|
||||
|
||||
אני לא. ירדן? |
|
||||
|
||||
מeצaח יaק |
|
||||
|
||||
וואו, באמת מרחיק לכת. אבל תמיד נחמד להיזכר בפעם שטעמתי תה טיבטי בלדאק. בניגוד לתה, הזכרון מתוק. |
|
||||
|
||||
זה לא מרחיק לכת, זו הגדרה די סטנדרטית. (אני חושד שהמקשה קצת התאמץ להחזיר לי מחמאה. הנוסח שלה קליל ונחמד, אבל אין פה יצירתיות.) והזכרת לי את תגובה 124203. |
|
||||
|
||||
זה שהתנועות שונות לגמרי, רק האותיות דומות, זרק אותי רחוק. ומשום מה אצלי יאק לא מתקשר לטיבט, אני לא חושב שהוא ייחודי לה. |
|
||||
|
||||
שני האלמנטים הם לחם חוק בתשבצאות העברית: מותר לשנות תנועות בחלק העקום (מתגובה 711933) ביחס לחלק הישר, תוך שמירת האיות, ללא התייחסות מיוחדת בהגדרה. לעומת זאת שינוי איות תוך שמירת הצליל מחייב (קלאסית) התייחסות - פסקה לפני אחרונה באותה תגובה. האלמנט השני שהוא מסורת בתשבצאות העברית - תשבצי ההיגיון ירשו את המסורת הזו מהתשבצים הפשוטים - הוא זיהוי היאק עם טיבט (בתשבצים פשוטים הגדרה היא "בהמה טיבטית" והפתרון "יק"). זה חוזר בלי הרף, כי גם בתשבצים פשוטים וגם בתשבצי היגיון (וגם בשבץ-נא) מילים בנות שתי אותיות הן אבני לגו - מאגר קטן של יחידות שימושיות שכולם מכירים בעל פה. אין שום דבר אחר בטיבט למעשה זה זיהוי חד חד ערכי: אם אתה רואה בתשבץ "טיבט", חפש את היק (בשתי אותיות, תמיד). ועכשיו, אין מנוס אלא לשבור את הסטיגמה, ובכוח לדחוף כמה הגדרות עם טיבט ובלי יק: "בלה, שקט בטיבט!" (4), "בטיבט עפו אחרי העמק" (6), ו-הפלא ופלא - "בהמה בטיבט" (4, כתיב מלא, איזי). רמז למס' 2: מקרה פרטי של מס' 3. |
|
||||
|
||||
תיקון להגדרה השנייה: "פעם בטיבט עפו אחרי העמק" (6). |
|
||||
|
||||
יפה, עכשיו הצלחתי, והרמז אכן עובד. |
|
||||
|
||||
האחרון קרוב הרבה יותר לאסוציאציות הטיבטיות שלי. עדיין עובד על השני, הרמז דוקא מבלבל. |
|
||||
|
||||
לראשון: חשבתי על איות שונה במקצת, ואז ההגדרה היא „בלי שקט בטיבט״. |
|
||||
|
||||
במזרח בעל את אלמנת אחיו, שר החב"דניק (3, 3, 2) |
|
||||
|
||||
זה מילים של ממש, או משהו כמו "יבא בם בם"? |
|
||||
|
||||
זה שייך להקשר שבו נשאלו השאלות האחרות. זה לא חסר משמעות, ברגע שתגלה את זה אתה תדע שזה מושג שאתה מכיר היטב. |
|
||||
|
||||
נאדה. בעיקר אין לי שום כיוון מה לעשות עם החב''דניק. |
|
||||
|
||||
תחשוב איזה חב''דניקים אתה מכיר ששרים. שמות ספציפיים. |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר בכלל חב"דניקים ששרים ומבט ב http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7%A7%D7%98%D7%9... לא ממש עוזר לי. |
|
||||
|
||||
אני לא יוצא מהנחה שהאייל הממוצע (ובפרט ירדן) בקיא בשמות של זמרים חב''דיים באופן כללי ושאברהם פריד הוא פס הקול המועדף עליו. הזמר הזה הוא אמנם חב''דניק אבל בכל זאת אין לי ספק שגם אתה וגם ירדן מכירים היטב שירים לא מעטים שלו, כולל השיר שבחידה. |
|
||||
|
||||
מצטרף לפונז. יפה מאוד. (ידעתי שהוא סוג של דתי קיצוני, אבל עד עכשיו לא ידעתי באיזה זרם בדיוק.) |
|
||||
|
||||
נזכרתי שאני עוד לא יודע מה הפתרון. מישהו? |
|
||||
|
||||
אוהבת את כולם. |
|
||||
|
||||
אהה, אכן יפה. |
|
||||
|
||||
חרמפף! |
|
||||
|
||||
כן, אבל מה קשור במזרח? בים, זה אם כבר במערב. |
|
||||
|
||||
כנראה קל מדי: שכחתי לחמם את התוספת באופן לא מודע, להקת הבידוד שרה (4, 3 - 10) |
|
||||
|
||||
אני חושב שהתכוונת לקו מפריד, לא למקף. אני מעדיף את התוספת שלי בצורת צ'יפס חם ומתוק. |
|
||||
|
||||
עשית שימוש מכוון בדמיון הצורני בין "ר" ל"ד"? |
|
||||
|
||||
אולי זאת חידת הגיון בפני עצמה: להקת בידוד (10). |
|
||||
|
||||
כן, רק בלי המקף: איזולירבנד (להקה) [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
טוב, רק הסבת את תשומת הלב למשחקי המילים שאנשי הלהקה כבר המציאו, אבל גרמת לי לצחוק (שוב) פעמיים (ממשחק המילים בשיר הזה, ומשם האלבום שלהם), אז תודה. |
|
||||
|
||||
למדתי איך קוראים לגלגול הנוכחי של ים החוכמה. |
|
||||
|
||||
בדיוק על זה חשבתי כשפתרתי את החידה (בלי גוגל) - שזה לא ממש מידע נפוץ למי שלא מקורב לנושא. |
|
||||
|
||||
בלי גוגל לא הייתי מגיע לחידה. לכן הרגשתי צורך ברמז, למרות תבונת העל המצרפית של הקהל כאן. |
|
||||
|
||||
החשד אינו במקום. בעיני ההגדרה ממש מוצלחת ואלגנטית בחסכנותה. בגלל זה תהיתי אם מדובר בהברקה של הרגע, או משהו שעבר ליטושים קודמים. שאפו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |