|
||||
|
||||
קראתי שנית את דבריך ואני רואה שבניסוחם המדוייק הם לאו דוקא סותרים את מה שצטטתי ולכן הביטוי "טועה" הוא קשה מדי. בסופו של דבר, הניסוח המדוייק הוא שכמות האנרגיה הקינטית המופקת מכמות נתונה של דלק, היא גדולה יותר כאשר הטיל מהיר יותר. אתה פשוט "ננעלת" על התוצאה הסופית ואני (וויקיפדיה) על התהליך. אגב, מי שכן עשו שימוש רחב באפקט אוברט היו פון בראון ומתכנני ה-V2 הגרמניים. בטיל זה שבו כמעט כל הדלק נוצל באקט השיגור, היה חשוב איך לוסת את צריכת הדלק במהלך השיגור והוא נבנה כך שצריכת הדלק פחתה ככל שהטיל צבר גובה. |
|
||||
|
||||
כאמור, אפקט אוברת מתרחש גם כשמשתמשים בדלק מוצק, כך שלגודל הטיפות של הדלק הנוזלי אין משמעות. למעשה הוא מתרחש גם עם מנוע יונים, אבל מנוע כזה אמור לעבוד באופו רציף לאורך כל זמן המסע, כך שלאפקט אוברת לא תהיה שום השפעה על החיסכון בדלק שמושג, כאמור, על ידי תזמון ההפעלה של המנוע רק בזמנים של מהירות גבוהה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |