|
||||
|
||||
חלק מזה הוא מה שאיזי כתב. אבל אני חושב שיותר מזה: נדמה לי שאצל בנות (ונשים), יותר מאשר אצל בנים (וגברים), הרגליים הם אישיו, גם מבחינת גירוי מיני (המבט מבחוץ) וגם מבחינת דימוי גוף (ובעיות בו, המבט מבפנים שקשור למבט מבחוץ); וככל שמטפסים במעלה הרגליים, זה נהייה יותר אישיו. |
|
||||
|
||||
סתם סקרנות - גם אם הבנים לא נוהגים ללבוש מכנסיים קצרים "מדי", מה הבעיה לקבוע קוד לבוש שאינו מציין את מין הלובש? ___ ולא למצמץ כשהבנים יגיעו בחצאית. הרי אצלם "הרגליים הם לא אישיו". |
|
||||
|
||||
לא רק שאין בעיה, זה אפילו רצוי, וזה באמת מה שעשו. לא רק שזה מה שעשו בבית הספר של הבן שלי, אלא - אם הבנתי נכון - חוזר משרד החינוך שנתן לכל הנהלת בית ספר לקבוע בעצמה את קוד הלבוש, הנחה בכל זאת שקוד הלבוש יהיה נייטרלי מגדרית. |
|
||||
|
||||
יופי! (לא הבנתי את זה קודם מהפתיל..) |
|
||||
|
||||
אז אולי אם זה אישיו הדרך הנכונה להתמודד עם זה היא צמצום האישיו, לא חיזוק שלו. |
|
||||
|
||||
אבל ירדן, אריק ואיזי, כגברברים, נהנים מהסידור הזה ששם אותם גבוה יותר בהיררכיה. למה שהם באמת ירצו לא לחזק את האישיו? זה הלחם והחמאה שלהם שמצדיק ומשמר את מעמדם בחברה. כמו במקרה של רוזה פארקס ומקרים אחרים בהם הקבוצה השלטת מנסה להכתיב לקבוצה שנמצאת יותר נמוך במדרג, מה ללבוש, מה לחשוב, איפה לשבת ואיפה לעמוד, הפתרון לא יגיע מדיון רציונלי עם המדכאים או אפילו מפניה לרגש שלהם. לא בשלב הזה, בו הדיכוי הוא הקונצנזוס, לפחות. קודם צריך להבהיר/לסמן להם שהם עלולים לאבד את השליטה ולסמן אותם כאנשים שמדכאים אוכלוסיה (כי זה מה שהם עושים באמת). זה ששואלים אותם, מנסים לשכנע אותם ומקשיבים לרציונליזציות שלהם, זה חלק מהבעיה. הפתרון היחידי יכול להגיע רק במישור המעשי - פשוט להגיד להם ״אהמממ... לכו חפשו מי ינענע אתכם, קרציות!״. הדבר היחידי שיכול לעבוד הוא מרד של בנות שיגידו לבעלי הסמכות ״צאו לנו מהמכנסיים, נודניקים״ ויתמרדו בכללים המפלים על בסיס מגדרי. |
|
||||
|
||||
קבוצה שלטת? מדכא אוכלוסיה? אלו הילדים שלי! משפחה היא לא דמוקרטיה. אני מחנך את הילדים שלי לקבל את זה שההורים קובעים. דיקטטורה! הילדה שלי (בת 14) לא תציג לראווה קאמל טו, כי אחרת היא לא תצא מהבית. זה לא שאני צריך בכלל להגיד לה את זה כי קוד הלבוש שלה הוא לא כזה, אבל אם הייתי צריך הייתי מכריח אותה. הגישה שלי היא שמגיל 16-17 אי אפשר להכתיב יותר לילדים מה לעשות- אפשר רק להציע להם. אבל עד אז- אני קובע!1. בעיני המטרה של החינוך היא שעד שיגיעו לגיל הזה כבר יפנימו את הערכים בעצמם. אם בגיל 17 הילדה תרצה ללכת עם קאמל טו אני אוכל להגיד לה שזה מכוער בעיני, אבל לא אוכל להכריח אותה. קוד לבוש לא שונה בעיני משעות שינה, הרגלי אכילה, נימוסי שולחן, היגיינה אישית, כבוד לזולת, אלכוהול וסמים וכל התנהגות אחרת שהורה מנחיל לילד. יש קוד לבוש ללכת לארוחת חג במשפחה, ואני ממשיך להטמיע אותו אצל הבנים גם עכשיו (דיכוי!), יש קוד לבוש לבית הספר ואני שמח שבית הספר שותף לגישה המחמירה שלי (בכלל הייתי מעדיף תלבושת אחידה עד כדי מדי בית ספר). ואני חוזר על כך שאי אפשר להתעלם מהבדלי המגדר, גם מהצד המיני. את הבת אני ממשיך להסיע בשעות החשכה גם מבית של חברה בשכונה בגיל שהאחים שלה כבר מזמן הלכו ברגל לבד בלילה. אני אמור להתעלם מכך שבגיל שלה בנות מותקפות הרבה יותר מבנים? זו רציונליזציה? __________ 1 יותר נכון אשתי קובעת ואני מבצע. אגב, הגישה של אשתי היא שאין גיל שבו ההורים מפסיקים להכתיב לילדים. |
|
||||
|
||||
יש לך בעיה קשה בהסקת מסקנות. מה גורם לך לחשוב שאני רוצה או מנסה ''להכתיב לקבוצה שנמצאת יותר נמוך במדרג, מה ללבוש, מה לחשוב, איפה לשבת ואיפה לעמוד''. קודם כל, אני לא חושב שנשים נמצאות במדרג יותר נמוך ממני. שנית אני לא רוצה, לא יכול ולא חושב שמישהו אחר צריך להכתיב לקבוצה כלשהי ''מה ללבוש, מה לחשוב, איפה לשבת ואיפה לעמוד''. האישה היחידה שאני חושב שיש לי זכות להגיד לה איך להתלבש, היא הבת שלי, וגם זה, לזמן מוגבל מאוד. כפי שציינתי, אני חושב שבית ספר יכול וצריך להנהיג קוד לבוש מחייב, אני מתנגד לקוד לבוש לא שוויוני בין בנים ובין בנות, אני מסכים עם קוד הלבוש בבית הספר שבו לומדים ילדי ומרוצה ממנו. המסקנות שלך מהעמדה הזאת מראות על בעיה אצלך ולא אצלי. |
|
||||
|
||||
להגיד שמותר לך / זכותך להגיד ולקבוע לבת שלך איך להתלבש כטיעון נגדי לכך שאתה בורג בפטרירכיה זה ניתוח קצת מוזר במישור של תופעה סוציולוגית. ברור שאתה לא חושב שנשים נמצאות במדרג נמוך יותר. אתה לא צריך לחשוב את זה באופן מודע. אתה רק צריך לפעול בחייך כדי לשמר את המצב כפי שהוא. אף אחד לא משייך לך כוונות זדון. אתה בסך הכל טועה ופוגע בזולת בלי כוונה. ״אני מתנגד לקוד לבוש לא שוויוני בין בנים ובין בנות״ לא אתה לא מתנגד. לא באמת. כשמראים לך שיש אפליה למעשה או שואלים אותך שאלה עניינית שמצביעה על אלפיה קיימת, התשובה שלך היא שבנות עושות דברים שבנים לא יעלו על דעתם ולכן ראוי להגביל בנות יותר משמגבילים בנים (כלאמר, תירוצולוגיה ושקר כלשהו). |
|
||||
|
||||
אפשר לשאול מה דעתך האישית בנושא? מה צריך להיות לדעתך קוד הלבוש בבית הספר? אני מניח שכולנו כאן מסכימים שצריכים לבוא עם בגדים לבית ספר גם ביום קיץ חם שבוא לא נדרשים בגדים כדי לשמור על הטמפרטורה. אז מהם בגדים נאותים לבית ספר? |
|
||||
|
||||
אם לצטט את שלומית הברון1: "אני בעד קוד לבוש בבית ספר בכל הגילאים. כשהמסר הוא "זה מקום עם גבולות". לבוש שמאפשר לשבת ולנוע בחופשיות, לשחק ולהימרח בשמש בלי להישרף - זה דבר חשוב." |
|
||||
|
||||
אזהרת פמיניזם גל שלישי קיצוני... פטריארכיה? באמת? טיעונים על תת מודע אכזר שמכתיב לכולנו איך להתנהג בצורה בזויה? תיעוב של כל ביטוי גברי? מזמין אותך לשני סרטונים חביבים בנושא. אולי תצליח/י אפילו להנות: הראשון והשני |
|
||||
|
||||
אני לא רואה הרבה טעם בדיון שבו אתה קובע עבורי מה הדעות שלי (או הדעות הלא מודעות שלי). |
|
||||
|
||||
וקוד הלבוש על פי דעתך צריך להבחן על פי מתיחת ידיים-אורך המכנסיים (כך הוא נבחן בבית הספר בסביבה שלי)? הבת של החברה שלי טוענת שרק בעקבות מחאה ציבורית החלו לבקש גם מהבנים למתוח את הידיים. |
|
||||
|
||||
הייתי מעדיף שיקול דעת קצת יותר גמיש (התחת בחוץ או לא) אבל אם בית הספר מעדיף קריטריון ברור ואחיד לכולם, קל לבחינה (אין צורך במסדר שהמורה עוברת עם סרגל למדוד סנטימטרים מהברך) וסביר (מכנסיים קצרים אבל לא קצרצרים) אז אין לי בעיה עם זה. |
|
||||
|
||||
אני חייב לשאול, האם אתה הוא אותו האייל האלמוני מתגובה 696393? |
|
||||
|
||||
בהחלט. אני חושב שקוד לבוש ''צנוע'' הוא דרך לצמצם את האישיו (שני האישיואים שדיברתי עליהם). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |