|
||||
|
||||
אמרתי בתחילת הפתיל שאני רואה מכאן את הדברים אחרת. נדמה לי שסיפרתי כאן על ניסיון אישי ברפואה הציבורית שיצאתי ממנו מאד מרוצה. ממה ששמעתי על על הרפואה הציבורית בארצות הברית, נראה לי שלא הם אלה שיבקרו אותנו. לגבי החינוך, איני בטוח שמבחני ההשוואה שמדרגים את ישראל בהשוואה למדינות אחרות כל כך כל כך משמעותיים. שמעתי שבארצות כסינגפור פשוט מכינים את התלמידים למבחנים האלה על ידי שינון. איני בטוח שזה מדד נכון לבדיקת מערכת החינוך. אבל הטכנולוגיה הגבוהה בישראל, מספר מקבלי פרס נובל, הספרות התרבות והאומנות, שהם ללא ספק גם תוצאה של מערכת החינוך, אולי מצביעים על כך שהמצב לא ממש נורא, בהמעטה. |
|
||||
|
||||
אני בדעה שמערכת הבריאות שלנו טובה בהרבה מזו האמריקאית. אין לזה קשר שהיא נאנקת תחת הלחצים. מספר האחיות אצלנו הוא חצי מהמקובל בעולם המערבי, על מספר מכשירי הדימות כבר היה לנו פתיל. מספר התושבים גדל כל הזמן אבל לא מספר המיטות. בקיצור- מערכת מצויינת שמעמיסים עליה עוד ועוד. אתה מכיר את הסיפור עם הסוס. אז בגלל ששל האמריקאים גרועה לני"ט אסור להגיד את זה? לעניין מבחני ההשוואה הבינלאומיים, אם אתה לא יודע- תשאל. והמקורות ששמעת מהם לא טובים. העורכים של המבחנים מתגאים בכך שאלה מבחנים של פתרון בעיות אמיתיות שבית הספר אמור להכין את התלמידים אליהן. לא בעיות שאפשר לפתור על ידי שינון. אתה לא בטוח שזה מדד נכון, בלי שאתה יודע מהו? יש לך רקע בחינוך? אני מזכיר לך שהציונים של התלמידים שלנו לא תמיד היו נמוכים, אלא התדרדרו, ואותם זוכי נובל כן מתלוננים על הירידה ברמה. והפריון הנמוך בישראל מצביע שהמצב כן נורא. אתה לא רואה מעבר לארבע האמות שלך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |