|
||||
|
||||
אגיב לשניים 1. ערן אני לא חושב שדווקא המצרים הם דוגמא טובה בטח לא למשהו שראה מה שהולך שם. שנית כמי ששהה בגרמניה זה למעלה מחודש אני לא חושב שחסר לי ידע בעניין תשתית ואחזור שוב על אותה נקודה בתוך העיר זוהי תחבורה משלימה אך מחוצה לה הגרמנים אכן "מכורים " למכוניות שלהן. דבר שלישי הסיבה שתל-אביב וגוש דן הוא אטרקציה סביבתית נובע בעיקר מהשמרניות של חלקיה האחרים של מדינתינו והפתיחות של תל-אביב בשביל ותו מעמד בינוני חילוני בארץ. 2.עמית- אחד אני עדיין טוען שהצרפתים הם לא דוגמא ת אבל בצורה ענינית אני עדיין לא משתמש בפלאפון וחי עם זה טוב תשנית אני לא מכור למכונה אלאבאמת נהנה מנהיגה עד כמה שזה אפשר בארץ. שלישית מי יתן ואכן כולם יעברו לרכבת אבל זכור את מילותי אם לא תהיה תחבורה ציבורית מקיפה בארץ כל המאמצים לא יהיו שווים כלום. ואגב עדיף שאם כבר תחבורה ציבורית אז יותר שקטה בבקשה. |
|
||||
|
||||
תל אביב רבתי היא "אטרקציה" מהסיבה הפשוטה שזהו ליבה הכלכלי של מדינת ישראל. באותה מידה, אם כל מפעלי ההייטק בארץ היו ממוקמים באופקים ובנתיבות, הרבה יותר אנשים היו מגיעים לשם. הנקודה שכנראה לא הבנת, היא שבכל העולם המערבי, רוב האוכלוסייה עירונית, ומקומות העבודה הם בערים, כך שהנסיעות היום-יומיות הן בתחבורה ציבורית. נכון, כאשר נוסעים מחוץ לעיר, יש יתרון מסויים לרכב הפרטי ורבים מאוד משתמשים בו, אבל עם יד על הלב: כמה אנשים נוסעים באופן קבוע מחוץ לעיר? ולכמה מתוכם לא ניתן לתת פתרון יעיל בתחבורה ציבורית (קווים בינעירוניים של אוטובוסים ורכבות)? לגבי הרעש, בעולם מקובל שהרכבות נוסעות במסילות מחושמלות והרעש נמוך יותר. בארץ עדיין לא עוסקים בזה, פרט לכך שבירושלים כבר פורסם מכרז לבניית חשמלית בעיר, כחלק ממערך שיתחיל לפעול כנראה ב-2007. אין לי מידע לגבי הערכות חברות האוטובוסים מבחינת רעש, אבל קצת לחץ ציבורי על אגד ודן בוודאי לא יזיק לפתור את הבעיה. ולגבי הנימה הפסימית בסוף דבריך: כבר עכשיו המאמצים נושאים פרי למרות שמצבנו יחסית לעולם גרוע. בראשית שנות התשעים, היו פחות מ-2 מיליון נסיעות ברכבת בארץ בשנה. בשנת 99', מספר הנסיעות הגיע ל-9 מיליון, התחזית לשנת 2000 ע"ס הנתונים עד סוף מאי, מדברת על 13 מיליון - יותר מפי 6 לעומת 1990, וזה עוד לפני שנפתחו תחנות האוניברסיטה בת"א ובאר-שבע מרכז (באוקטובר). מה שחשוב הוא שעיקר הנסיעות האלו אינו לטיולים או הסעות חיילים כמו פעם, אלא נסיעות יומיומיות לעבודה - ובכך יש הקלה ממשית בעומס בכבישים לגוש דן. כיום כבר עובדים על הכפלת המסילה לאשדוד ורכבת לנתב"ג, ובשנה הבאה יגיע משלוח גדול של רכבות מחו"ל. כך שאני אופטימי לגבי תחבורה מסילתית בארץ. השלב הבא שאני מחכה לו הוא הרחבת רשת רכבות הפרברים לכפר סבא ולראשל"צ - עם קצת מזל, העבודות יכולות להתחיל כבר ב-2001. גם רכבת תחתית עוד תהיה בתל אביב - אם תרצו אין זו אגדה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |