|
||||
|
||||
Doc: No wonder this circuit failed. It says "Made in Japan"
Marty: What do you mean, Doc? All the best stuff is made in Japan. Doc: Unbelievable. https://youtu.be/c1QcjsjjtRc |
|
||||
|
||||
לפני התעשייה היפנית שנחשבה לגרועה המוצרים הגרמנים נחשבו נחותים. |
|
||||
|
||||
מתי זה היה? |
|
||||
|
||||
האגדה מספרת שבסוף שנות השמונים IBM, אז עדיין מעצמת המחשוב העסקי העולמית, חתמה לראשונה על חוזה נסיוני עם ספק יפני לאספקת רכיבים למחשביה. כמקובל בחוזים מסוג זה, נכלל בחוזה סעיף שהגדיר את רמת האמינות הנדרשת - במקרה הזה סטנדרט גבוה של שני פגמים למאה אלף יחידות. כשהגיע המשלוח מיפן היתה מודבקת על הקרטונים מעטפה. כשפתחו המהנדסים את המעטפה מצאו בה פתק: "אנחנו לא בטוחים שאנחנו מבינים את דרישות סטנדרטי האיכות האמריקאיים. לכן ייצרנו שני חלקים פגומים המצורפים במעטפה זו". |
|
||||
|
||||
יפה. לא הכרתי את האגדה הזו, שמריחה לי כמו אגדה מהזן האורבני. הנה מקור שטוען שמדובר בסיפור אמיתי (בגירסה קצת אחרת - קנדה במקום ארה"ב, שלושה פגומים ב-10,000 במקום שניים ב-100,000), והנה דיון סקפטי ב-reddit. |
|
||||
|
||||
פעם עשיתי פרוייקט אמינות אצל ספק של מפעל מסוים. הם הראו לנו שיש להם אפס פגמים. הסתבר בסוף שהספק שלח רק את החלקים הטובים (עשרות אחוזים של פגומים). אגב, רואים את זה בתרשימים, שאם כבר יש חלקים בעייתיים הם בדיוק בגבולות הדרישות. |
|
||||
|
||||
גם אני מניח שזו אגדה אורבנית (אם כי היא מופיעה בעוד כמה ספרים). אבל כדרכן של אגדות אורבניות, היא מלמדת על הסטריאוטיפים והפחדים של אלה שמספרים אותה - במקרה הזה, מן הסתם, אמריקאים שהתקנאו במהפכת ''האיכות הכוללת'' שהיפנים למדו דווקא מגורו האיכות האמריקאי דמינג. בסוף שנות השמונים ובשנות התשעים מנהלים אמריקאים היו נוסעים ליפן כדי ללמוד מהיפנים את מה שדמינג לימד אותם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |