסים יש עירוב של נגיעה / מגע על ידי אלפי אנשים (ממש נגיעה או לכל הפחות הנחת הכרטיס האישי בו נוגעים על משטחי הסריקה). השערים האלה הם צלחת פטרי. בדלת נפתחת פשוט עוברים בלי לגעת בשום דבר (בשליטת נהג הרכבת להחליט לפתוח את כל הדלתות לחא צורך בלחיצה על הכפתור לעד הדלת על ידי הנוסעים). |
|
||||
|
||||
אני אפילו לא מוציא את הכרטיס מהארנק - אני מעביר את הארנק מעל הקורא והשער נפתח, ונראה לי שככה עושים הרוב. לא צריך להניח את הכרטיס על הקורא ובטח שלא לגעת בו. אני חושב שלרוב הנוסעים יש מנוי חודשי, ככה שהם גם לא צריכים להניח את הכרטיס על המכונות למכירת הסדרי נסיעה. |
|
||||
|
||||
1. זה לא משנה מה אתה עושה. זה משנה מה כולם עושים. אלפי אנשים נוגעים בשערים כל הזמן וכל היום. 2. אנשים נוגעים גם בסורקים (או גם בארנק/כרטיס שנוגע בסורקים) וגם בשערים עצמם שדורשים דחיפה/מגע פיזי על מנת לעבור אותם. אני מוכן לשים כסף על זה שהמחסומים הטפשיים הללו (מי צריך את השטות הזאת בכלל, בלי קשר לקורונה) הם גורם מדביק / מפיץ מחלות. |
|
||||
|
||||
שים כסף אם בא לך. לי זה נראה זניח ביחס למקומות צפופים. אם וכאשר יפתחו את הרכבות, לתור לבדיקה הבטחונית (מן הסתם + בדיקת חום) יש פוטנציאל להיות מוקד הדבקה הרבה יותר מוצלח משערי הכניסה שחולפים על פניהם תוך שניות, שלא לדבר על הרכבת עצמה, אם רק יאפשרו לה להיות מלאה. |
|
||||
|
||||
מזכיר לי את עמדות מסכי המגע לקבלת פתק תור במרפאות ילדים - וגם מבוגרים. כי מה יותר צלחת פטרי ממסך ש100 אחוז מהחולים נוגעים בו זה אחר זה. פטנט גאוני. |
|
||||
|
||||
הרבה לפני התפרצות הקורונה הצעתי לקופ"ח כללית לשים בכל מרפאה ובית מרקחת שלהם בקבוק אלכוג'ל בדומה למה שנמצא בכל חדר בבתי החולים, ומאותה סיבה. עשיתי עבורם אפילו חישוב זריז שמוכיח את הכדאיות הכלכלית בהנחות סבירות לגבי מס' החולים במחלות זיהומיות (בעיקר שפעת) שייחסך. התשובה הפנטסטית שקיבלתי אחרי כמה חודשים(!) היתה שהם פועלים בהתאם להוראות, ואם ההוראות ישתנו הם יפעלו בהתאם. נחה דעתי. |
|
||||
|
||||
מה לנו כי נלין על קופת חולים - הפסקה האחרונה שלך מתארת במדויק גם את בית המשפט העליון ופועלו לאחרונה. האם דעתנו נחה זה כבר ענין אחר. |
|
||||
|
||||
ניכר שלא יצאת מעולם בשעות העומס בתל אביב השלום (לפחות ברכבות שבאה מצפון). דקות של זחילה בנהר אנושי במחסומים ואחריהם ולפניהם במדרגות. |
|
||||
|
||||
בתחנות תל אביב זה הכי גרוע, אך גם בחיפה דברים כאלה קורים מידי פעם (בעיקר כשיש אנשים שמסתבכים עם כרטיסים שלא נקראים בפעם הראשונה וזה לא אירוע נדיר). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |