|
הקישור למצגת המחקר לא תקין.
החוקרים (לפי הכתבה בדה-מרקר, לא המחקר שאותו לא קראתי) מתארים את הביקוש הצפוי במקצועות ה-STEM על פי ההעדפות הידועות של בוגרי 5 יח"ל במתמטיקה בעבר, אבל יש בכך לכאורה כשל מובנה: הבוגרים הנוספים הם אלה שנזקקו לעידודה של התכנית כדי להבחן בחמש יח"ל - בין אם משום שנטייתם הטבעית היתה יותר לכיוון ההומני או גם להומני וגם לריאלי, ובין אם משום שכישוריהם היו גבוליים יותר. בכל מקרה, הם קבוצה מובחנת מבוגרי חמש יח"ל שבטרם התכנית. לכן לא ברור כלל האם יש משמעות לאקסטרפולציה מהוותיקים על הנוספים.
אני מוכרח להעיר גם שלא התרשמתי שיש לאוניברסיטאות קושי גדול במציאת אנשי סגל. אם האוצר/ור"ה פותחים תקנים, יש עדיין כמה וכמה מתמודדים על כל תקן גם בתחומים לוהטים כמו למידה עמוקה. מדי שנה יש סבבים של הרצאות מועמדים בכל האוניברסיטאות, פוסטדוקים שמגיעים מחו"ל לנסות להתקבל - ויש לא מעטים כאלה. המצב לא כל-כך גרוע. והאמנם קריירה אקדמית מחייבת התנתקות מהתעשיה? אפשר לשאול את אמנון שעשוע אם זה המצב.
|
|