|
ממה שאני רואה סביבי וסביב בנותיי, ייתכן ואחת הסיבות לכך היא שכיתה אלף הפכה מכיתה א' לגן, או במילים אחרות - שהיא לא ממלאת את ייעודה. ממה שזכור לי מילדותי, ההנחה בכניסה לכיתה א' היתה שהילד מעולם לא ראה אות כתובה, ועד חנוכה - ראה זה פלא - כל הילדים יודעים לקרוא את כל האותיות והתנועות, כולל לכתוב את כולן ברמה זו או אחרת. היום, קצב הלימוד הוא קצב של צב. משהו בסביבות שתיים-שלוש אותיות בשבוע, ואפילו בפסח ייתכן ויש עוד ילדים שלא קוראים, וחמור מזה. מאחר ובית הספר איבד חלק מיכולתו ללמד במהירות ויעילות, המערכת כולה עוברת הסתגלות (אדפטציה), שחלק ממנה מתבטא בהעברת חלק מהתפקיד של לימוד קריאה לגן, כדי שנקודת הפתיחה של כיתה א' תהיה טובה יותר.
|
|