בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 28/10/19 11:40
גם אני תוהה 710582
סימולציות! בוהאהאהאא.
נזכרתי בסיפור של אשתי שעבדה בלמ"ס כשהיתה סטודנטית בירושלים. היא הכניסה את הנתונים לגליון אלקטרוני במחשב שעמד שם ללא שימוש. עובדי הלמ"ס הביטו בה בתדהמה והמשיכו לחשב עם עפרון ונייר.

בוא נראה מה עשתה חטיבת המחקר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשנת 2017 (עמ' 38):
תקציב הרלב"ד הפנימי (ללא העברות לגופים חיצוניים) היה 128 מיליון ש"ח. ממנו 7.4 מ.ש"ח הלכו לחטיבת מידע ומחקר. להלן תפוקתה:

 טרויצקי, א. (2017) מדדי סיכון בבטיחות בדרכים בערים גדולות ובינוניות בישראל.
 לחמי, א. (2017) מגמות בבטיחות בדרכים בישראל 2016
 לחמי, א. (2016) סקר תצפיות ארצי שימוש בחגורות בטיחות 2016
 שרון, א. וכהן-אתגר, מריה.(2017) בחינת אפקטיביות של סימון זיג-זג לפני מעבר חצייה.
 שרון, א. (2017) היפגעות בני 65 +בתאונות דרכים בישראל - תמונת מצב וגורמי סיכון להיפגעות.
 שרון, א. (2017) השפעת השימוש בתנועות יד (ג'סטות) מצד הולכי רגל על מתן זכות קדימה במעברי חצייה לא מרומזרים.
 שרון, א. (2017) התנהגות הולכי רגל במעברי חציה: סקר תצפיות ארצי 2016 .

עיניך הרואות שהמחשבים הקוונטיים במשרד הבטחון היו עסוקים מעל הראש בחישובי סימולציות של ג'סטות של הולכי רגל.
גם אני תוהה 710584
תחבורה, לא בטחון. למען ההגינות צריך לציין שהרלב"ד לא אחראי על הקצאת נתיבים, לכל היותר הוא יכול להביע את דעתו בקשר לסיכונים נילווים.

אני שואל ברצינות: לפני שמחליטים על סלילת כביש, הוספת נתיב, רימזור של צומת, בניית מחלף וכד' לא מריצים סימולציות? איך בכלל מחליטים על משהו פשוט יחסית כמו זמני המחזור של רמזורים? המידע היחיד שיש לי הוא התמרורים שאני רואה, ועל פיהם הרושם שלי הוא שמי שמחליט עליהם עושה את זה רק אחרי ניתוח‏1 רציני.

ואתה, אל תזלזל בג'סטות. מתוך המחקר: "השימוש בג'סטה הוביל לשיפור של %55 בשיעורי מתן זכות קדימה בהשוואה לחציית כביש ללא ג'סטה".
_____________
1- לא של המצב. הוא מנתח כבשה ובודק את המעיים שלה.
גם אני תוהה 710588
אכן, ביתי הקטנה למדה זה עתה בגן טרום חובה להניף יד לסימון 'עצור' לנהג לפני חציית כביש.
(למותר לציין שהיא עדיין לא חוצה לבדה, תרגיעו עם האזיקים.)
גם אני תוהה 710590
די עם הסימולציות, עוד כואבת לי הבטן מהפעם הקודמת.
ההחלטות על התחבורה בתחום העירוני מתקבלות בשלטון המקומי- בד"כ ע"י ועדה ששותפים לה אנשי מחלקת התחבורה של העיריה, המשטרה, נציגי חברות התחבורה ואנשי מקצוע (כלומר שהשאר הם לא...)

אתה באמת רוצה לדעת על תמרור ספציפית? קח פראמין וקרא-
המפקח על התעבורה במשרד התחבורה הוא רשות התמרור המרכזית, והוא האציל את סמכויותיו ל 8 רשויות תמרור מרכזיות ולכ 310 בעלי תפקידים כרשות תימרור מקומית, מהם: כ- 255 ראשי רשויות מקומיות, וכ- 55 גורמים נוספים ברשויות מקומיות, בתאגידים ובגופים אחרים.
על הרשויות המקומיות חלה חובת התייעצות עם אגף התנועה במשטרה.
רכבת ישראל, המפעילות של כביש 6 ומנהרת הכרמל, נמלי התעופה והים, גם הן רשויות תמרור מקומיות.

ואני לא מזלזל בג'סטות. זה העתיד.
גם אני תוהה 710639
אני יכול רק לספר על חוויותי כירושלמי: המינהל הקהילתי בשכונתי מוטרד מאד מתכנית של העיריה להפוך את כיוון התנועה באחד הרחובות - תכנית שאחת התוצאות שלה תהיה הזרמה של תנועה חוצה דרך השכונה. לדעת בכירי המינהל התכנית הזו היא תוצאה של לחץ של ראש מינהל של שכונה אחרת, שההזרמה הזו תשרת אותה. בהקשר הזה התקיימה פגישה עם צוות "תכנית אב לתחבורה ירושלים", שזה הגוף שאחראי על הנושא, ואני התבקשתי להצטרף. לאנשי תכנית האב היה הסבר אחר לגמרי: לפי טענתם הם זקוקים להיפוך הכיוון כיוון שזה יאפשר להם להוריד את מספר הפאזות ברמזור בצומת שם משלוש לשתיים, וההורדה הזו דרושה כדי לאפשר מתן עדיפות לתחבורה צבורית - כרגע אוטובוסים ובהמשך רק"ל. הם גם הראו לנו סימולציות של התנועה ברחובות השכונה שעל פי טענתם הוסיפה בין חמישים למאה מכוניות לשעה ברחובות הרלבנטיים - הסימולציה לא מאפשרת רזולוציה גבוהה יותר, אבל לפחות זו סימולציה. עם זאת, כמו כל סימולציה גם היא תלויה בתנאי השפה שאתה קובע - במקרה זה מאיפה באות מכוניות, באיזו תדירות ולאן הן מבקשות להגיע. השאלה היא מה הנתונים שעליהם מתבססים, ובנקודה הזו התברר שעוד יש הרבה מה לשפר - הנתונים מתבססים על ספירות ידניות מלפני כמה שנים. העובדה שכל צומת משמעותי מרושת היום במצלמות לא הביאה לכך שיהיה ניתוח אוטומטי של זרימת התנועה בכל רגע. בכל אופן, ההתרשמות שלי היתה שהאנשים שם הם אכן אנשי מקצוע שמנסים להשתמש בכלים מקצועיים לצורך תכנון. אני חושב שברמות מעליהם יש כבר כניסה של פוליטיקה (למשל בתכנון של הרק"ל) וגם בנושאים משיקים (למשל נושאי חניה ואכיפה) אני רואה את הפוליטיקה מתערבת עמוק. לפעמים זה מועיל; זה יכול להיות צורה מסוימת של שיתוף ציבור.
גם אני תוהה 710661
אם כך אני חוזר לתמיהות המקוריות שלי אם הפקקים באמת הפתיעו את משרד התחבורה, אם לא למה הם נכנסו לפרוייקט הזה כשריח הבחירות כבר חזק מאד, ואם כן מה קרה שם שהכשיל את הסימולציות.
גם אני תוהה 710666
הסיבה הבסיסית: סמוטריץ הוא שר קצר כהונה (לאחר שר שכיהן עשר שנים). כהונתו יכולה להיות קצרה מאוד. השינויים הללו הם שינויים פשוטים יחסית שיכולי להיעשות בזמן קצת.

סמוטריץ יכול להיות גם מסוג השרים שמתעלמים מהדרג המקצועי כשזה לא נוח להם. או שאולי חלק מהדרג המקצועי תומך, וזה מספיק.

ואולי זה גם משהו שיעבוד.

אבל אם מה שכתבתי נכון, תאריך המבחן אמור היה להיות קצר יותר: כמה חודשים.
גם אני תוהה 710668
כלומר במערכת הבחירות הבעל"ט אנחנו צפויים לראות מהבית היהודי משהו בנוסח: "לקח לישראל כץ עשר שנים ליצור את הפקקים בכביש החוף. סמוטריץ' הצליח להכפיל אותם בחמישה חודשים"?

מאחר שגם אם המהלך הזה מוצדק הפירות יבשילו רק עוד זמן רב, אולי מותר להיות אופטימיים ולשער שסמוטריץ' יודע שהבחירות הבאות אינן קרובות, ותיק התחבורה בממשלה הבאה כבר הובטח לו. ביבי, תתעורר!
גם אני תוהה 710592
יש כידוע בכי תמרורים. זה עולה למדרגת צחוק תמרורים, ובהחלט תרתי משמע.
גם אני תוהה 710593
אותי תמיד עצבן שהעיריה מרשה לעצמה להכניס פסי האטה איפה שהיא רוצה, באיזה גודל וצורה שהיא רוצה, ולפרק לי את הבולמים והתושבות באוטו בלי לתת על זה את הדין.
אז עכשיו יש הנחיות לביצוע פסי האטה, אלא שפסי ההאטה הקיימים (בגדלים וצורות שמנדלברוט היה מתגאה בהם) כבר שם, ואף אחד לא יגלח אותם ויבנה מחדש לפי התכן (חלילה מלומר תקן, כי תקן זה מחייב).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים