|
||||
|
||||
האם זאת אומרת שתתמוך בהקמת אוניברסיטה בשטחים רק אם אסור יהיה ליהודים ללמוד שם? בהנחה שזה המצב, יש לי שתים וחצי שאלות (הראשונה היפוטטית): 1. אילו היו יהודים חיים ביו"ש תחת ממשל ירדני בתשע עשרה השנים שלפני שישים ושבע, האם לדעתך מותר היה להם ולצאצאיהם להמשיך לחיות (וללמוד) שם? 2. מה בנוגע ליהודים שחיו באיו"ש לפני ארבעים ושמונה? וחצי. למה, לדעתך, לא חיו יהודים באיו"ש בתקופה הזאת? |
|
||||
|
||||
"האם זאת אומרת שתתמוך בהקמת אוניברסיטה בשטחים רק אם אסור יהיה ליהודים ללמוד שם?" לא. אני אשאל את עצמי: אילו הפלסטינים היו עצמאיים, והיו מקימים אוניברסיטה, האם היה ראוי שהם יאפשרו ליהודים (אזרחי פלסטין או אזרחי ישראל) ללמוד בה? התשובה שלי היא כן. ולכן האוניברסיטה שישראל ככובשת רשאית להקים בשטח הכבוש, ושמיועדת בראש ובראשונה לטובת הנכבשים, ראוי שתאפשר גם ליהודים ללמוד בה. |
|
||||
|
||||
כנראה שהדיעות שלנו קרובות1 עד כדי ניואנסים. תודה על ההבהרות. ___ זהו, בעיני, החסרון הגדול ביותר בהפיכת האייל למועדון חברים סגור. |
|
||||
|
||||
יש בשומרון שומרונים. |
|
||||
|
||||
אכן כן. מעניין אם הם מגדירים את עצמם כפלסטינאים. ___ מזכיר לי ראיון מרתק עם צבי מסיני על משפחות פלסטינאיות שמוצאם יהודי (גרגרי המלח וכו'). שווה לחפש. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |