|
||||
|
||||
יש אלפי אנשים שאמורים להיות בבידוד בארץ. אתה רואה צבא של פרמדיקים שמסוגלים לבצע להם בדיקות? ומה יעשו אם בדיקות מדגמיות יגלו שאחוז לא מבוטל מה"מבודדים" הם נשאים או חולים? איפה תמצא אלפי מיטות מבודדות בבתי החולים? לדעתי משרד הבריאות נוקט במדיניות היחידה שהוא מסוגל, והיא מושתתת על שלושה יסודות: כסת"ח, עצימת עיניים והגברת קצב התפילות בתקווה שתוקם ממשלה לפני פרוץ החגיגה (א-פרופו תפילות, אם המגפה תתפשט יהיה מעניין לראות אם יוצע למאמינים לוותר זמנית על תפילות בצוותא, שלא לדבר על נישוק מזוזות, ואיך המלצה כזאת תתקבל אצל החרדים. יהיה שמח). מאחר ואני זקן וחולה בסוכרת מותר לי להגיד בקול רם מה שהרבה אנשים חושבים: מבחינה כלכלית ההשפעות של קוביד-19 לטווח בינוני וארוך הן חיוביות בזכות ההקלה הצפויה על תקציבי הסיעוד. במותנו נצווה לכם את החיים הטובים, ואמרו אמן. |
|
||||
|
||||
בשל התפשטות הנגיף בארץ הודיע הרב הראשי לישראל, דוד לאו, כי יש להימנע מנישוק מזוזות. בגילוי דעת שפרסם הרב נכתב כי "אין ספק שאין לנשק מזוזות ואין לגעת בהם כלל. די בכך שאדם יחשוב עת כניסתו ויציאתו שאכן הדברים שנכתבים במזוזה, וזה ילווה אותו בהמשך דרכו". |
|
||||
|
||||
על נשיקות הוא מוכן לוותר, אבל על התוועדות לא: "הרב הראשי לישראל, דוד לאו, פסק השבוע כי אי אפשר להסתפק בהאזנה למגילה באמצעות בטלפון סלולרי או כלי תקשורת אחר. "מאחר והחובה ההלכתית היא לשמוע אל הקול המקורי של האדם המקריא את המגילה. כאשר מדובר בטלפון או בשידור רדיו וטלוויזיה, הקול מתורגם לאות חשמלי ולאחר מכן מתורגם בחזרה לקול, לכן לא יוצאים ידי חובה"" |
|
||||
|
||||
לנשק מזוזה זה חסר ערך מבחינה הלכתית. לשמוע מגילה זו מצווה חשובה. חוץ מזה, במידת הצורך אפשר לשמוע מגילה לבד. אפשר לשאול את אותה שאלה על תפילות במניין באופן כללי, לאו דווקא על קריאת מגילה. בבתי הכנסת לא מתקרבים ל-5000 אנשים, בדרך כלל גם לא ל-500. אם סוגרים בתי כנסת, אפשר לסגור גם בתי קפה, מסעדות, בתי קולנוע, קניונים ועוד - יש שם הרבה יותר אנשים מאשר בבתי כנסת. |
|
||||
|
||||
הכל נכון, אלא שמי שמחליט לוותר על בילוי ב''בתי קפה, מסעדות, בתי קולנוע, קניונים ועוד'' לא מרגיש יותר מדי רגשי אשמה בקשר לכך. אני לא יודע אם הרב הראשי היה מסוגל בכלל לפסוק אחרת מבחינה הלכתית, אבל אם נגיע למצב חמור ייתכן ש''פיקוח נפש'' יאפשר את שינוי הפסק הזה, לפחות עבור אנשים זקנים. |
|
||||
|
||||
יש מקורות קבליים לנישוק המזוזה, אבל הרפס דוחה קבלה. |
|
||||
|
||||
אני מנחש שזאת הסיבה שמלכתחילה הנדסו את הנגיף הזה - כדי לשפר את המצב הדמוגרפי - כלכלי בסין. |
|
||||
|
||||
לא רק הציבור ה"נקי", אפילו מי שנמצא בבידוד צריך ללכת לבית הכנסת לדעתו הראשונית של הרב יצחק זילברשטיין מאחר שכמובן "קיום המצווה ישמור על הציבור" או בלשונו "שומר מצווה לא ידע דבר רע". לזה אני קורא אמונה אמיתית בחסדו של השי"ת, כיאה לצאצאים של פליטי אושוויץ. אלא מאי? לאחר שיחה עם שר הבריאות הרב הנכבד חזר בו - איך ולמה לא ברור מהכתבה. אני מניח שכיאה לדרך קבלת החלטות בשנת 2020 היה שם דיון הלכתי מעמיק, ובסופו גברה "ונשמרתם לנפשותיכם" על מצוות קריאת המגילה. נפלא ממני איך התרחשה התועבה הזאת שיש בה כדי חילול שם שמיים ממש; הטחו עיניהם של גדולי התורה מראות שכל הקורונה אינה אלא גלגול מודרני של המן הרשע, שכמוהו היא קמה עלינו להורגנו מפני חטאינו ורק אמונה שלמה תגן עלינו מפניה? אתמהה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהקורונה היא דווקא אחשוורוש (רמז: "שרביט זהב לי ביד ו___ על הראש"). הוא מאיים לפגוע בנו, אבל קצת שכנוע ממדענינו (חוקרים בהדסה?!), והוא יתהפך על צוררינו. (הייתכן שזה כבר קרה, על צוררינו בפרס?) |
|
||||
|
||||
והקורונה קרנה. |
|
||||
|
||||
נו, אז אולי עכשיו יצליחו באיחוד האירופי לשכנע את הדנים להמיר את הקרונה באירו? |
|
||||
|
||||
בינתיים מסתבר שהאמונה לא עוזרת - בבני ברק יותר נדבקים מאשר בתל אביב, וקצב ההדבקה שם בימים האחרונים מבהיל. תודה שאתה מופתע. היה אי פעם רב שלקח אחריות על החלטות הרות אסון והתפטר מתפקידו? |
|
||||
|
||||
יש לי הרגשה שהמשבר הזה ישחוק את סמכותו של קנייבסקי. מהסדרה נייס שמשודרת עכשיו בכאן למדתי שהרדיו נכנס לחברה החרדית בגלל מלחמת המפרץ. האם המשבר הזה יצליח איכשהו לשחוק את הטאבו החרדי על אינטרנט? או לפחות על מסרונים? |
|
||||
|
||||
אופטימיות של חילונים ושמאלנים. אנחנו כבר יודעים איך זה נגמר. |
|
||||
|
||||
בינתיים קנייבסקי נשבר והוציא הנחיות לא להתפלל וללמוד בקבוצות. ממה שאני קורא, בציבור החרדי מאשימים בעיקר את הפלג הירושלמי (הפלג עם הפלס, או שמא חסידות). |
|
||||
|
||||
התמונות של הכתבות מהאזורים החרדיים מצביעות על הפקרות מוחלטת. אני מקווה שהחברה האלה יפנימו את את החומרה שבהתנהגותם, ויתחילו לנהוג כפי שצריך. אגב, הבניין שבו אני גר נמצא ממש בסמיכות לבית כנסת ספרדי. שמעתי היום קולות תפילה שאיני רגיל לשמוע בדרך כלל בערבי שבתות, והלכתי לחלון לראות מה קורה. ראיתי שהם מתנהגים די בסדר. הם עורכים את התפילה בחצר בית הכנסת. הם הוציאו את ה''תיבה'' ומספר כיסאות שמוצבים הרבה יותר משני מטר זה מזה, וכך מנהלים את התפילה. |
|
||||
|
||||
דיווח עדכני: אני שומע דיווח ממישהו שחזר לאחרונה מצפון איטליה שזכה לביקור משלחת של משרד הבריאות שלא רק וידאה שהוא בבידוד אלא גם לקחה לו נוזלי גוף לבדיקה. |
|
||||
|
||||
כצפוי, הפתרון למגפת הקורונה נמצא והשאלה היחידה היא למה חיכו עם זה עד אתמול. מן הסתם לוקח זמן להחליט על התפילות היעילות ביותר לוירוס הזה, מה שהצריך ניתוח גנטי מפורט ממנו עלתה הנוסחה לדילוגי האותיות הרלוונטיים. אבל לא אלמן ישראל - או לפחות לא כל ישראל בינתיים -ושמחשב העל של משרד הבריאות שנרכש מבעוד מועד למקרים כאלה בדיוק (במקומן של עשר מכונות MRI) ערוך לטפל במטלות מסוג זה. מה שאינו מוטל בספק הוא שהנגיף לא בא לעולם אלא כתוצאה מאבדן האמונה בשי"ת כפי שעולה מהקשר הברור לפרשת עגל הזהב. הורנו הרשכ"ג בזש"ל ש-יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה... וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה (תהילים ק"ו י"ט ו-כ"ט) לא זאת בלבד שמקשר בין המגפה לבין מעשה העגל אלא גם לפורים ולמסכות הרפואיות שקטני אמונה תולים בהן את תקוותיהם. לזרע האספסוף שעדיין מתכחש לאמת הגלויה הזאת נאמר כאן שההופעה המדולגת הראשונה בתורה של "קורונה" מופיעה, איך לא, בסיפור עגל הזהב, ובסמוך מאד אליה מקבילתה העברית "כתרת"1. נותרו עוד ספקנים בעם קשה העורף? נותרו. ומה יאמרו אלה על צירוף המקרים המדהים, דהיינו ששמו של הנגיף בפי אומות העולם הוא קוביד, וכידוע למי שביטל זמנו על לימודי ליבה הללו כותבים משמאל לימין, כך שבקריאה נכונה יתקבל דיבוק! - מילה שכוללת בתוכה גם את גזרת הגורל שהטיל עלינו אבי הרחמים, וגם את כושר ההדבקה המשוכלל של אותו נגיף ימ"ש? ואם גם ה"מקריות" הזאת לא משכנעת, איפה מופיע אותו דיבוק בתורתנו הקדושה אם לא בפרק הבא מיד לאחר פרשת העגל? ואיך אפשר להתעלם מכך שהמהפך בין "דיבוק" ו"קוביד" הוא שיקוף של המהפך בין "משנכנס אדר מרבים בשמחה" לבין מה שקורה עימנו באדר השתא? אין אני איש בשורות, ואינני רוצה לעורר תקוות שווא אצל הקהל הקדוש. הישועה אמנם עימנו, אבל ממש כמשיח צדקנו גם היא תתמהמה ולא תגיע אלא עד שמספר המתים ינשוק ל-3000, ככתוב אצל מעשה העגל: וַיִּפֹּל מִן-הָעָם בַּיּוֹם הַהוּא, כִּשְׁלֹשֶׁת אַלְפֵי אִישׁ (שמות ל"ב כ"ח). יוצא שאותם "מחדלים" כביכול של כבוד הרב ליצמן לא נועדו אלא להחיש את הגאולה, ותודו שעכשיו הכל נעשה הרבה יותר ברור. _____________ 1- כן, ההיא מ-תגובה 714030 |
|
||||
|
||||
You had me at Kateret.
|
|
||||
|
||||
דיVוק? |
|
||||
|
||||
אלוהים אדירים. מול סכנה ממשמשת ובאה של שלושת אלפי מתים אתה נטפל לחוסר בקיאותם של הגויים בחוקי הדקדוק של שפת הקודש? |
|
||||
|
||||
והנה מה שנכתב בתורתנו הקדושה לפני אלפי שנים חלחל סוף סוף גם למישהו שבזבז עשרות שנים מחייו על חוכמת הגויים. אם יש כאן איזה תינוק שנשבה ולמד לימודי ליבה אולי יואיל לחשב עבורנו היכן נופלת נקודת האמצע של הערכת הדוקטור הנכבד ולהאיר בה את עינינו, והשי"ת יגמול לו כגמולו בעולם הזה ובעולם הבא. |
|
||||
|
||||
וואו, מוותרים אפילו על תפילות השבת - לפחות חסידי גור - ושוקלים לוותר על ברכת הכוהנים בפסח, וזה לפני שיש אפילו מת אחד. אני די מופתע. |
|
||||
|
||||
אכן, שמח. |
|
||||
|
||||
אני במקומם הייתי מבטל את פסח השנה, כי היד החזקה והזרוע הנטויה לא פסחו עלינו הפעם. |
|
||||
|
||||
אני מניח שאם בעל עסק כלשהו שחיוניותו גבולית מבקש להמשיך לעבוד, והרשויות אומרות לו שלפי החלטתן הוא לא מספיק חיוני והוא צריך להפסיק לעבוד, הוא יקבל את זה, נפשית וערכית. אותו דבר ספורטאים עממיים שפעילותם מופסקת. לעומת זאת, דתיים שבגלל המשבר אוסרים עליהם לעשות בדיוק את הדבר שלתפיסתם הוא חבל ההצלה מהמשבר, יש בזה משהו יותר קשה. למה אני מציין את המובן מאליו? לא כדי לטעון שלא צריך לפזר אותם בכוח, ברור שצריך. סתם נזכרתי שבאחד מצעדי ההגבלה הראשונים שמעתי שאמרו "מותרת קניית תרופות, בכלל זה תרופות הומאופתיות", וחשבתי על המשותף הזה בין הפלגים. |
|
||||
|
||||
אל תמהר להבטיח מה שאינך יכול לקיים. נכון שחלק מאיתנו הצילייגרים יאלצו לפרוש מן המחזה מוקדם מן הצפוי, אבל לא אלמן ישראל. את מקומם יתפסו בקלות, צילייגרים אחרים שיצליחו לצלוח את מהמורת המנשמים ויהיו יותר נטל מאשר קודם וגם ח'ברה פרודוקטיבים לגמרי שהמחלה תהפוך לנטל על כתפי החברה שפשטה את הרגל כדי להצילם. האגנוסטיקן הותיק יאמר לך שאלוהים הוא אולי אקראי אבל לא מרושע. |
|
||||
|
||||
מסקנה שלי: חולה או לא, אני לא נכנס לבית חולים בשום אופן! |
|
||||
|
||||
"הניתוח המעודכן הזה כלל 2796 משתתפים מ-68 מרכזים ברחבי צרפת: כמעט שני שלישים (64%) היו גברים,גיל ממוצע 70 שנה, עם מדד מסת גוף ממוצע של 28 ק"ג/מ"ר (בתחום של משקל יתר). סיבוכי סוכרת בכלי דם קטנים וגדולים נמצאו אצל 44% ו-39% מהמשתתפים, בהתאמה. אני חושב שגם בלי הבידוד של משתנה הסוכרת הסיכויים של מתאשפזים מקורונה בני 70 בממוצע בצרפת לא היו מי יודע מה. |
|
||||
|
||||
מובן שלא הייתי רציני, ומובן שאין יותר מדי ערך לנתונים שסופקו בלי להשוות אותם לגורלם של אלה עם אותם גורמי סיכון מלבד סוכרת. התוצאה הכי מעניינת היא "במחקר גם נמצא ששליטה ארוכת טווח ברמת הסוכר בדם שהוערכה באמצעות המוגלובין מסוכרר (HbA1c) לפני הכניסה או בכניסה לא השפיעה על הגורל של חולי קורונה, ללא קשר מובהק למוות או לשחרור תוך 28 יום. לעומת זאת, רמה מוגדלת של סוכר בפלזמה בכניסה הייתה מנבא חזק של מוות, ובהתאם, של סיכוי קטן יותר לשחרור". אם כן יש מקום לשנות את המסקנה שלי: במקרה הצורך, בשום אופן לא להכנס לבית חולים אחרי צריכת פחמימות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |