בתשובה לצפריר כהן, 11/03/19 19:50
עיון בבחינות המיצ''ב 704731
שיעור ההשתתפות במבחנים בשני בתי הספר היה דומה מאוד, וגבוה (90% ויותר), אמנם בבית הספר השני גבוה יותר באחוז או שניים (הבדל של תלמיד או שניים, כי בשני בתי הספר השכבה היא בת 80-90 תלמידים), אבל לא במידה שקרובה להסביר את הפער בציונים‏1.
כשמסתכלים פנימה לתוך התוצאות, ודו"ח המיצ"ב נותן פירוט ממש מוצלח, רואים שבחלוקה לרבעונים (לפי הממוצע הארצי) בשני בתי הספר היו מעט מאוד תלמידים ברבע התחתון, אבל בבית הספר שלנו היו הרבה תלמידים ברבע העליון ובבית הספר השני מסה גדולה ברבע השני והשלישי וכמעט אפס ברבע העליון.
עוד פרט מעניין הוא שבבית הספר השני משוב התלמידים על סביבת הלימוד היה הרבה מתחת לממוצע הארצי, אבל משוב המורים דווקא היה מעט מעל הממוצע הארצי. המסקנה שלי- המורים שם פחות קשובים לתלמידים, ולא קולטים את המצוקות שלהם.
לכן אני חושב שבית ספר אחד יכול ללמוד מבית ספר אחר ולהשתפר. ללמוד לספק לתלמידים סביבה לימודית טובה יותר, וללמוד איך להטמיע ערכים כמו חתירה למצוינות.
משאלוני המיצ"ב למדתי עד כמה סביבה לימודית היא דבר רב פנים. גם סביבה בטוחה (בלי הצקות- לא מצד מורים לתלמידים, לא בין התלמידים לבינם, ולא מצד התלמידים למורים), גם תמיכה רגשית (התלמיד מרגיש שהוא יכול), גם עידוד הסקרנות, גם מעורבות חברתית וקהילתית, גם מעורבות הורים, וגם הטמעת ערכים כמו חתירה למצוינות וקבלת השונה.

________________
1 תוסיף לממוצע של 85 תלמידים שיצא 81 שני תלמידים שקיבלו אפס, והורדת את הממוצע של בית הספר בנקודה וחצי. עדיין הוא יישאר בעשירון העליון בכל שלשה המקצועות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים